14. MÁJ 2015

Jakub Slavkovský: Od detstva ma sprevádza šport

Nikola Danišová

Jakub začínal v ôsmich rokoch s futbalom, neskôr hral tenis a  približne v pätnástich začal s posilňovaním. Umiestnil sa aj v niekoľkých juniorských súťažiach – napríklad bol majstrom Slovenska v silovom trojboji. 

Jakub rád sledoval Tour de France: „Vždy ma to bavilo. Keď som si kúpil nový bicykel, postupne som začal jazdiť. Nakoniec som chodil bicyklovať každý deň a teraz jazdím desať až pätnášť hodín týždenne.“

Po ukončení gymnázia vyštudoval Fakultu telesnej výchovy a športu v Bratislave. Neskôr si spravil trénerský kurz kulturistiky, fitnes a silového trojboja a nedávno si dokončil kurz trénera cyklistiky. „Najčastejšími problémami s ktorými sa u svojich klientov stretávam, sú svalové disbalancie. Ľudia za mnou prichádzajú najmä s cieľom dostať sa do kondície a schudnúť. Často ku mne prichádzajú aj takí, ktorí chcú nabrať silu a svalovú hmotu. V tom sa vyžívam, pretože veľa rokov sa aj môj tréning uberal týmto smerom “ dodáva tréner, ktorý pôsobí v BODY Energy Clube v Bratislave.

cyklo jakub

V našom cyklistickom projekte bol pasovaný značkou BUDIŠ za kondičného trénera našich súťažiacich. Keďže súťažiaci nemajú s posilňovňou veľa skúseností, ich príprava bude podobná:  „Vzhľadom na to, že Martin prekonal operáciu kolena, pravdepodobne v príprave vynecháme ťažké drepy. Uvidíme, ako bude koleno reagovať na postupné zvyšovanie záťaže. Viac času ako v posilňovni bude venovať špeciálnej príprave na bicykli. Po oboch typoch tréningov zaradí  tiež strečing, ktorý je pre cyklistov dôležitý. Lucia je úplnou začiatočníčkou. Mala by posilňovať dva až tri krát do týždňa, prevažne s nízkymi hmotnosťami. Musí sa najskôr naučiť správnu techniku cvikov.“ Keď sa so súťažiacou dostane do kondície, majú v pláne začať so silovým tréningom, ktorý potrvá asi mesiac. Potom sa bude venovať hlavne cyklistike.

Jakub vysvetľuje, že v zime sa začína prípravné obdobie. Najprv ide o ľahké tréningy v posilňovni. Postupne, ako sa blíži sezóna, sa prechádza na silovú prípravu. Hlavnou náplňou silového tréningu je posilnenie svalstva nôh. Cyklista by však nemal vynechať ani tréning hornej časti tela, ktorá sa tiež podieľa na športovom výkone: „U začiatočníkov sa posilňovanie preukázalo ako nesmierne dôležité, pretože zvyšuje výkon,“ konštatuje na záver Jakub.

Viac informácii o Jakubovi nájdete aj v jeho profile inštruktora.

cyklo jakub ii

Foto: Anton Gráf Photographies

Späť na zoznam Súťaž a trénuj s nami" >>


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Jakub Slavkovský: Od detstva ma sprevádza šport

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 

Blog

Ďalšie články

Tréning

Ďalšie články

Výživa

Ďalšie články

Inšpirácie

Ďalšie články