14. SEP 2016

Bicepsové a tricepsové kľuky

Ak je vaším cieľom vypracovať si pekný hrudník a paže, určite by ste mali vykonávať kľuky. Samozrejme, pri tomto cviku sa nezapájajú iba vyššie uvedené partie, ale takmer celé telo. 

To predstavuje obrovské pozitívum, pre ktoré by ste ho určite mali pravidelne zaraďovať do tréningu.

Kľuky

Kľuky môže cvičiť takmer každý, kto nemá problémy s bolesťami v bedrovej oblasti chrbtice. Keď vás základné varianty začnú nudiť, vždy sa dá nájsť taký, ktorý vás znovu nabudí. Ďalšou obrovskou výhodou kľukou je, že ich môžete vykonávať takmer všade a nepotrebujete žiadne pomôcky. To však ale neznamená, že žiadne pomôcky používať nemôžete. Veľmi dobrou pomôckou môže byť  Gymbit Wonder Core Smart.

Typy kľukov

Rozoznávame dva úplne základné typy kľukov:

Bicepsové

V tomto type je východiskovou polohou podpor ležmo tak, že ruky sa nachádzajú o niečo menej širšie, ako sú plecia. Telo je vystreté, spevnené a prsty rúk smerujú vpred. Pohyb spúšťania tela zastavte v okamihu, keď sa prsia jemne dotknú podložky. Vtedy nastáva fáza návratu do východiskovej polohy. Nečakajte v spodnej polohe a dynamickou prácou paží sa vráťte do počiatočnej polohy. Spätný pohyb hore je ukončený až v okamihu, keď sú lakte opäť prepnuté. Po krátkej prestávke nasleduje ďalšie opakovanie.

Tricepsové

Ide o podobné kľuky tým bicepsovým, rozdiel je v tom, že pri tomto type je treba mať ruky od seba iba na šírku ramien a pri pohybe nadol musíte držať ruky striktne pri tele.

Oba typy kľukov môžete zaradiť aj do jedného tréningu, pričom ako prvé vykonajte tie, ktoré vám pripadajú ťažšie. Odporúčam 3 až 4 série po 8 až 10 opakovaní.

Ako pri cvičení kľukov použiť Gymbit Wonder Core Smart?

Úplne jednoducho. Vložíte si ho pod panvu a budete vykonávať kľuky ako bez neho. Jeho veľkou výhodou však je, že vám bude pomáhať pri zdvihu nahor a postupným znižovaním jeho dopomoci (znižovanie hodnoty odporu) vám bude sila stále rásť a rásť. Po krátkom čase vďaka nemu budete schopní cvičiť kľuky úplne bez dopomoci. 

Zdroj foto: flickr.com

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Super tréning na sexi bruchoSuper tréning na sexi brucho

Okrem cvikov zaťažujúcich priamy brušný sval  je veľmi výhodné vykonávať aj aeróbne cvičenie. 

 

Evelyn a jej cvičenie s tréneromEvelyn a jej cvičenie s trénerom

Na svojho trénera nedám dopustiť, i keď mu občas poriadne nadávam.

 

Ako na brucho, keď chcem schudnúť? cvičí evelyn!Ako na brucho, keď chcem schudnúť? Cvičí Evelyn!

Budú to klasické „brušáky“, alebo nejaký úplne nový cvik, ktorý dostane vaše bruško do formy? 

 


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Bicepsové a tricepsové kľuky

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.