Benefity ovsa nielen pre športovcov
Zdroj: Pexels.com, CC0
3. NOV 2017

Benefity ovsa nielen pre športovcov

Adela Jasenovcova

Nenáročná obilnina známa v každej kuchyni. Každý pozná ovsené vločky, či múku z ovsa. Okrem skvelého zdroja vlákniny, či minerálov je výborný aj ako pleťová maska a peeling. Pre športovca poskytuje aj mnohé ďalšie bonusy.

Prečo je dobré jesť ovos

  1. Ovos obsahuje rozpustné aj nerozpustné vlákno. Rozpustné vlákna tvoria viskózny gél, ktorý pomáha znižovať hladinu cholesterolu a stabilizovať hladinu glukózy v krvi. Nerozpustné vlákno v ovse pomáha pri výskyte zápchy a zlepšuje situáciu črevnej mikroflóry. Takže ideálny spôsob, ako udržať vaše srdcia, aj črevá v pohode.
  2. Ovos môže tvoriť jednoduché, vyvážené raňajky. Jeden šálka varených ovsených vločiek obsahuje asi 150 kalórií, štyri gramy vlákniny (približne pol na pol rozpustná a nerozpustná) a šesť gramov bielkovín. Ak chcete zvýšiť podiel bielkovín, obľúbený spôsob, ako obohatiť ovsené vločky, je pridať trochu mandľového masla. Takto obohatená a vyvážená kombinácia sacharidov a bielkovín naštartuje nový deň.
  3. Ovos poskytuje dôležité minerály. Najznámejšia forma konzumácie, sú ovsené vločky. Tie obsahujú dôležité živiny, potrebné nielen na športový výkon, ako tiamín (vitamín B1), horčík, fosfor, zinok, mangán, selén a železo.
  4. Ovos je prirodzene bezlepkový, ale informáciu radšej vždy skontrolujte na obale každého výrobku, aby zabezpečili, že produkt vznikol v zariadení, kde do styku s lepkom neprišiel.
  5. Ovos vám môže pomôcť pri redukcii hmotnosti aj tým, že sa budete cítiť  dlhšie nasýtení. Žiaľ, mohí sa vyhýbajú sacharidom, obsiahnutých v obilninách, zo strachu, že priberú. Lenže zbytočne sa ukracujú o plnohodnotné zdroje energie, ktoré môžu touto cestou prijať, pokiaľ zohľadnia optimálnu porciu.

Domáca kaša

Dokonalým zdrojom sacharidov aj proteínov je napríklad táto jednoduchá domáca kaša pre športovcov.

Potrebujete:

  • 1/3 hrnčeka ovsených vločiek
  • 2/3 hrnčeka vody
  • lyžicu proteínového prášku
  • ½ čajovej lyžičky vanilkového extraktu
  • lyžicu arašidového masla
  • lyžicu domáceho džemu

Príprava:

Ovsené vločky privedieme do varu spolu s vodou. Dajú sa uvariť aj v rastlinných mliekach, najlepšie v kokosovom alebo mandľovom. Keď sa približne 90% tekutiny absorbuje do vločiek, znížte plameň na minimum a potom vypnite. Potom primiešajte vanilkový extrakt a práškový proteín. Servírujte do obľúbenej misky a dochuťte arašidovým maslom a džemom.

Domáci peeling

Zmiešajte hrsť ovsených vločiek s lyžicou panenského olivového oleja a trochou vody. Chvíľu nechajte pôsobiť a následne aplikujte na tvár, dekolt, či celé telo. Podľa typu pleti môžete vločky zmiešať aj s bielym jogurtom a postupovať rovnako. Krúživými pohybmi odstránite nepotrebné čiastočky z pleti a môžete ísť behať.

Tip do kuchyne:

Ovsené vločky pomixujte a získate veľmi jednoducho ovsenú múku, ktorú môžete použiť namiesto klasickej pšeničnej, či ražnej. Pridať ju môžete do lievancov, palaciniek alebo fit koláčikov. 


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Benefity ovsa nielen pre športovcov

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 1472
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.