7. JAN 2013

10 tipov ako v novom roku skoncovať s diétami

V minulom mesiaci sme pre vás napísali článok o dôvodoch prečo sa oplatí cvičiť aj v decembri. V januári to je každému nad slnko jasné- aj keď je vonku treskúca zima, vianočné prejedanie nás donúti zájsť do telocvične, aby sme mali aspoň trošku lepšie svedomie z toho čo sme si počas sviatkov „zavarili“. Avšak ako pri cvičení ostať po celý rok a nielen v januári vám prinášame v nasledujúcom článku.

A nielen to. Vysnívaná postava bez správnej životosprávy nepôjde, aj keby ste cvičili každý deň. Preto sme zhrnuli niekoľko rád, ktoré by ste si v Novom roku mali vziať k srdcu, začať používať a potom už žiadnu slávnu, kamarátkou odskúšanú, či v časopise vyčítanú diétu nebudete potrebovať.

1. Zavítajte do telocvične. Nie trikrát do mesiaca, ale trikrát do týždňa!

Po vianočných sviatkoch cvičíme poctivo. Prečo nám to však nevydrží po celý rok? Nemáme čas, nemáme chuť, nemáme...Áno sú to výhovorky, ktoré však s istotou máme vždy v zásobe. Jedna z motivácií ako sa prinútiť chodiť častejšie cvičiť je: nenútiť sa! Nájdite si cvičenie, ktoré vás bude baviť a možno sa začnete na každú hodinu ešte aj tešiť. Ak potrebujete do pravidelného cvičenia ešte viac podstrčiť, kúpte si permanentku s limitovanou platnosťou. Ak vás do cvičenia nedonúti nič iné, tak prepadnutie peňazí určite.

2. Nedržte diétu, zmeňte životný štýl!

Ak by ste sa dali na diétu, vydržíte ju držať niekoľko dní a ste opäť v starých kolajách. Ak však od základov zmeníte vaše stravovacie návyky, ručička na váhe pôjde postupne dole a vy sa prestanete týrať.

3. Nejedzte odpadky!

Myslíte si, že odpadky jedia len bezdomovci? Mýlite sa! Robíme to aj my, žiaľ nevedomky. Nepozeráme si zloženie potravín, nakupujeme často krát tie najlacnejšie potraviny, či reklamované „ fitness produkty“. Naše rady sú:

  • Pri nákupe si začnite pozerať zloženie výrobkov, aj keď vám to zo začiatku možno predĺži váš nákup v potravinách, onedlho už budete presne vedieť po ktorých produktoch máte siahnuť. Že sa v tých miniatúrnych hieroglifoch na zadných stranách obalov vôbec nevyznáte? Prečítajte si na internete zopár článkov o nebezpečných prídavných (niekedy až karcinogénnych) látkach v potravinách a určite budete hneď múdrejší. Napr. viete o tom, že z raňajkových cereálii Fitness od spoločnosti Nestlé sa človek stáva často tučnejším ako fit? Nehovoriac o raňajkových vločkách pre deti Cini Minis, či Cookie Crisp plných cukru.
  • Dajte prednosť domácej kuchyni pred reštauráciami. Vy si predsa dokážete navariť oveľa kvalitnejšie ako v reštauráciách. Tam totižto vôbec neviete čo vám naservírujú do toho pekne upraveného a chutného jedla. Môžete sa inšpirovať aj našou sekciou „Recept týždňa“.
  • Jedzte čo najviac zeleniny. Ak sa neviete donútiť konzumovať zeleninu každý deň, kúpte si kvalitný odšťavovač a odšťavte si zeleninu každý deň. My tak robievame a môžeme s istotou povedať, že zeleninové šťavy sú veľkou pochúťkou!

4. Zlepšite kvalitu vášho spánku

Pre zdravý život je potrebný kvalitný spánok.  Ak sa vám niekedy stane, že ste po zobudení unavený, alebo máte iné problémy so spánkom, určite si prečítajte Čo vám pomôže proti nespavosti.

5. Dajte si predsavzatia!

Nie sú zbytočné a už vôbec nie nesplniteľné. Ak vám to pár rokov za sebou nevyšlo, možno ste si ich len nestanovili dosť vážne. Zapíšte si na papier všetko čo si chcete tento rok splniť, očíslujte si ich (1-tka sú najdôležitejšie), vyberte si prvé tri a zamerajte sa na ne naplno. Samozrejme, môžete si povedať aj to, že tento rok si už radšej nebudete dávať žiadne predsavzatie, ale potom nečakajte ani žiadne splnené sny a ciele.

6. Prekonávajte svoje hranice!

Myslíte si, že mať svalovku je zlé? Práve naopak! Je to jeden z príznakov, že napredujete stále vpred. Ak ju už pri vašom cvičení vôbec nemávate, pridajte si ešte zopár domácich cvikov, alebo zvýšte intenzitu, či zlepšite techniku vášho cvičenia.

7.Úsmev prosím!

Nejaký múdry človek povedal, že úsmev je krivka, ktorá všetko napraví. Usmievajte sa nielen keď vám niekto povie vtip, ale aj na predavačku v obchode, či na vašej obľúbenej hodine Zumby. Uvidíte, že sa vám úsmev vráti a život bude hneď o trošku krajší :)

8. Začni viac čítať. Nie noviny!

Celý život sa učíme. Nielen v škole, od druhých, či na vlastných chybách. Učiť a vzdelávať sa môžeme i čítaním kníh. Rôznych motivačných či osobného rozvoja. Skúste to, možno vám knihy zmenia myslenie a dovedú vás práve k tomu po čom celý život túžite.

9. Neprepracúvajte sa!

Pracujete nonstop od rána až kým neľahnete do postele? Áno, uživiť sa v dnešnej dobe nie je jednoduché, ale snažte sa každý deň si nájsť aspoň hodinku na oddych a regeneráciu síl.

10. Začnite na sebe makať!

Svaly sú našim najcennejším majetkom od narodenia až po smrť. Vďaka nim môžeme mať skvelú kondíciu, vitalitu a byť plný energie. Ak milujete Zumbu prihláste sa na hodiny Zumba Toningu, alebo ak myslíte, že sa donútite cvičiť pravidelne posilňovacie prvky aj doma, začnite čo najskôr.

Držíme vám palce aby ste sa už o pár mesiacov pozreli do zrkadla a povedali si, že vyzeráte naozaj báječne :)

Ak chcete v novom roku vyskúšať hodiny Zumby, odporúčame vám hodiny nášho odborného partnera sekcie Zumba. Každý pondelok, utorok a štvrtok o 19:00 na Nevädzovej 3 v Bratislave.

Autor: Lucia, www.zumba-party.sk

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - 10 tipov ako v novom roku skoncovať s diétami

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 856
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.