4. AUG 2016

6 chýb v pitnom režime

Janka Chytráčková

Ak budete piť až vtedy, keď cítite smäd, je to zlé znamenie.

Mnohí ľudia nemajú stabilný režim, čo sa týka pitia tekutín. Najmä v lete pri vysokých teplotách zisťujú, že potrebujú piť viac tekutín než zvyčajne. Prečítajte si článok nižšie a zistite, či náhodou nerobíte niektorú z týchto chýb v pitnom režime aj vy. Dáme vám aj jednoduchý tip, ako to okamžite odstrániť.

1. Zabúdajú vypiť 2,5 litra vody

Najväčšia chyba je, že si mnohí ľudia, doslova, spomenú, že potrebujú vypiť 2,5 l vody denne až večer. Vtedy sa snažia narýchlo dohnať všetko to, čo cez deň zameškali. Aký je výsledok?  Cez deň, keď ich telo potrebuje tekutiny najviac, ich nepijú a potom navečer, pred spaním, sa nalejú pohármi vody. Telo nevie, čo si má o tom myslieť a zbytočne sa im len nafúkne bruško.

TIP: Aby sa to isté nestalo aj vám, doprajte si vodu počas celého dňa. Ideálne je položiť si vodu k počítaču, ak ste v práci. Výbornou alternatívou čistej vody je minerálna voda Budiš, ktorá je vhodná na denné pitie. Do tela dodá nielen potrebné tekutiny, ale aj vypotené elektrolyty, ako napríklad sodík, horčík, draslík či vápnik. Samozrejme, ani s minerálkami to netreba preháňať. Nemali by tvoriť viac ako 30 % denného pitného režimu. Ďalšou dobrou voľbou, ako nezabudnúť piť, je dať si malú fľašu aj do auta alebo kabelky. Urobte si z toho taký vlastný rituál, keď budete mať okolo seba vodu na tých miestach, kde trávite najviac času.

2. Nepijú dostatočne veľa hneď od rána

Ak začnete piť vodu až poobede, tak ste doobeda smädní, čo je obrovská chyba. Ideálne je začať deň pohárom, alebo aj dvoma pohármi vody. Práve to naštartuje metabolizmus a krásne vytvorí základ pre ďalšie fungovanie. Telo po výdatnom spánku načerpá energiu a minerálne látky a môže začať pracovať na všetkých úlohách, ktoré ho cez deň čakajú.

TIP: Pripravte si večer pred spaním 2 poháre vody a tie si položte na jedálenský stôl. Budú vás čakať ako prvá príjemná vec po tom, ako sa prebudíte.

3. Pijú, až keď majú smäd

Ak budete piť až vtedy, keď cítite smäd, je to zlé znamenie. Telo vám totiž dáva jasne najavo, že už musí, doslova, kričať o vodu. Nenechajte ho žobroniť o tekutiny! Tie nevyhnutne potrebuje na svoje fungovanie počas celého dňa. Môžete byť na seba prísni v tom, že sa idete najesť v konkrétnom čase, ale pri vode to neplatí. Vodu si dávajte priebežne počas celého dňa.

TIP: Ideálny scenár je, keď vôbec necítite smäd. Vtedy viete, že telo má dostatok vody a je perfektne hydratované.

Špeciálny tip pre ženy: Pite veľa vody, aby ste udržiavali svoje bunky hydratované. Ostanete potom dlho mladé.

4. Pijú sladené vody

Sladené vody, sirupy, koly a ďalšie umelo sladené nápoje nemajú vo vašej kuchyni alebo kancelárii čo hľadať. Nemajú žiadnu výživnú hodnotu a zbytočne zaťažujú váš organizmus. Môžu dokonca až spôsobovať obezitu, cukrovku a iné zdravotné komplikácie.

TIP: Urobte si vlastnú limonádu. A to veľmi jednoducho: Do džbánika s minerálnou vodou pridajte lístky mäty, pridajte limetku a ak máte veľkú chuť, tak aj kúsok tmavého cukru. Voilá… Letný drink ako stvorený.

5. Pijú kávu a žiadnu vodu

Stretávame sa s tým často, že najmä ženy, ktoré pijú kávu, nemajú potrebu piť vodu. Ku kávičke dostanú maličký pohárik s vodou a myslia si, že to stačí. Omyl! Nestačí. Káva (ak je kvalitná) je síce skvelá tekutina, ale nenahradí prísun vody, ktoré telo potrebuje. Dokonca má opačný efekt a to, že odvodňuje.

TIP: Objednajte si kávu a k tomu aj minerálnu vodu. Prípadne si môžete ísť s kamarátkou na kávičku počas dňa a zvyšok dňa doplniť tekutiny práve minerálkou. Spojíte príjemné s užitočným a telo sa vám poďakuje.

6. Nenosia so sebou fľašu všade, kam idú

Počas leta a dovoleniek sa väčšina ľudí spolieha na to, že budú niekde sedieť alebo ležať na pláži a tam si objednajú nejaký ten drink. Chyba! Nespoliehajte sa na to, že si dáte pitie, až keď prídete na určené miesto. Noste so sebou vodu stále. Aj keď idete von pešo, hoci len na pár minút. Môže sa to zdať prehnané, alebo dokonca otravné, nosiť so sebou fľašu všade, kam idete, ale…

TIP: Prelejte si čistú alebo minerálnu vodu do nejakej peknej štýlovej fľaše, ktorú si kúpite a budete nielen hydratovaní, ale ešte aj trendy :).

Zdroj foto: pixabay.com

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Zaujímavosti, ktoré by ste mali vedieť o minerálnych látkachZaujímavosti, ktoré by ste mali vedieť o minerálnych látkach

Minerály a stopové prvky tvoria približne 4 až 5 % našej váhy, teda v tele 70-kilového človeka predstavujú asi 3,5 kilogramu.  

 

Minerálka ako osvieženie počas letaMinerálka ako osvieženie počas leta

Minerálne vody sú prirodzeným zdrojom minerálov, ktoré môžu v našom tele chýbať v dôsledku zvýšeného potenia počas letných horúčav. 

 

Tipy na spestrenie pitného režimu v leteTipy na spestrenie pitného režimu v lete

Je čistá voda najlepší spôsob, ako doplniť do tela tekutiny alebo si možno pitný režim spestriť aj inými nápojmi, ktoré nášmu zdraviu prospejú? 


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - 6 chýb v pitnom režime

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.