27. FEB 2013

Začína obdobie detoxikácie. Ako sa na ňu pripraviť?

Mirka

Človek je neustále vystavený toxickým látkam, ktoré sú príčinou alergií, zdravotných ťažkostí i vážnejších chorôb. Detoxikácia je jedným zo spôsobov, ktorý škodlivé látky z tela odstraňuje. Ako sa na detox pripraviť?

Jar sa pomaly blíži. Príroda sa prebúdza a toto obdobie je stvorené pre detoxikáciu organizmu. K tomu, aby sa človek po očiste organizmu cítil lepšie (vyzeral krajšie a mladšie), musí si vybrať vhodný spôsob detoxikačnej kúry. Samozrejme, každá očista si vyžaduje prípravu. Trvanie prípravnej fázy je individuálne a záleží najmä od zdravotného stavu, hmotnosti, veku a životného štýlu.

Čo všetko treba urobiť v prípravnej fáze?

Ako spomíname vyššie, trvanie prípravy je individuálne. Minimálna doba by však nemala byť kratšia ako tri dni. Ideálne je, ak trvá 5 až 7 dní. Ak máte zdravotné problémy, poraďte sa o absolvovaní detoxikačnej kúry so svojím lekárom.

Prípravná fáza zahŕňa tri dôležité oblasti:

1.Úprava jedálneho lístka

Predstavuje vylúčenie niektorých pokrmov z jedálnička. Ide o jedlá, ktoré organizmus zaťažujú. Je potrebné nekonzumovať mäso, ryby, vajcia, mliečne produkty, bielu múku, cukor, priemyselne spracované produkty (trans tuky), umelé sladidlá, mastné a vyprážané jedlá. Zabudnite na alkohol, kávu a kofeínové nápoje.

Naopak, prioritou by mala byť konzumácia ovocia, zeleniny a celozrnných produktov. Vhodné sú aj orechy, panenské oleje (napríklad olivový), strukoviny, orechy, semená a zdravé koreniny (cesnak, škorica, zázvor). Snažte sa jedlá pripravovať šetrným spôsobom – varením, dusením alebo v pare. Jedzte pomaly a v pokoji, každý kúsok dokonale prežujte.

Dôraz je kladený na pitný režim – pramenitá voda (s citrónovou šťavou), bylinkové čaje podporujúce očistu. Odporúčané sú aj zriedené ovocné a zeleninové šťavy.

2.Dostatočný pohyb

Počas detoxikačnej prípravy by ste sa mali dostatočne hýbať. Vyberte si činnosti, ktoré stimulujú krvný obeh a podporujú vylučovanie toxínov (ide najmä o kardio aktivity). Ak pravidelne nešportujete, vhodnou voľbou je aj rýchla chôdza, jogging alebo bicyklovanie po dobu minimálne 30 minút denne.

3. Zahrievanie tela v maximálnej možnej miere

Odborníci na detoxikáciu radia – počas prípravnej fázy si doprajte pobyt v saune alebo aspoň 30-minútovú horúcu sprchu . Čím zodpovednejšie sa budete tohto pravidla držať, tým lepšie výsledky dosiahnete počas samotnej detoxikácie. Horúci kúpeľ (využite aj vhodné esenciálne oleje, napríklad levanduľu) či sprcha dáva zabrať pokožke, preto nezabudnite na dostatočnú hydratáciu v podobe telových mliek. Dobre poslúžia aj prírodné oleje (olivový, kokosový). Vhodným doplnkom prípravného obdobia je aj masáž.

Chystáte sa s príchodom jari absolvovať detoxikáciu? Pripravujete sa na ňu zodpovedne?


DISKUSIA K ČLÁNKU (1)

Diskusia k článku - Začína obdobie detoxikácie. Ako sa na ňu pripraviť?

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

mariapot46@zoznam.sk
mariapot46
 29.7.2014 10:46

A k tomu všetkému tree3chlorellu a detox je vybavený :)

 

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 856
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.