18. JUL 2016

„Obyčajné“ potraviny, ktoré spestria jedálniček

redakcia

Potrebujete, aby do vášho jedálnička zavanul nový vietor? V tom prípade ho obohaťte o niekoľko nových chutí. 

Jedným z princípov zdravého a vyváženého stravovania je, že jedálniček má byť pestrý. To sa dá dosiahnuť jedine tak, že budete neustále skúšať nové chute a recepty. Vybrali sme pre vás niekoľko bežných surovín aj s tipom na chutné jedlo, ktoré si z nich môžete pripraviť v pohodlí domova.

Nemáte čas alebo sa vám nechce? Nevadí!

Ak momentálne nemáte chuť a energiu na to, aby ste si jedlo pripravovali doma, vyskúšajte ponuku denného menu krabičkovej diéty. Vďaka nej môžete schudnúť, udržať si váhu alebo svoje telo detoxikovať. Tvorcovia krabičkovej diéty využívajú nižšie uvedené ingrediencie bežne v rozličných chutných a zdravých pokrmoch.

edieta evelyn

Potravinové tipy na spestrenie jedálnička

Brokolica

Hoci ju nájdete v každom supermarkete, mnohí ju stále obchádzajú. Je to škoda, pretože sa dá pripraviť na stovky spôsobov – výborná je urobená v pare alebo zapekaná, je výbornou ingredienciou na prípravu nátierok a polievok, a dokonca surová sa hodí do smoothie. Je nazývaná aj kráľovnou medzi zeleninou, pretože je nabitá živinami (obsahuje napríklad vitamín C, K, skupiny B, betakarotén, vápnik, železo, vláknina, antioxidanty...). Jej plusom je aj to, že obsahuje minimum kalórií a skvelo detoxikuje.

Náš tip: Brokolicový šalát s mandľami a hrozienkami

Brokolicový šalát s mandľami a hrozienkami

 

 

 

 

 

 

Chia semienka

Semiačka sú v stravovaní doslova hitom. V rámci pestrého jedálneho lístka by sme mali využívať všetky druhy semienok, chia semiačka nevynímajúc. Ak sa rozhodnete pridať chia do jedál, zvýšite ich výživovú hodnotu i sýtiacu schopnosť. Keďže chia majú neutrálnu chuť, dajú sa použiť v množstve pokrmov.

Náš tip: Chia puding z troch ingrediencií

Chia puding – zdravý dezert z 3 ingrediencií

Huby

Ak ste vášnivým hubárom, kulinárske špeciality z húb sú zrejme na vašom stole pravidelne. Väčšina z nás si huby, bohužiaľ, dopraje skôr zriedka. Je to na škodu, pretože sú chutné, disponujú minimálnym množstvom kalórií a viacerými vitamínmi, minerálmi a stopovými prvkami. Navyše ich môžeme pridať do širokej škály pokrmov, ktorým dodajú jedinečnú chuť.

Náš tip: Cuketová pizza s hlivou a šampiňónmi

Cuketová pizza bez múky s hlivou a šampiónmi

Tučné ryby

Tučné ryby, ako napríklad losos, sú pre nás cenné hlavne kvôli bohatému zastúpeniu prospešných omega-3 nenasýtených mastných kyselín, ktoré v západnom jedálničku často chýbajú, čo sa spája s mnohými zdravotnými problémami. Okrem toho sa v tučných rybách nachádzajú aj bielkoviny, vitamín D, vitamíny skupiny B, selén atď.

Náš tip: Losos s quinoou

Losos s quinoou

Zdroj: PR

Zdroj foto: flickr.com


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - „Obyčajné“ potraviny, ktoré spestria jedálniček

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.