9. MÁJ 2016

Swing je účinný aj na odbúravanie tuku

Ide o veľmi účinný cvik, ktorý sa momentálne dostáva na výslnie. 

Vykonávanie cviku swing ste v poslednej dobe určite videli snáď v každej posilňovni. 

Swing 

Swing je súčasťou kondičného a aj silového tréningu, ktorý sa vykonáva najčastejšie s fitnes pomôckou kettlebell, ale dá sa cvičiť aj s činkou.

Ako tento cvik správne vykonávať?

  • Uchopte kettlebell (jednoručku) do zvesených rúk medzi nohami v miernom predklone, ale dávajte pozor, aby ste mali rovný chrbát.
  • Pohoďte ju krátkym pohybom medzi nohy smerom k sebe.
  • Následne pomocou vyrovnania nôh, práce bokov a súčasným pohybom natiahnutých rúk hore činku predpažte.
  • Nechajte činku z hornej polohy opäť kontrolovane klesnúť medzi nohy a hneď prejdite k ďalšiemu švihu hore.


Zdroj video: www.youtube.com

Základné výhody swingu

  • Pomáha budovať vytrvalosť celého tela a aj explozívnu silu – pri jeho cvičení sa veľmi dobre naučíte, ako prenášať explozívnu silu z nôh cez trup až do hornej časti tela.
  • Je veľmi účinný na odbúravanie tuku – swing predstavuje anaeróbny tréning, ktorý výhodne naštartuje metabolizmus. Veľmi účinné je cvičiť ho formou tabaty. Nastavte si časovač na intervaly v pomere 2:1, a to nasledovne – 20 sekúnd cvičenia a 10 sekúnd oddychu v počte 8 cyklov. Tento tréning zaraďte do 3 – 4-krát do týždňa. Hoci vám nezaberie takmer žiadny čas (4 minúty), je veľmi účinný. 
  • Posilňuje veľkú časť tela – ťažké švihy posilňujú chrbát, plecia, predlaktie a aj nohy.
  • Buduje vytrvalosť a kondíciu – či už ho zaradíte ako samostatnú jednotku vo forme tabaty, ako som vám popísal vyššie, alebo do kruhového tréningu, alebo ho spojíte do supersérie s iným cvikom, vaše srdce a metabolizmus určite leňošiť nebudú. Okrem vyššie menovaných superlatív má hlavnú silu práve v kondičnej náročnosti, ktorá je spôsobená množstvom zapojených svalov a jeho explozívnou povahou. Takže, či už ste začiatočník alebo profesionál, zaradením tohto cviku do svojho tréningu nikdy nič nestratíte.

Pred každým tréningom odporúčam vykonať dynamický strečing a po tréningu statický. Ak budete swing vykonávať ako samostatný cvik, zvoľte si takú váhu, aby ste dokázali vykonať 12 až 15 opakovaní v troch sériách.   

Zdroj: flickr.com

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Tricepsové extenzie nad hlavouTricepsové extenzie nad hlavou

Na účinné precvičenie tricepsov existuje viacero cvikov. Jedným z nich sú aj tricepsové extenzie nad hlavou. 

 

Útok na prsia – pevné a sexi prsia vďaka cvičeniuPevné prsia iba „s trochou" cvičenia?

Mnohé ženy vo fitcentre sú presvedčené, že posilňovací tréning zmenší veľkosť ich pŕs. Aká je pravda?

 

Negatívne opakovania na zväčšenie sily a objemuNegatívne opakovania na zväčšenie sily a objemu

Pri negatívnych opakovaniach sa využíva skutočnosť, že v brzdiacej (negatívnej) fáze opakovania zvládnete spúšťať väčšiu záťaž, ako vytlačiť späť. 


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Swing je účinný aj na odbúravanie tuku

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 1247
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.