9. FEB 2016

Krátky anaeróbny tréning na spaľovanie tukov

Veľmi dobrou voľbou na spaľovanie tukov je okrem správneho stravovania aj zaradenie dobrého anaeróbneho tréningu. 

Zvýšenie spotrebovaných kalórií

Vhodnou voľbou okrem tréningu je, samozrejme, aj zmena základných aktivít, ktoré vykonávate každý deň:

  • namiesto výťahu použite schody
  • vystúpte na autobusovej zastávke o jednu aj dve skôr, ako ste to mali v pláne
  • choďte do práce na bicykli a nie autom

Spaľovanie kalórií sa zvýši už pomocou týchto činností, ktoré sú pre telo neobvyklé. Množstvo spálených kalórií sa za týždeň môže zvýšiť až o niekoľko tisíc kJ. 

Cvičenie

Cvičenie spaľovanie, samozrejme, ešte zvýši. Platia dve základné pravidlá:

  • Ak svoje telo zaťažujete málo, ale dlhšiu dobu, po určitej dobe (približne 20 minút) začnete spaľovať tuky (nevýhodou takéhoto tréningu ale je, že sa tuky spaľujú iba počas tréningu).
  • Čím intenzívnejšia a kratšia je športová činnosť, tým viac sacharidov spálite. V tomto prípade však dochádza k spaľovaniu tukov po tréningu a to až po dobu 36 hodín po tréningu a to je naozaj výhodnejšie.

Cvičte celé telo formou HIIT

Bohužiaľ, žiadna športová činnosť vám nedokáže zaručiť cielené odbúravanie tuku na určitých miestach vášho tela. Preto je najvhodnejšie do tréningu zaradiť cviky na celé telo, resp. cviky, pri ktorých sa zapojí najväčšie množstvo svalov. Forma cvičenia HIIT môže predstavovať aj kombináciu posilňovacieho tréningu s vytrvalostným. Tento typ tréningu je síce dosť náročný, ale pomocou neho sa veľmi rýchlo zbavíte nežiaduceho tuku a budete sa cítiť fit a plný energie. 

Príklad anaeróbneho tréningu

Cviky vykonávajte 30 sekúnd a potom si dajte 60 sekundovú prestávku, počas ktorej iba vyklusávajte a pokračujte ďalším cvikom.

  • kľuky
  • zdvíhanie nôh v ľahu
  • drepy
  • skracovačky
  • výpady
  • hyperextenzie
  • opakovať celý cyklus

Najlepšou frekvenciou cvičenia je 3-krát do týždňa, napr. pondelok, streda a piatok. Preto skúste popremýšľať o tom, čomu venujete svoj voľný čas a ak ho dokážete obetovať cvičeniu, uvidíte, že odmena v podobe zlepšenia kondičky a vypracovaného tela sa dostaví. 

Zdroj foto: goodfon.su

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Ako vám pomôže vysoko intenzívny intervalový tréning?Ako vám pomôže vysoko intenzívny intervalový tréning?

Určite v mnohých smeroch. Spevníte si telo. Spálite viac tuku za kratší čas. 

 

Fit po sviatkoch: útok na pevný zadokFit po sviatkoch: útok na pevný zadok

Vypracovať si pevný zadok nie je také jednoduché a hlavne ženy majú s touto partiou problémy. Samozrejme, dá sa všetko. 

 

Do formy po sviatkoch: útok na stehnáDo formy po sviatkoch: útok na stehná

Priznajte si, že počas sviatkov ste necvičili toľko ako inokedy a teraz to chcete dobehnúť. 


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Krátky anaeróbny tréning na spaľovanie tukov

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 1083
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.