31. AUG 2016

Dvíhanie bedier na fitlopte

Tento cvik je veľmi vhodný pre každého, kto si chce posilniť a vyformovať sedacie svaly. 

Okrem posilnenia sedacích svalov má pozitívne účinky aj na spevnenie svalov v oblasti driekovej chrbtice.

Výhody vykonávania dvíhania bedier na fitlopte

Efektivita tohto cviku nepozostáva iba zo samotného pohybu. Veľké pozitívum tu zohráva aj to, že pohyb je vykonávaný na vratkej lopte, a preto musí telo udržiavať stabilitu. Znamená to množstvo ďalších stabilizačných pohybov, ktoré pomáhajú zapájať aj drobné vnútorné svaly pozdĺž chrbtice. Cvik tým získava nový významný rozmer z hľadiska zapájania svalov okolo chrbtice v porovnaní so zdvíhaním bedier iba na zemi.

Hlavné zapojené svaly

Pri tomto cviku sa zapájajú svaly spodnej časti chrbtice, brušné svaly a sedacie svaly.

Prevedenie cviku

  • Ľahnite si na chrbát s pätami a časťou chodidiel na fitlopte a ruky majte položené na zemi vedľa tela.
  • Pokrčte nohy do pravého uhla, pričom hamstringy by sa nemali dotýkať fitlopty celou plochou.
  • Zdvíhajte trup do polohy, keď budete mať nohy v jednej rovine s trupom (nesnažte sa ísť za túto pozíciu), vo vrcholnej pozícii sa snažte napnúť sedacie svaly.
  • Vráťte sa do počiatočnej polohy a cvik opakujte.


Zdroj: youtube.com

Vykonávajte 3 až 4 série po 15 až 18 opakovaní.

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Unožovanie v stoji pre sexi stehnáUnožovanie pre sexi stehná

Pri precvičovaní nôh je veľmi dôležité posilniť všetky časti, pretože každá má svoju úlohu a spoločne tvoria komplex. 

 

15-minútový hiit na precvičenie celého tela15-minútový HIIT na precvičenie celého tela

Nič vám tak nepozdvihne sebadôveru, ako štíhly a vyformovaný trup i pekne tvarované paže. 

 

Tréning na ruky a prsia pre ženyTréning na ruky a prsia pre ženy

Každá žena chce mať pevné prsia a ruky. Na to však nestačí iba schudnúť, ale je treba vykonávať aj správne cviky na komplexné precvičenie uvedených partií. 


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Dvíhanie bedier na fitlopte

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 1076
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.