20. MÁJ 2012

Zdravo a štíhlo do plaviek: Koľko a čo môžem zjesť, aby som nepribral

Mirka

Neviete si rady s otázkou, koľko a čo jesť? Ponúkame vám spoľahlivé riešenie, ktoré túto dilemu navždy vyrieši!

Módne časopisy a ženské magazíny nás doslova nútia do najrozličnejších diét. Zväčša neodoláme a pustíme sa do zhadzovania kilogramov najmodernejším diétnym režimom. Výsledok? Trápime sa niekoľko dní, frustrovaní a s niekoľkými kilogramami navyše sa vráciame k pôvodným stravovacím návykom.

Ponúkame vám riešenie, ktoré prináša trvalú stratu hmotnosti. Nielen to, pretože zdravé chudnutie podporuje fyzické i psychické zdravie. Ak vás trápi otázka: „Koľko a čo môžem zjesť, aby som nepribral?“, nasledovný článok je určený práve pre vás.

Poznáte zlaté pravidlo chudnutia?

Cesta k strate tukových zásob je jednoznačná, musíte vydať viac energie, ako prijmete. Existujú dva spôsoby k dosiahnutiu „zlatého pravidla“ – menej jesť alebo viac športovať. Ideálna je však kombinácia oboch metód, pričom je dôležité zdravé stravovanie.

Pojem, ktorý sa v súvislosti s chudnutím skloňuje najčastejšie, sú kalórie. Vašou prvou úlohou bude zistenie skutočnosti, koľko kalórií spálite za jeden deň. Najjednoduchšie je siahnuť po energetických kalkulačkách, ktoré zohľadňujú vašu aktuálnu hmotnosť, výšku, pohlavie a úroveň dennej aktivity. Výsledné číslo predstavuje množstvo energie, ktorá vedie k udržaniu hmotnosti. Vašou úlohou je znížiť energetický príjem o hodnotu, ktorá predstavuje maximálny úbytok na hmotnosti v hodnote 0,5 kg týždenne.

Energetické kalkulačky nájdete tu:

http://www.bmi-calculator.net/bmr-calculator/

http://www.zbodyfit.sk/trening/kalkulator/

http://www.obezita.cz/poradna/kalkulacka-kalorii/

http://www.freedieting.com/tools/calorie_calculator.htm

http://caloriecount.about.com/cc/calories-goal.php

Rady pre tých, ktorým sa nechce počítať kalórie

Desí vás každodenné počítanie kalórií? V prípade, že netrpíte obezitou ani vyššou nadváhou, stačí vám upraviť stravovacie návyky a športovať. Predstavujeme vám niekoľko dobrých rád, ktoré vám pomôžu znížiť hmotnosť aj bez terorizujúceho počítania kalórií. Konzumácia správnych potravín zasýti, dodá energiu a najmä podporuje stratu hmotnosti! 

1. Vyraďte zo svojho jedálneho lístka rýchle sacharidy (biele múka, ryža, rafinovaný cukor a všetky potraviny, ktoré ich obsahujú), nasýtené tuky a transtuky (vyprážané a mastné jedlá), konzervované a priemyselne spracované potraviny.

2. Jedzte pravidelne päťkrát denne, pretože keď telo hladuje, metabolizmus sa spomaľuje a telo si ukladá energiu na horšie časy.

3. Ideálnym menu na raňajky sú vhodne pripravené ovsené vločky (s prídavkom orechov, semien, ovocia, škorice, kokosového oleja a proteínu), na desiatu konzumujte ovocie alebo zdravo pripravené celozrnné pečivo s nízkotučným syrom, zeleninou a olivovým olejom, obed a večera by mali pozostávať z kvalitných bielkovín (kuracie mäso) a zeleniny.

4. Nezabudnite na strukoviny, vajíčka, mliečne výrobky, orechy, semená, špaldu, celozrnné produkty, kvalitné proteínové nápoje, zdravé druhy korenín (kurkuma, škorica), sójový lecitín, pretože sú zdrojom kvalitných látok.

5. Jedlá pripravujte na vode s kvapkou olivového oleja, dusením, varením alebo v pare.

6. Pite veľa tekutín, najmä čistej pramenitej vody. Voda odvádza z tela toxíny a zabraňuje pocitom únavy a vyčerpania.

7. Venujte sa pravidelne kardio aktivitám a silovému tréningu. Aeróbny tréning pomáha spaľovať tuky. Silový tréning buduje svalovú hmotu, ktorá „požiera“ tuk.

8. Pravidelne relaxujte, vzdelávajte sa, myslite pozitívne a doprajte si dostatočný spánok!


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Zdravo a štíhlo do plaviek: Koľko a čo môžem zjesť, aby som nepribral

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 858
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.