10. JUN 2011

Zdravé chudnutie časť 4: Radšej menej a častejšie

Tinka

A máme tu ďalšiu časť seriálu Zdravého chudnutia.Tentokrát sa pozrieme na to, ako sa stravovať. Ako často jesť? Čomu sa vyhýbať? Ak si kladiete tieto otázky, ste na správnom mieste.

Keď myslieť, tak pozitívne. Keď fungovať v nový deň, tak jedine po raňajkách a s dodržiavaním celodenného pitného režimu. Keď prijímať jedlo, tak iba to zdravé. Keď mať v zdravom tele zdravého ducha, tak cvičiť!

Plnohodnotný jedálniček nech nás teda sprevádza každým dňom a po celý život. Neviete čo tým myslíme? Nevadí sme tu predsa pre Vás, a preto Vás ani vo štvrtom kroku za cestou po zdravom a krásnom tele nenechávame samých.

Raňajkovať, raňajkovať a ešte raz raňajkovať! To už síce všetci vieme, ale ako sa hovorí – opakovanie je matkou múdrosti.

Ale späť k dennému režimu. Prinášame Vám užitočné rady, čo a kedy konzumovať v priebehu dňa. Teraz nechajte pracovať vaše oči a pozorne čítajte. A potom si nechajte rozmaznávať Vaše chuťové poháriky.

Na čo dávať pozor pri stravovaní

Väčšinu denného príjmu by ste mali zjesť zhruba do 14-tej hodiny. Potom jedzte menej, resp. ľahšie jedlá, aby vám stihlo vytráviť, kým pôjdete spať. Spomalený metabolizmus ide ruka v ruke so spomaleným trávením.

Nehladujte! Nesnažte sa schudnúť príliš rýchlo. Výrazne znížený príjem energie znižuje aj metabolické funkcie. Pud sebazáchovy sa oklamať nedá.

  • obmedzte prísun tuku - prvý démon výživy. Tuk je kaloricky najhutnejší zo všetkých živín s deviatimi kalóriami na jeden gram. Je ťažko stráviteľný a prednostne sa v tele ukladá. Aj keď určité množstvo tuku je potrebné pre mozog a ďalšie telesné funkcie, to málo, ktoré je potrebné, sa jednoducho získa pri normálnej nízkotučnej diéte.
  • obmedzte prísun cukru - druhý démon výživy. Nadbytočný cukor sa v tele ľahko premení na tuk. Kupujúci pozor! Potravina môže byť inzerovaná ako nízkotučná, ale pritom je plná cukru. Keď prijímame nadbytok cukru, rýchlo sa mení na tuk. Takisto väčšina športových nápojov a výživných športových tyčiniek obsahuje veľa cukru.
  • snažte sa o rovnováhu v stravovaní - tu platí jednoduchá „laická“ rovnica . Ak je zámerom schudnúť, tak váš príjem stravy musí byť nižší než výdaj. Ak je vašim zámerom udržať si hmotnosť, tak príjem jedla sa musí rovnať výdaju (napr. cvičením).
  • Jedzte menšie porcie viackrát denne. Stráňte sa stravovaniu jedenkrát denne. Ideálne jesť 5 krát denne.

 

Zdroje najdôležitejších zložiek potravy

1. bielkoviny (15-30%): hydina, jogurty, syry, strukoviny, vajcia, ryby,

2. sacharidy (40-60%): obilniny, ryža, ovocie, zelenina,

3. tuky (15-30%): rastlinné oleje, ryby, semienka, orechy,

4. vitamíny, minerálie, antioxidanty: ovocie, zelenina, obilniny, jogurty, syry, ryby

Nezabúdajme nato, že nežijeme preto, aby sme jedli ale jeme preto, aby sme žili. A aby sme mohli žiť, treba sa stravovať zdravo. Zdravá strava zdravý a kvalitný život prináša:)


DISKUSIA K ČLÁNKU (1)

Diskusia k článku - Zdravé chudnutie časť 4: Radšej menej a častejšie

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

Zdravicko
Zdravicko
 12.6.2011 20:57

Tak s tymto sa uplne stotoznujem. Mensie porcie a viackrat denne. Sice mate pocit ze jete cely den ale je to super, lebo vam pravidelne a rychlo stravi. Nastartujete tak svoj metabolizmus, co je zaklad, najma pri chudnuti smajlik - 18

 

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 856
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.