14. MAR 2013

Tréning brucha a vplyv stravy na brušné svaly

Mirka

Tiež ste naleteli zázračným pilulkám, ktoré sľubovali zázračný úbytok centimetrov v oblasti brucha? Cvičili ste do odpadnutia cviky na brušné svalstvo bez úspechu? Potom určite viete, že je nemožné, aby ste stratili tuk len v jednej konkrétnej oblasti tela (samozrejme okrem liposukcie). Poznáme recept, ako to fungovať bude!

Štíhle a vytrénované brucho je výsledkom správnej životosprávy a voľby vhodných cvičení. Vyžaduje si komplexný prístup - len takto začne tuk pomaly „miznúť“ a premieňať sa na energiu a estetické svalstvo. Zlou správou je, že vo väčšine prípadov brušný tuk odchádza až ako posledný.  

Všeobecné zásady by ste mali mať v malíčku...

Viete, ktoré potraviny sú hlavnou príčinou ukladania tuku (aj v brušnej oblasti)? Hádate správne, sú to rýchle sacharidy (sladkosti, biela múka, ryža) a nezdravé tuky (vyprážané, mastné, slané pokrmy, priemyselne spracované produkty). Okrem priberania spôsobujú aj tráviace ťažkosti – pálenie záhy, nadúvanie, zápchu. Ak skutočne chcete získať sexi brucho, budete ich musieť zo svojho jedálnička raz a navždy vyškrtnúť.

Nezdravé jedlá nahraďte ovocím a zeleninou, zdrojmi komplexných sacharidov (ovsené vločky, tmavá ryža). Pokrmy pripravujte šetrným spôsobom (v pare, dusením). Pridajte vhodné mliečne výrobky, kvalitné tuky (olivový olej, orechy, semená). Snažte sa konzumovať čo najviac neupravených, resp. prírodných potravín.

Ktoré potraviny sa oplatí mať k dispozícii? Čo pitný režim?

Tak napríklad, mandle a orechy znižujú chuť do jedla, strukoviny, srvátka a celozrnné produkty majú zásluhu na spaľovaní tuku, ovsené vločky držia hladinu krvného cukru na uzde. Ovocie a zelenina obsahujú kvantum vitamínov, minerálov a vlákniny, ktorá je pri chudnutí mimoriadne dôležitá.

V niektorých prípadoch môže brzdiť stratu tuku na bruchu aj nedostatočný pitný režim – toxíny a škodlivé látky zostávajú v organizme. Preto pite denne minimálne 2,5 litra tekutín. Stratu brušného tuku môžete podporiť aj pitím vhodných čajov (zelený čaj obsahuje mnoho antioxidantov, ktoré podporujú metabolizmus).

Ďalšia dôležitá zásada – nehladujte! Ak telu nedáte dostatok energie, bude si ju ukladať zo všetkého, čo skonzumujete. Správne fungovanie metabolizmu zabezpečíte len pravidelnou stravou.

Bez pohybu to nepôjde!

Pravidelný pohyb nakopne metabolizmus - pomáha spaľovať tukové zásoby a má zásluhu na budovaní svalov. Dostatočné dôvody na to, prečo sa hýbať, čo poviete? Čo sa týka brušného tuku, podľa odborníkov z Duke University Medical Center je pre stratu brušného tuku u ľudí s nadváhou dôležitejší aeróbny tréning.

Pre spevnenie a vytvarovanie brucha je alfou i omegou silový tréning. Záver znie nasledovne – kombinujte silový tréning s kardio aktivitami. Posilňovacie cvičenia vykonávajte každý druhý deň, aby mali svaly brucha dostatočný čas na regeneráciu.

Inšpirujte sa ďalšími cvikmi!

Pripravili sme pre vás viac článkov, v ktorých nájdete efektívne cviky na jednotlivé partie tela. S týmito cvikmi rozhodne precvičíte celé svoje telo a dosiahnete výsledky, aké si prajete.


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Tréning brucha a vplyv stravy na brušné svaly

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 854
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.