Pilates cviky na ramená prinášajú bleskovú úľavu od bolesti

Mirka

Ramená patria k oblastiam, na ktoré sa pri cvičení zabúda. Zbavte sa bolesti prostredníctvom Pilates cvičení, ktoré vám ponúkame.

cviky na ramena
2. JAN 2012

Ubehlo veľa rokov od doby, keď fyzioterapeut Joseph Pilates prišiel s unikátnymi cvičeniami, ktoré disponujú mnohými pozitívnymi účinkami na ľudský organizmus. Princípy Pilatesu sú v rámci cvičenia uplatňované po celom svete a samotné cvičenie sa teší veľkej obľube.

Jednou z mnohých výhod cvičenia je, že sa zameriava na oblasti, ktoré zostávajú pri iných typoch športovej aktivity nepovšimnuté. Jednou z daných oblastí sú ramenné svaly, ktoré dennodenne znášajú obrovskú záťaž. Posilnením ramenných svalov si zlepšíte celkové držanie tela, zamedzíte nepríjemnej bolesti a zlepšíte pohyblivosť ramien. Dosť bolo teórie, dajme sa do cvičenia!

Cvičenie prináša nadšenie, radosť i úľavu od bolesti

Ponúkame vám jednoduché cvičenia, ktoré môžete vykonávať dennodenne doma a niektoré i v práci. Sú určené pre všetkých, ktorí trpia bolesťami ramien v dôsledku zlého držania tela, operácií alebo úrazov. Nezabúdajte na pomalé a sústredené vykonávanie Pilates cvičení s dôrazom na základné princípy Pilatesu.

1. Shoulder Rolls alebo krúženie ramenami je jednoduché a rýchle. Spočíva vo vykonávaní krúživého pohybu ramenami smerom hore, dozadu a späť v počte aspoň 10 opakovaní. Po absolvovaní všetkých opakovaní krúžte ramenami smerom hore a dopredu v rovnakom počte.

2. Neck Rotation alebo krúženie krkom slúži na uvoľnenie napätia krčnej chrbtice a oblasti ramenných svalov. Najprv vykonávajte sústredené krúženie krkom v protismere hodinových ručičiek v počte 10-krát. Potom krúžte opačne s rovnakým počtom opakovaní.

3. Tretie cvičenie sa vykonáva v ľahu na bruchu. Je určené nielen pre oblasť ramien, ale aj chrbta a zadku.V ľahu na bruchu dajte ruky aj nohy mierne od seba. Pričom dlane rúk sú na podložke vedľa tela a hlava je otočená do jednej strany. Najskôr zodvihnite pravú nohu a ľavú ruku. Chvíľu v danej polohe zotrvajte a vráťte sa do východiskovej polohy. Pokračujte ľavou nohou a pravou rukou rovnakým spôsobom. Odporúčame opakovať 10 až 12-krát na každú stranu.

4. Podstata štvrtého cviku je opäť veľmi jednoduchá. Postavte sa a nohy dajte od seba na šírku ramien, ruky sú voľne spustené pri tele. Snažte sa vytiahnuť plecia čo najvyššie. S výdychom sa vráťte do pôvodnej pozície, ramená zatlačte smerom dolu a opakujte.

5. Posledné cvičenie možno vykonávať aj v sede. Spočíva v natiahnutí oboch horných končatín smerom dozadu a ich vytiahnutí smerom hore. Pri cvičení môžete ruky spojiť. Z tejto polohy otáčajte trupom do oboch strán. Myslite na pravidelné dýchanie.

Inšpirujte sa ďalšími cvikmi!

Pripravili sme pre vás viac článkov, v ktorých nájdete efektívne cviky na jednotlivé partie tela. S týmito cvikmi rozhodne precvičíte celé svoje telo a dosiahnete výsledky, aké si prajete.


DISKUSIA K ČLÁNKU (1)

Diskusia k článku - Pilates cviky na ramená prinášajú bleskovú úľavu od bolesti

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

dr.hanculak@gmail.com
dr.hanculak
 11.11.2018 18:57

Vážená Mirka, chcem Vám podakovat za Vašu trpezlivú a mravenčiu prácu, ktorú na našom Potáli dlhodobo "odvádzate s vysokou odbornostou a svojimi skúsenostami s úctou Jozef Hančulák

 

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 2199
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.