13. JAN 2012

Dali ste si predsavzatie, že schudnete? Tak začnite!

Mirka

Stanovili ste si novoročné predsavzatie, že schudnete? Potom je nasledujúci článok určený práve pre vás. Dajte sa s chuťou do čítania a začnite!

Nový rok sa rozbehol v plnej sile. Každý nový deň prináša so sebou mnoho krásnych a zaujímavých zážitkov. Ak patríte k tým, ktorých príchod nového roku podnietil k tomu, aby schudli - gratulujeme. Učiniť rozhodnutie nie je ľahké, často je však oveľa náročnejšie vytrvať v ňom. Nuž a k tomu, aby ste sa dopracovali k vysnívaným krivkám, vám radi pomôžeme.

Zákon chudnutia je nemilosrdný!

Najzákladnejšie pravidlo chudnutia nepustí. Nepripúšťa žiadne kompromisy – Musíte spáliť viac energie, ako prijmete. Pravidlo sa dá aplikovať i opačne. Je na vás, ktorú cestu si zvolíte. Ideálne je obe metódy kombinovať, teda jesť menej a zdravo a prostredníctvom pohybu spáliť kalórie.

Zoznámte sa s pravidlami úspešného chudnutia

Cesta úspešného chudnutia nevedie cez bludnú spleť rýchlych a drastických diét. Chudnúť treba s rozumom a ohľadom na svoje zdravie. Skôr ako sa vydáte za plnením svojho sna, potrebujete informácie. Čím viac viete, tým lepšie chudnutie funguje v praxi. Ako začať?

Zistite, koľko kalórii potrebuje váš organizmus k vykonávaniu základných životných funkcií – najmä dýchaniu a tráveniu. K číslu predstavujúcemu bazálny metabolizmus sa dopracujete použitím špeciálnych kalkulačiek a vzorcov, ktoré zohľadňujú vašu individualitu. Hodnota nie je presná, ale slúži ako odrazový mostík. K tomuto číslu by sa mal prirátať denný energetický výdaj, ale keďže je to takmer nemožné, výsledné číslo BVE sa najčastejšie násobí príslušným koeficientom podľa stupňa vykonávanej fyzickej aktivity. Záverečná hodnota predstavuje energetický príjem, ktorý vám zabezpečí udržanie aktuálnej váhy. K strate hmotnosti sa dopracujete tak, že energetický príjem znížite.

Zaujímavé kalkulačky nájdete tu:

http://www.bmi-calculator.net/bmr-calculator/

http://www.zbodyfit.sk/trening/kalkulator/

http://www.obezita.cz/poradna/kalkulacka-kalorii/

http://www.freedieting.com/tools/calorie_calculator.htm

http://caloriecount.about.com/cc/calories-goal.php

Počítať, počítať a počítať

Chudnutie bez počítania kalórií jednoducho nejde. V začiatočných fázach chudnutia je absolútne vylúčené. Pripravte sa na to, že vaším každodenným spoločníkom sa stane kalkulačka, ktorá počíta prijaté i spálené kalórie. Prostredníctvom kalkulačky, zistíte energetické hodnoty jedál a kalórie spálené prostredníctvom rozličných aktivít.

Ak viete, aký má byť váš „chudnúci energetický príjem“, pusťte sa do zostavovania zdravého jedálnička a plánovania športových aktivít.

Ako zostaviť jedálny lístok?

Pri redukcii hmotnosti je dôležitý správny pomer bielkovín (chudé mäso, vajíčka, strukoviny, syry), nenasýtených mastných tukov (olivový olej, domáce maslo, sezamové a ľanové semienka, orechy) a správnych sacharidov v podobe ovocia a zeleniny. Svoj jedálny lístok zostavte tak, že každá zložka bude tvoriť približne 1/3. V skutočnosti to bude o niečo menej, lebo cestoviny, ryža, zemiaky, chlieb a pekárenské výrobky vyrobené z celozrnnej múky alebo špaldy budú predstavovať asi 10 percent celkového zloženia jedálnička.

Ďalšie tipy pre účinné chudnutie

Jedzte pravidelne, minimálne 5-krát denne. Odporúča sa, aby raňajky tvorili 25 percent príjmu, desiata 10 percent, obed 40 percent a večera 25 percent energetického príjmu. Nezabúdajte na správny pitný režim. Množstvo vody, ktorú organizmus vylučuje močom, stolicou a kožou sa pohybuje v rozpätí 2 až 3 litrov. Dožičte si dostatok športovej aktivity – pre spaľovanie tukov je najúčinnejší intervalový tréning. Telo potrebuje regeneráciu. Najlepšie ju zabezpečíte prostredníctvom kvalitného spánku.


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Dali ste si predsavzatie, že schudnete? Tak začnite!

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 860
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.