26. JUN 2011

Cvičenie pre tehotné: Plávanie

Mirka

Lekári a odborníci tvrdia, že plávanie je najlepší šport pre tehotné ženy. A preto vám ako druhú časť seriálu "cvičenie pre tehotné" prinášame tému plávanie.

Milé budúce mamičky, bojíte sa horúcich letných dní? Boli ste vždy športovo aktívne, ale v týchto chvíľach si neviete vybrať činnosť, ktorá by vám vyplnila voľný čas? Naša rada znie – Plávajte!

Plávanie je podľa odborníkov najlepšou pohybovou aktivitou pre tehotné ženy. V letných mesiacoch si môžete túto formu cvičenia vychutnať naozaj dosýta. Bazén vám prinesie úľavu od letných horúčav a pohyb vo vode sa bude páčiť aj drobčekovi vo vašom brušku.

Chcete vedieť, prečo sa oplatí v tehotenstve plávať a na čo by ste pri tejto činnosti mali dávať pozor? Všetky potrebné informácie vám prinášame v nasledujúcich riadkoch.

Aké výhody prináša plávanie

  • vďaka unikátnej vlastnosti vody, ktorá nadľahčuje vám nebudú pribúdajúce kilogramy „zavadzať“,
  • plávanie zapája množstvo svalových skupín a zlepšuje svalový tonus,
  • zvyšuje obranyschopnosť organizmu,
  • zlepšuje činnosť srdca a celkový krvný obeh, tým pádom sa kyslík a živiny lepšie a rýchlejšie transportujú po celom tele,
  • pozitívne vplýva na dýchaciu sústavu,
  • zabraňuje bolestiam chrbtice, ktoré sa v tehotenstve často vyskytujú,
  • redukuje hladinu „zlého“ cholesterolu v organizme,
  • je pomocníkom vedúcim ku krásnej pevnej postave, v prípade tehotenstva uľahčuje návrat k príťažlivej figúre spred tehotenstva,
  • za hodinu plávania spálite asi 400 kalórií,
  • nebudete mať starosti s potením,
  • udržiava krvný tlak v stabilných hodnotách,
  • napomáha k psychickej pohode, ktorá je dôležitá pre tehotnú mamičku aj dieťatko,
  • šetrí kĺby, svaly, väzivové tkanivá a nedochádza k žiadnym otrasom,
  • existuje minimálne riziko úrazu,
  • zvyšuje vytrvalosť a uvoľňuje hormóny šťastia, ktoré pomáhajú lepšie zvládať bolesť pri pôrode,
  • je ideálnym relaxačným prostriedkom, ktorý slúži k uvoľneniu tela i mysle.

Ako začať s plávaním počas tehotenstva?

V prípade, že ste sa pred tehotenstvom plávaniu nevenovali pravidelne, začínajte postupne. Na začiatku plávajte 10 maximálne 20 minút. Postupom času môžete záťaž zvyšovať. Odborníci odporúčajú počas prvých tréningov plávať štýl prsia.

Tréningy 3 až 4-krát do týždňa v trvaní 30 minút počas celého obdobia tehotenstva sú maximálne dostačujúce a prinášajú vyššie spomenuté výhody. Pri pobyte vo vode nezabúdajte na pravidelné dopĺňanie tekutín a po tréningu si doprajte výživné ovocie, ktoré je rýchlym zdrojom energie.

Čoho sa treba vyvarovať?

Počas plávania sa môžu vyskytnúť kŕče v nohách. Ide o prirodzenú reakciu ľudského organizmu. Nebezpečné sú len vtedy, ak plávate na opustenom mieste. Preto ak ste pri mori alebo sa kúpete v jazerách, nikdy nechoďte ďaleko od brehu sama. Vždy je dobré mať niekoho, kto vám v prípade problému pomôže. Čo sa týka kúpalísk, väčšina z nich má k dispozícii plavčíkov a sú plné ľudí, takže sa nebezpečenstva báť nemusíte.

Vyhýbajte sa potápaniu, saunám a vírivým vaniam, aby ste nechtiac neublížili stvoreniu ukrytému vo vašom brušku. Pri pocitoch slabosti alebo závratoch sa nesnažte nasilu prekonať. Doprajte si oddych a skúste to neskôr. V prípade pretrvávajúcich zdravotných ťažkostí vyhľadajte lekára. V žiadnom prípade nepreceňujte svoj výkon! Plávajte len dovtedy, kým vám je to príjemné.

Milé mamičky a budúce mamičky, aké sú vaše skúsenosti s plávaním? Uľahčilo vám pravidelné plávanie pôrod a návrat k pôvodnej postave? Neváhajte a podeľte sa o svoje skúsenosti s ostatnými čitateľmi. Aj takýmto spôsobom môžete niekomu pomôcť alebo ho motivovať! :)


DISKUSIA K ČLÁNKU (5)

Diskusia k článku - Cvičenie pre tehotné: Plávanie

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

Soňa Batalová
Soňa Batalová
 30.6.2011 18:49

http://www.klubkvapka.sk/Plavanie_t.aspx

 
Soňa Batalová
Soňa Batalová
 30.6.2011 18:45

Lekcie plávania pre tehotné sú zamerané na nácvik uvoľnenia celého tela počas tehotenstva aj počas prvej doby pôrodnej, na dychovú prípravu, na posilňovanie svalov potrebných v tehotenstve a počas pôrodu. Lekcie trvajú 40 minút pod vedením trénerky a budú prebiehať v bazéne na Slnečnej ulici KLUB KVAPKA TRNAVA !

 
Ladymum
Ladymum
 30.6.2011 8:18

Simka: Co sa tyka infekcii este je tu jedna vec, co treba zvazit. A to ci si bola pred tehotenstvom nachylna na infekcie. Pokial nie, tak kludne chod na plavanie. A pre istotu si daj spominany tampon smajlik - 14

 
Simka
Simka
 27.6.2011 9:15

Barbisha: PLavanie mam strasne rada, len sa bojim ze chytim nejaku infekciu. Co mi naozaj netreba, najma nie treraz, ked som tehotna... Takze spominane tampony znizuju riziku chytenia infekcie? Nakolko?

 
Barbisha
Barbisha
 26.6.2011 10:27

Plavanie pre buduce maminy je skvele. No nakolko na Slovensku nemame plavarne, ktore by splnali hygienicke normy pre citlivejsi organizmus tehotnych, odporucam pouzivat specialne hygienicke tampony, ktore su napustene esencialnymi olejmi, ktore zabrania prepusteniu akejkolvek bakterie smajlik - 13.
Tiez odporucam AQUAPRENATAL - cvicenie pre buduce mamicky, ktore robi na Slovensku iba Maternitycare a to v malych skupinkach v hoteliku Mamas****.
Info najdete na www.aquafitness.sk
precvicujem ja :), tesim sa na buduce maminky.

 

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 858
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.