12. JUN 2012

Čo to je ten HIGH - LOW IMPACT aerobic?

Mirka

Nachádzate v rozvrhoch cvičení neznáme výrazy ako HIGH, LOW alebo HIGH - LOW IMPACT aerobic? Objasníme vám, čo tento moderný typ aerobicu znamená.

Vymenovať niekoľko foriem aerobicu nerobí nikomu z nás najmenší problém. STEP aerobic, SLIDE aerobic, AQUA aerobic, TAE BO, KARATE aerobic a mnohé ďalšie patria k obľúbeným skupinovým formám aerobicu.

Menší problém môže nastať pri charakteristike druhov aerobicu, ktoré sa môžu vykonávať na zemi, vo výskoku alebo sú kombináciou oboch. Okrem toho rozdiel spočíva v rozličnej intenzite cvičenia.

LOW IMPACT aerobic je druhom nízkeho aerobicu, ktorý šetrí šľachy, kĺby a kosti. Ide o menej intenzívne cvičenie vhodné pre začiatočníkov a ľudí so zdravotnými ťažkosťami.

Prvky behu, miernych poskokov i vysokých skokov využíva HIGH IMPACT aerobic. Je stvorený pre efektívny tréning kardiovaskulárneho systému a chudnutie. Počas hodiny možno spáliť veľké množstvo energie. 

Zmesou všetkých prvkov LOW IMPACT aerobicu a HIGH IMPACT aerobicu vzniká HIGH – LOW IMPACT aerobic. HIGH – LOW IMPACT aerobic sa cvičí pod dohľadom skúseného inštruktora a pri motivujúcej hudbe. Lekcia tohto druhu aerobicu má podobu komplexnej choreografie. Ako napovedá samotný názov, tanečná choreografia obsahuje dva hlavné prvky krokov. Pri nízkych krokoch je jedna alebo obidve nohy v kontakte so zemou, pri uplatnení zložiek HIGH IMPACT aerobicu sú obe nohy vo vzduchu. HI – LOW aerobic je zaujímavý a účinný. Neodporúča sa však pre ľudí, ktorí majú problémy s chrbticou a kĺbmi, ktoré sú pri skokoch, behu a vyšších poskokoch nadmerne zaťažované. Ide o náročnejšiu formu aeróbnej aktivity, ktorá nie je vhodná pre začiatočníkov.

Výhody všetkých druhov aerobicu možno zhrnúť nasledovne:

  • Posilňujú kardiovaskulárny systém a chránia pred chorobami srdcového aparátu,
  • sú prostriedkom budovania vytrvalosti,
  • podieľajú sa na zvýšení celkovej flexibility,
  • napomáhajú vyplavovaniu toxických látok z organizmu,
  • pozitívne vplývajú na metabolizmus,
  • upravujú hladinu cholesterolu v krvi a sú prevenciou proti cukrovke,
  • uvoľňujú hormóny šťastia, ktoré eliminujú stres,
  • sú pomocníkom pri chudnutí,
  • zvyšujú sebavedomie.

 

Zdroj: Rút Lenková, Účinnosť programov aerobiku na organizmus vysokoškoláčok ISBN 978-80-555-0102-4


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Čo to je ten HIGH - LOW IMPACT aerobic?

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 858
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.