3. AUG 2011

Aqua aerobic - zábavné cvičenie nielen v lete

Tinka

Leto máme v plnom prúde, čo je ideálne pre cvičenie na čerstvom vduchu. A k takým cvičeniam patrí aj aqua aerobic. O čom to je? To sa dozviete práve teraz. 

Máme tu leto pre mnohých najkrajšie obdobie v roku. Slnko nás ťahá von a príjemne počasie nám ponúka mnoho možností. Letné športy k ním zaručene patria tiež. Čo tak skúsiť aqua aerobic?

Aby ste vyskúšali aqua aerobic nemusíte byť plavci

Aqua aerobic je kondičné cvičenie pri hudbe a ako napovedá sám názov, cvičí sa vo vode. Prospieva hlavne srdcovo cievnemu a dýchaciemu systému a samozrejme pohybovej sústave. Aerobik vo vode je podobný tomu na suchu. Cvičenia sa vykonávajú vo vode rôznej hĺbky pričom sa dajú využiť pomôcky, ktoré sa používajú pri klasickom aerobiku ako stepy, gumové pásy na posilnenie a pod.

Tento zaujímavý a dynamický šport je vhodný pre ľudí s nadváhou, tehotné ženy, ľudí trpiacich bolesťami kĺbov ako aj prostriedok rehabilitácie. Cvičenia sa vykonávajú v plytkej vode asi do úrovne pásu, v prechodnej úrovni (voda medzi pásom a plecami) a hlbokej vode bez kontaktu s dnom za použitia nadľahčovacích pomôcok. Podľa hĺbky vody sa zaraďujú rôzne typy cvičení.

Hodina aqua aerobicu v sebe zahŕňa tri základné časti:

1. Prípravná časť

Hlavnou úlohou je dostatočné zahriatie organizmu, rozcvičenie a kardiorespiračné rozohriatie. Typická doba trvania prípravnej časti je 10 minút.

2. Hlavná časť

Pozornosť sa zameriava na kardiorespiračné cvičenie po dobu 15 až 40 minút. Sú to aeróbne cvičenia, ktorými sa snažíme zvýšiť a udržať pulzovú frekvenciu srdca na potrebnej úrovni. K tomuto účelu sa zvyknú zapájať veľké svalové skupiny do rytmického pohybu pri väčšom počte opakovaní.

Druhou dôležitou zložkou hlavnej časti tréningu aqua aerobiku tvoria posilňovacie cvičenia. Zvykne sa im venovať zhruba 5 – 10 min. Využíva sa záťaž, alebo potrebné pomôcky na zvýšenie odporu vody.

3. Záverečná časť

Posledná časť, zahŕňa upokojúci režim, a to tak, aby sa telo vrátilo na nižšie pulzové hodnoty. Na to slúži pokračovanie v pohyboch, ale už nižšou intenzitou. Krv sa tak vracia späť do srdca a neostáva v končatinách zaťažených svalov. Pred koncom tréningu sa zaraďuje záverečný strečing . Typická záverečná časť trvá 5 – 10 minút.

Aké sú výhody aqua aerobicu?

Prinesie vám posilnenie kardiovaskulárneho systému, posilní svaly, zvýši vytrvalosť, pomôže pri spaľovaní prebytočných kalórií a vplyvom vodného prostredia bude upokojujúco pôsobiť na vašu psychiku.

V úvode sme spomínali, že aqua aerobic je vhodným letným športom, ale môžete sa mu venovať aj celoročne v krytých plavárňach. V lete je tento druh cvičenia už neodmysliteľnou aktivitou mnohých letovísk, ktoré ho ponúkajú ako doplnkovú službu hotelového ubytovania.

Skúste si zacvičiť vo vode, príjemne sa zabaviť, popri tom chytať bronz a vylepšiť si svoju figúru. Štyri v jednom tak to už sa oplatí, čo poviete?


DISKUSIA K ČLÁNKU (1)

Diskusia k článku - Aqua aerobic - zábavné cvičenie nielen v lete

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

Barbisha
Barbisha
 18.8.2011 15:18

v septembri sa otvara male AQUA centrum na Teslovej 12, Ba (pri Edene)
caka na vas vela ponuka cviceni vo vode :), tesime sa na vasu ucast!
info najdete na www.aquafitness.sk
obrázek - aqua_rozvrh_test2.jpg

 

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 854
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.