30. JUN 2016

Aj zdravá večera môže byť lacná a rýchla

Nikola Danišová

Máme pre vás tri top recepty na zdravé večere, ktoré sú inšpirované cudzinou a tým, čo má každý doma – slovenskými vajíčkami. 

Talianske vajíčko pre 2 osoby        

Potrebujete

  • 2 vajcia, 2 paradajky, 1 paprika, 1 cibuľa, 1 alebo 2 strúčiky cesnaku, 1 PL olivového oleja, 1 ČL trstinového cukru, 1 ČL ryžového octu, 1 čili papričku, bazalku, oregano, čierne korenie, sladkú papriku.

Dĺžka prípravy je 15 minút.

Postup

Na panvici na olivovom oleji opražíme dozlatista cibuľku a rozpučený cesnak. Paradajky prekrojíme napoly a každú polovicu postrúhame na strúhadle na najväčších okách. Šupka z paradajky nám zostane v ruke a vnútro sa nám pekne pretlačí na panvicu. Ďalej pridáme na kocky nakrájanú papriku a všetko spolu podusíme. Osolíme, okoreníme, pridáme ocot, bylinky a trstinový cukor. Určite nedávajte žiadne náhrady ako stéviu, med alebo podobné sladidlá, pretože chute týchto sladidiel by sa nehodili k pokrmu. Keď bude všetko mäkké a udusené, plameň stíšte a rozbite na zmes vajíčka tak, akoby ste chceli robiť volské oká. Nechajte plameň na minime a vajíčka prikryte pokrievkou. Keď sú vajíčka hotové, môžete ich podávať v terakotových alebo hlinených misách tak, že najprv naberiete zmes a na to položíte volské oko.

Okonomiyaki – japonská praženica na zdravý spôsob  

Potrebujete 

  • 2 vajcia, 2 PL ryžového octu, 2 PL sójovej omáčky,  1 PL worčestrovej omáčky, 100 g červenej čerstvej kapusty, 100 g cícerovej múky, 3 väčšie šalotky aj s vňaťou, 1 strúčik cesnaku, čili.

Dĺžka prípravy: 15 min.

Postup

Kapustu postrúhame na strúhadle, šalotku nasekáme na malé kúsky a všetko zmiešame s múkou. Pridáme rozšľahané vajíčka, ochutíme koreninami aj omáčkami. Zo zmiešaných ingrediencií vymiešame redšie cesto. Ak sa nám zdá veľmi husté, môžeme pridať trochu vody. Medzitým si rozohrejeme panvicu s nejakým zdravým tukom. Môžete použiť kvalitný repkový, sezamový alebo ľanový olej. Zmes vylejte na rozohriaty tuk a pražte  dozlata.

Keltské vajíčka s hlivami

Potrebujete:

  • 100 g hlív, 2 vajcia, 1 cvikla, kvalitná šunka, 1 strúčik cesnaku, 1 cibuľa, sladká paprika, čili, čierne korenie, bobkový list, pažítka

Dĺžka prípravy:  10 min. príprava, 15 min. pečenie

Postup:

Cibuľku nasekáme na malé kúsky a opražíme na troche olivového oleja. Hlivy umyjeme a nakrájame na veľké kusy. Pridáme ich na cibuľku a chvíľu ešte pražíme. Osolíme, okoreníme a pridáme bobkový list, ktorý pridáme tak, že ho nad panvicou rozmrvíme medzi prstami. Potom prilejeme trošku teplej vody a hlivy necháme dusiť. Medzitým si vyhrejeme rúru asi na 180 stupňov. Prichystáme si hlinenú zapekaciu formu (môže byť aj zo skla) a rovnomerne na ňu vylejeme zmes z panvice. Na to poukladáme na kolieska nakrájanú cviklu, ktorú posypeme pažítkou a na úplný vrch vylejeme dve rozšľahané vajíčka s čili. Na ne poukladáme po celom plechu na tenké plátky nakrájanú šunku. Následne všetko pečieme asi 10 až 15 minút. 

Zdroj foto: unsplash.com

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Prečo piť pivo aj v lete bez výčitiek?Prečo piť pivo v lete bez výčitiek?

Máme tu dobré správy pre všetkých milovníkov piva, pretože v umiernenom množstve je skutočným pokladom pre zdravie. 

 

Omega-3 tuky sú pre človeka kľúčové. kde ich nájdeme?Omega-3 tuky sú pre človeka kľúčové. Kde ich nájdeme?

Podľa väčšiny odborníkov v našej strave chýbajú omega-3 nenasýtené mastné kyseliny, a preto trpíme srdcovocievnymi a aj ďalšími civilizačnými ochoreniami.  

 

Zásady stravovania pri práci na zmenyZásady stravovania pri práci na zmeny

Aké jedlo si zvoliť, keď idete na dennú, nočnú či poobednú zmenu? 


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Aj zdravá večera môže byť lacná a rýchla

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 1204
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.