23. SEP 2016

Ako schudnúť z brucha?

Tuk na bruchu nepredstavuje iba estetický problém. Veľmi veľa podkožného tuku na bruchu sa spája so zvýšeným rizikom rôznych typov rakoviny. 

Hoci je chudnutie z brucha najťažšie, nemali by ste sa nechať odradiť, pretože zbaviť sa tuku na bruchu neznamená iba lepšie vyzerať, ale hlavne byť zdravšími.

Kedy je obvod pásu neprimeraný?

Či máte obvod pásu nad normu, zistíte meraním pomocou krajčírskeho metra. U žien by sa hodnota nemala dostať nad 88 cm a u mužov nad 100 cm. Ak máte obvod pásu väčší, treba sa držať piatich základných pravidiel, ktoré uvádzam nižšie a tuk pôjde dole.

5 základných pravidiel, ako stratiť brušný tuk

1. Vyhýbajte sa cukru

Pridávanie cukru je veľmi nezdravé. Je dokázané, že jednoduché cukry (glukóza, fruktóza) majú jednoznačné škodlivé účinky na metabolické zdravie. Cukor je vlastne galaktóza, ktorá je tvorená z časti glukózou a z časti fruktózou. Veľmi veľkou nevýhodou fruktózy je, že môže byť metabolizovaná iba v pečeni a ak k tomu nedôjde (príliš veľký príjem fruktózy), všetka sa premení na tuk.

Ak chcete znížiť príjem nezdravého jednoduchého cukru, budete musieť začať čítať etikety, pretože aj potraviny, uvádzané na trh ako zdravé, často obsahujú veľké množstvo cukru.

2. Jedzte viac proteínov

Proteín predstavuje najdôležitejší makronutrient, čo sa týka jeho pomoci pri strate hmotnosti. Znižuje totižto chuť na jedlo o 60 %, zvyšuje metabolizmus až o 80-100 kcal/deň a pomáha prijať až o 440 kcal menej za deň. Zvýšenie príjmu bielkovín teda predstavuje najlepšiu voľbu pre stratu tuku. Snažte sa teda zvýšiť príjem vajec, rýb, morských plodov, hydiny a mliečnych výrobkov. To sú najlepšie zdroje bielkovín v strave.

3. Pite veľa vody

Dostatočný príjem vody pomáha odplavovať všetok odpad, ktorý sa vám usádza v tele, a teda aj v bruchu. Je dokázané, že stresovaní ľudia majú väčší obvod pásu. Stres totiž narúša schopnosť kontrolovať chuť do jedla. Dostatok vody pomáha nielen znížiť stres, ale zároveň pôsobí protihladovo. Taktiež platí, že ak neprijímate dostatok vody, telo si ju začne pre istotu ukladať do zásoby, čo sa opäť prejavuje na zväčšení brucha. Preto pite, pite, pite!

4. Jedzte potraviny bohaté na vlákninu

Existujú dva typy vlákniny a to rozpustná a nerozpustná, pričom obe sú pre telo veľmi dôležité.

Rozpustná vláknina, ktorá sa tiež označuje ako mäkká, na seba viaže vodu a veľmi ľahko napučí. Pri jej konzumácií je veľmi dôležitý dostatočný príjem tekutín. Podporuje peristaltiku čriev a zmäkčuje stolicu. V hrubom čreve sa dokáže čiastočne rozložiť. Nachádza sa vo väčšine ovocia a zeleniny, v strukovinách, zemiakoch a hubách.

Nerozpustná vláknina, nazývaná aj hrubá vláknina, nie je rozpustná vo vode a je nestráviteľná. Vodu síce absorbuje, ale nenapučí. Navodzuje pocit sýtosti a pôsobí proti zápche. Zdrojom sú koreňová zelenina, šupky obilnín, otruby, strukoviny, orechy a semená.

5. Cvičte

Iba zmena jedálnička je málo na to, aby ste sa zbavili nechcenej pneumatiky okolo pása. Odporúčam vám cvičiť kardiovaskulárne cvičenia 30-60 minút trikrát do týždňa. Veľmi dobrou voľbou sú aj cvičenia typu HIIT alebo tabaty, ktoré zaberú iba naozaj málo času, ale pritom sú veľmi účinné.

Už o dva mesiace privítate novú postavičku, akú vám budú všetci závidieť. 60 dní predsa nie je až taká dlhá doba!

Zdroj foto: pixabay.com

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Čo jesť večer po cvičení a nepribrať?Čo jesť večer po cvičení a nepribrať?

Športujete trikrát týždenne v snahe schudnúť a žiť zdravo? Potom si určite kladiete otázku, ako by mala vyzerať zdravá večera, z ktorej sa nepriberá a má pozitívny účinok na zdravie.

 

10-minútový tréning na celé telo, keď máme naponáhlo10-minútový tréning na celé telo, keď máme naponáhlo

V dnešnej dobe sa veľa ľudí vyhovára, že nemá čas na cvičenie. Dôvodov je veľmi veľa, ale neverím, že by si niekto nevedel nájsť pre seba aspoň 10 minút. 

 

Tréning na doma na zadok a stehnáTréning na doma na zadok a stehná

Ak chcete mať pekný zadok a stehná, dá sa to dosiahnuť aj bez navštevovania posilňovne. 


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Ako schudnúť z brucha?

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.