12. MÁJ 2016

Vzpor kľačmo so vzpažením a zanožením

Sedavé zamestnanie a nedostatok pohybu veľmi často spôsobujú veľké bolesti chrbta a krčnej chrbtice. 

Je to spôsobené hlavne nesprávnym sedením a vysokým zaťažovaním chrbtice.

Jednou z možností, ako si pomôcť, je navštíviť maséra, ale ide iba o krátkodobé riešenie. Oveľa lepšou voľbou je podľa mňa zamerať sa na posilnenie svalov okolo chrbtice a zharmonizovať prácu týchto svalov.

Vzpor kľačmo so vzpažením a zanožením

Jedným z veľmi vhodných cvikov je aj cvik vzpor kľačmo so vzpažením a zanožením. Pri tomto cviku sa posilňuje hlboký stabilizačný systém, flexory lopatky a ramenného kĺbu, a tiež svaly, ktoré sa aktivujú pri zanožení – sedacie svaly a svaly zadnej strany stehna.

Ako správne previesť vzpor kľačmo so vzpažením a zanožením

Urobte vzpor kľačmo. Ruky si dajte zhruba na šírku ramien. Zodvihnite pravú ruku a zároveň ľavú nohu a vytiahnite sa za nimi. Chvíľu zotrvajte v tejto pozícii a následne sa vráťte späť do kľaku. To isté vykonajte aj druhou rukou a nohou. Pozor si dávajte na to, aby ste sa neprehýbali v bedrách. Cvičte pomaly a dôsledne. Cvik opakujte 15 až 20-krát.


Zdroj video: www.youtube.com

Medzi ďalšie veľmi vhodné cviky na spevnenie svalov okolo chrbtice patria:

  • zdvíhanie hornej polovice tela v ľahu na bruchu
  • plank
  • bočný plank
  • sťahovanie lakťov v ľahu na bruchu

Je iba na vás, ako často budete tieto cviky vykonávať. Najlepšou voľbou je cvičiť ich každý deň. Pomôžu vám dobre sa pretiahnuť a posilniť svaly, vďaka ktorým už s chrbtom nebudete mať žiadne problémy. 

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Jednoduchý tréning na získanie pevného hrudníkaJednoduchý tréning na získanie pevného hrudníka

Pekné a pevné prsia majú určite veľký vplyv na sebavedomie každej ženy. 

 

Swing je účinný aj na odbúranie tukuSwing je účinný aj na odbúravanie tuku

Ide o veľmi účinný cvik, ktorý sa momentálne dostáva na výslnie. 

 

Tricepsové extenzie nad hlavouTricepsové extenzie nad hlavou

Na účinné precvičenie tricepsov existuje viacero cvikov. Jedným z nich sú aj tricepsové extenzie nad hlavou. 


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Vzpor kľačmo so vzpažením a zanožením

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 1076
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.