Návod na spevnenie stehien špeciálne pre ženy
18. OKT 2016

Návod na spevnenie stehien špeciálne pre ženy

Stehná sú veľmi často partiou, ktorá si vyžaduje zvláštnu pozornosť, čo sa týka spevnenia a chudnutia.

Avšak, ako pri každej svalovej partii, aj tu platí, že sa to určite dá. Treba mať pevnú vôľu a chuť.

V prvom rade si však aj v tomto smere treba uvedomiť, že 70 až 80 % úspechu tvorí správna strava. Ak sa budete nevhodne stravovať, bude to veľmi ťažké a výsledky sa budú dostavovať iba veľmi pomaly.

Ako má vyzerať zdravé a primerané stravovanie?

Veľmi dôležité je sledovať, aby :

  • počet jedál za deň bol 5 až 6, pričom prestávky medzi jedlami by mali predstavovať 2,5 až 3 hodiny,
  • váš jedálniček bol pestrý, ale neobsahoval jednoduché sacharidy (jednoduché sacharidy je najlepšie z jedálnička celkom vylúčiť),
  • ste dostatočne veľa pili (približne 3 litre), pričom by v žiadnom prípade nemalo ísť o alkohol a kávu,
  • ste mali pomer živín bielkoviny 35 %, sacharidy 45 % a tuky 20 %.

Ďalšiu veľmi dôležitú úlohu má správne cvičenie

Musíte zistiť, či vám viac sedia série s nižšou záťažou, ale s vyšším počtom opakovaní, alebo série s vyššou záťažou a s nižším počtom opakovaní. Nedá sa to určiť na 100 %, hoci často ste už určite počuli, že na chudnutie je vhodnejšia prvá možnosť. Nemusí to tak však platiť pre každého!

Vhodnou voľbou je po cvičení zapojiť aj aeróbnu aktivitu v trvaní 20 minút (bežecký pás, stacionárny bicykel...).

Vhodné cviky

  • hlboké drepy s veľkou činkou alebo s jednoručnými činkami
  • výpady v chôdzi s veľkou činkou alebo s jednoručnými činkami
  • panvový most s kotúčom na bedrách
  • zanožovanie v kľaku so záťažou (jednoručku si vložte medzi hamstring a lýtkový sval)
  • leg-press, pričom chodidla si umiestnite čo najvyššie

Ak zistíte, že vám viac vyhovuje prvá možnosť cvičenia (veľa opakovaní s malou váhou), všetky cviky vykonávajte v troch sériách po 20 až 25 opakovaní. V druhom prípade (málo opakovaní s veľkou váhou) v štyroch sériách po 8 až 10 opakovaní.

Verím, že správnym stravovaním a vykonávaním tohto tréningu aspoň 2-krát týždenne získate vaše vysnívané štíhle a pevné stehná.

Zdroj foto: goodfon.su

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o:

Efektívny kruhový tréning stvorený aj na odcvičenie domaEfektívny kruhový tréning stvorený aj na odcvičenie doma

Tento typ tréningu má veľmi veľkú výhodu v tom, že si pomocou neho môžete spevniť svalstvo, vyformovať postavu, zlepšiť kondíciu a aj spáliť kalórie. 

 

Dievča z malého slovenska dobíja veľký svet fitnesDievča z malého Slovenska dobýja veľký svet fitnes

Mladá, krásna, talentovaná a mimoriadne úspešná. Adela Ondrejovičová  už v mladom veku stihla dosiahnuť viac, než si jej rovesníci dokážu predstaviť.

 

Akčný hiit tréning zložený z výkopov a výpadovAkčný HIIT tréning zložený z výkopov a výpadov

Ak sa vám už teraz v jeseni nechce ísť po príchode z práce cvičiť von, veľmi dobrou formou cvičenia je HIIT. 


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Návod na spevnenie stehien špeciálne pre ženy

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 1421
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.