29. JUN 2016

Na čo je dobré vytáčanie so záťažou v sede?

Kto by nechcel mať počas horúceho leta viditeľné brušné svaly a bruško, ktoré je dostatočne spevnené? 

Ako dosiahnuť spevnenie a zviditeľnenie brušného svalstva?

Brucho je svalová partia, z ktorej sa tuk spaľuje väčšinou ako posledný, a preto je pre zviditeľnenie a kvalitné vyrysovanie svalov na tejto partii potrebná hlavne trpezlivosť.

Je dôležité si uvedomiť, že cviky na brušné svaly predstavujú iba pomôcku, ktorá slúži na spevnenie svalstva a nie na jeho vyrysovanie. Oveľa dôležitejšie než samotné cviky je dodržiavanie optimálnej stravy. Na brucho existuje obrovské množstvo cvikov a jedným z nich je aj vytáčanie so záťažou v sede.

Správna technika cviku

Posaďte sa na podložku, zodvihnite nohy (mierne pokrčené v kolenách nad zem) tak, že podložky sa dotýkate len sedacím svalstvom. Z tejto východiskovej pozície začnete hornú polovicu tela za pomoci brušného svalstva vytáčať do strán a snažíte sa udržať stabilitu. Ruky pri pohybe smerujú do strán v smere otočenia hornej polovice tela. Ako dodatočnú záťaž môžete použiť medicinbal, kettlebell, činku alebo kotúč.

Vykonávajte 3 až 4 série po 15 – 20 opakovaní.


Zdroj video: www.youtube.com

Brucho odporúčam cvičiť tak, ako aj iné svalové partie – s určitou prestávkou a v žiadnom prípade nie každý deň. Aj brušné svaly totižto potrebujú dostatok času na regeneráciu. Okrem vytáčania so záťažou v sede je vhodné do tréningu brucha zapojiť aj napríklad skracovačky a zdvíhanie nôh vo vise. 

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Angličák – najlepší cvik zo všetkých?Angličák – najlepší cvik zo všetkých?

Ak je vaším cieľom precvičiť takmer všetky svaly svojho tela, účinnejší cvik ako angličák nájdete len veľmi ťažko. 

 

Cvičíme v parku podľa tréningového plánuCvičíme v parku podľa tréningového plánu

Ak vás cvičenie v posilňovni nebaví, jednoducho ju vymeňte za park. 

 

Ako správne robiť klasický sed-ľah?Ako správne robiť klasický sed-ľah?

Sed-ľah patrí medzi najobľúbenejšie cviky na brucho, ale určite nie je najúčinnejší.


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Na čo je dobré vytáčanie so záťažou v sede?

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 1149
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.