24. FEB 2017

Makáme na spodnom bruchu. Čo je kľúčové?

Štíhle a pekne tvarované brucho je veľmi častým cieľom každého, kto sa dal na fitnes. 

Ide však o najťažšie dosiahnuteľný cieľ. Hlavný dôvod je v tom, že okrem pravidelného a tvrdého tréningu treba dodržovať zdravé a vyvážené stravovanie. Inak sa k viditeľným výsledkom nikdy nedopracujete.

Ako správne precvičiť svaly spodného brucha

V prvom rade si treba uvedomiť, že svaly spodnej časti brucha z anatomického hľadiska ani neexistujú. Pri cvičení brucha sa bude vždy zapájať vrchná a aj spodná časť brucha. Vrchnú časť iba o niečo viac cítite, a preto sa vám zdá, že spodná časť sa fláka, zatiaľ čo tá vrchná stále maká. Nie je to tak!

Tréning brucha by ste preto nemali deliť na vrch a spodok, ale vždy použiť komplexné cviky, pomocou ktorých zapojíte všetky svaly brucha a aj svaly HSS (hlbokého stabilizačného systému). Veľkou výhodou je, že nie je treba vykonávať obrovský počet cvikov. Na precvičenie celého brucha vám postačí vykonávať 2 až 3 cviky.

Veľmi vhodné cviky na precvičenie brucha a HSS

Obrátené skracovačky

Ľahnite si na chrbát s natiahnutými nohami a rukami vedľa tela. S výdychom zdvihnite nohy hore a krčte ich v kolenách. Pokračujte, až kým sa vám zadok nezdvihne z podlahy a snažte sa pritiahnuť kolená a brucho k vašej hlave. Keď sa dotknete kolenami hlavy, alebo dosiahnete maximum zdvihu, spolu s nádychom sa vráťte do počiatočnej polohy a opakujte. Vykonajte 3 až 4 série po 15 – 20 opakovaní.


Zdroj: youtube.com

Zdvíhanie nôh vo vise

Ide o rovnakú techniku cviku ako pri obrátených skracovačkách. Rozdiel je v tom, že pri tomto cviku visíte vo vzduchu (držíte sa napríklad hrazdy alebo kruhov...). Cvik nikdy nevykonávajte švihom, inak by ste stratili všetok jeho potenciál. Odcvičte 3 až 4 série po 10 – 15 opakovaní.


Zdroj: youtube.com

Plank

Dajte sa na štyri, ako keby ste chceli robiť kľuk. Následne sa spustite na predlaktia. Telo musí byť vyrovnané a pevné. V tejto polohe zotrvajte čo najdlhšie, avšak nemôžete predlžovať čas cvičenia na úkor správnej techniky. Odcvičte 3 až 4 série, pričom v každej sa snažte vydržať čo najdlhšie.


Zdroj: youtube.com

Ak budete tieto cviky poctivo vykonávať dlhšiu dobu, určite vám to pomôže vybudovať si silný HSS a, samozrejme, aj svaly brucha, a teda aj spodné brucho. Ako som však už uviedol, na dosiahnutie pekného vypracovaného brucha vám nikdy nepomôže iba tréning. Brániť vám v tom bude stále tuk a toho sa zbavíte iba pomocou zdravého jedálnička.

Zdroj foto: goodfon.su

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Angličáky sú dobré nielen na sexi brucho. presvedčte sa!Angličáky sú dobré nielen na sexi brucho. Presvedčte sa!

Precvičiť celé telo pomocou jedného cviku by bolo super. A verte mi, dá sa to. Tento cvik sa volá angličák alebo anglicky burpee. 

 

Nezabúdajte precvičovať „core“. tieto cviky sú tie pravéNezabúdajte precvičovať „core“. Tieto cviky sú tie pravé

V poslednej dobe sa stalo veľmi obľúbeným precvičovanie „core“.

 

Nový cvik na zadok? vyskúšajte kmitanie na stranuNový cvik na zadok? Vyskúšajte kmitanie na stranu

Určite každá žena túži po peknom, pevnom a vypracovanom zadku.


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Makáme na spodnom bruchu. Čo je kľúčové?

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 1325
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.