11. APR 2013

Krásne a pevné telo s BOSU

Mirka

BOSU, obľúbený nástroj pre skupinové cvičenia i jednotlivcov, núti k lepšiemu výkonu, celkovej stabilite, rovnováhe a koordinácii. Vďaka bosu si vybudujete nielen krajšie telo, ale aj funkčnú výkonnosť, ktorá sa prejaví v každodennom živote.

Drvivá väčšina fitness trénerov využíva pri tréningoch aj cvičenia, ktoré sú zamerané na budovanie rovnováhy a koordinácie, preto je BOSU jednou z najpreferovanejších cvičebných pomôcok v skupinových i individuálnych športoch. O pozitívach tejto cvičebnej pomôcky svedčí aj fakt, že vznikla v roku 1999 v USA. Dnes je neodmysliteľnou súčasťou každého fitcentra.

BOSU núti človeka, aby do tréningu zapojil celé telo. Tým, že je potrebné udržať rovnováhu, je do cvičenia zapojených viac svalov, čo následne vedie k lepším výsledkom. BOSU je v podstate univerzálna cvičebná pomôcka - využíva sa pri silovom tréningu (na zvýšenie svalovej hmoty, vytvarovanie svalstva), kardio aktivitách (podpora srdcovo-cievneho aparátu a spálenie kalórií) i Body and Mind cvičeniach ako je pilates. Je vhodný i pre tehotné ženy a slúži ako overený rehabilitačný nástroj.

4 dôvody, prečo s BOSU začať a už nikdy neskončiť

Vo všeobecnosti možno pravidelnému cvičeniu s bosu pripísať tieto výhody:

  • BOSU je stvorené pre funkčný tréning, kde sa využívajú cviky, ktoré vychádzajú z pohybov, ktoré sú človeku prirodzené. Následne budete výhody cvičenia čerpať v bežnom živote (sila, kondícia pri vykonávaní domácich prác a pod.)
  • Bolesti chrbtice, skrátené a ochabnuté svaly môžu byť spôsobené nepoužívaním (alebo naopak opotrebovaním) určitých svalových skupín alebo jednostranným tréningom. Cvičenie s bosu posilňuje širokú škálu svalov a jadro tela, teda oblasť brucha a chrbta, ktoré sú kľúčové pre správne držanie tela. Ak si chcete vyformovať zadok, stehná a lýtka, bosu je správnou voľbou, pretože výrazne zapája do cvičenia aj svaly dolných končatín.
  • BOSU má zásluhu na tvarovaní tela, svaly posilňuje i zoštíhľuje, pomáha pri spaľovaní tukových zásob.
  • Je bezpečnou cvičebnou pomôckou, nakoľko pomáha spevniť aj kĺby a šľachy.

Cvičíme s BOSU

Okrem toho, že môžete s bosu cvičiť v rámci skupinových cvičení, vrelo vám odporúčame túto balančnú pomôcku aj pre cvičenie doma. Uplatnenie nájde pri všetkých typoch tréningu. Neveríte? Snáď vás inšpirujú nasledovné videá:

Potrebujete spáliť kalórie? Tu je BOSU kardio tréning

Kardio tréning pomáha pri spaľovaní tukov, budovaní vytrvalosti a prospieva srdcu. Navyše, je aj veľmi zábavný:

BOSU nechýba ani pri pilatese

Centrum tela (svaly brucha, panvy a chrbta) sú jedným z najdôležitejších princípov pilatesu. Precvičovaniu týchto svalových skupín a hlbokých svalov sa venuje veľká pozornosť. Samozrejme, BOSU pri tom nesmie chýbať:

Cvičte efektívnejšie doma aj brušné svaly!

BOSU uplatníte aj doma pri precvičovaní brušných svalov. Keďže sa neustále otepľuje a väčšinu z nás trápia práve ochabnuté brušné svaly, tu je niekoľko tipov, ako ich posilniť s bosu:

Zdroj video: www.youtube.com

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Krásne a pevné telo s BOSU

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 1327
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.