Izometrický most precvičí jadro tela i nohy
3. OKT 2016

Izometrický most precvičí jadro tela, zadok i nohy

Ak nemáte čas navštevovať fitcentrum alebo absolvovať dlhé tréningy doma, izometrický most je pre vás tá správna voľba. 

Čo je to izometrický most

Ide o statickú polohu tela, ktorá predstavuje aj počiatočnú polohu pre kľuky. Špecialitou tohto cviku však je, že už bez pohybu je možné účinne precvičiť celý trup, nohy a hlavne aj hlboký stabilizačný systém, na ktorý sa v dnešnej dobe často zabúda. Počas cvičenia pracujú vaše svaly proti stacionárnemu odporu.

Hlavné svaly, ktoré sú namáhané počas tohto cvičenia sú:

  • brušné svaly,
  • ramenné svaly,
  • chrbtové svaly,
  • svaly zadku a svaly na nohách,
  • stred tela.

Správna technika izometrického mostu

Východisková pozícia je na kolenách a predlaktiach, pričom tvár smeruje dole na podlahu. Z tejto polohy sa vytlačte hore tak, že sa budete opierať o predlaktia a špičky na nohách. Snažte sa telo neprehýbať ani k podlahe, ani nad. Váš chrbát musí byť rovno v jednej priamke s hlavou a pätami. V tejto polohe držte telo čo najdlhšie, ako môžete. Druhé základné prevedenie izometrického mostu je s vystretými rukami pod ramenami (východisková poloha kľuku).


Zdroj: youtube.com

Ak pre vás základná poloha izometrického mosta nie je náročná, môžete vyskúšať aj rôzne iné varianty.

Varianty izometrického mosta sú:

  • horolezec,
  • skákajúci panák,
  • chôdza,
  • superman,
  • a veľa ďalších.

Tieto varianty sú už však dosť náročné a vyžadujú silný trup a nácvik s pomerne veľkou dávkou motorických schopností.

Izometrický most môžete vykonávať buď 3-krát do maxima alebo aj formou tabaty (osem cyklov, pričom sa striedajú dva, kde jeden trvá 20 sekúnd – počas neho cvik vykonávate a druhý 10 sekúnd – počas neho oddychujete).

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o:

Skvelé cviky pre tých, ktorí radi cvičia s bosuSkvelé cviky pre tých, ktorí radi cvičia s bosu

Na to, aby ste dosiahli pekne vypracované telo, je veľmi dôležité pri cvičení nezabúdať na hlboký stabilizačný systém.

 

4 top cviky na sexi a pevný zadok4 top cviky na sexi a pevný zadok

Ako dosiahnuť sexi a pevný zadok? Odpoveď je jednoduchá – tréning svalov v plnom rozsahu z každého možného uhla. 

 

Jednoduché strečingové cviky na chrbát a krčnú chrbticuCviky na chrbát a posilnenie chrbtového svalstva

Bolieva vás chrbát? Zrejme by ste mali začať posilňovať chrbtové svalstvo. 


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Izometrický most precvičí jadro tela, zadok i nohy

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 1424
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.