12. OKT 2016

Efektívny kruhový tréning stvorený aj na odcvičenie doma

Tento typ tréningu má veľmi veľkú výhodu v tom, že si pomocou neho môžete spevniť svalstvo, vyformovať postavu, zlepšiť kondíciu a aj spáliť kalórie. 

Čo je to kruhový tréning?

Kruhový tréning sa vykonáva na určitom počte stanovíšť vo vyššom tempe bez prestávky. Prestávka prichádza až po absolvovaní všetkých stanovíšť. Cvičiť môžete s čímkoľvek: činky, posilňovacie stroje, fitlopta, medicinbal, ale vystačiť si dokážete aj iba s vlastným telom. Najlepšou voľbou je pri tomto tréningu zapojiť všetky svaly tela, pričom odporúčam po náročnom cviku zaradiť jednoduchší, aby ste sa dokázali udržať v tempe a nemuseli ste poľaviť.

Kruhový tréning, ktorý môžete cvičiť aj doma

Budete mať desať stanovíšť, pričom na každom stanovišti vykonajte 15 opakovaní. Urobte 4 až 5 okruhov. Tréning zaraďte do svojho tréningu aspoň 2 – 3-krát do týždňa.

Stanovište 1

  • Drepy

Stanovište 2

  • Panvový most

Stanovište 3

  • Skákajúci panák

Stanovište 4

  • Unožovanie v ľahu na boku ľavá noha

Stanovište 5

  • Kľuky

Stanovište 6

  • Unožovanie v ľahu na boku pravá noha

Stanovište 7

  • Skracovačky

Stanovište 8

  • Zdvíhajte nesúhlasnú nohu a ruku súčasne ťahom do kríža v kľaku na štyroch

Stanovište 9

  • Obrátené skracovačky

Stanovište 10

  • Výpady vzad

Tréning začnite dostatočným zahriatím tela (napr. poskoky na mieste 5 až 6 minút ) a dynamickým strečingom. Po tréningu nasleduje statický strečing.   

Zdroj foto: goodfon.su

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Akčný hiit tréning zložený z výkopov a výpadovAkčný HIIT tréning zložený z výkopov a výpadov

Ak sa vám už teraz v jeseni nechce ísť po príchode z práce cvičiť von, veľmi dobrou formou cvičenia je HIIT. 

 

Cviky na precvičenie panvového dna pre ženy a aj mužovCviky na precvičenie panvového dna pre ženy a aj mužov

Ak sa nebudete venovať jeho precvičovaniu, môžu sa veľmi rýchlo objaviť bolesti v krížoch, problémy s otehotnením, neplodnosť a inkontinencia. 

 

Ako začať s posilňovaním a neublížiť si?Ako začať s posilňovaním a neublížiť si?

Prebiehajú vám mysľou otázky, ako napríklad, či nie ste veľmi tučný, alebo chudý, alebo slabý, alebo či sa vám nebudú kvôli tomu smiať? 


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Efektívny kruhový tréning stvorený aj na odcvičenie doma

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 1248
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.