Bežci, pozor! Zabúdať na silový tréning sa nevypláca

Beh a primerané posilňovanie sa nevylučujú. Naopak. Silový tréning je pre bežca potrebný. 

Bežci, pozor! Zabúdať na silový tréning sa nevypláca
4. JUN 2015

Pri behu sú namáhané iba určité svalové skupiny. Ide hlavne o svaly nôh a zadku. Ak nebudete primerane posilňovať hornú polovicu tela, ľahko dôjde k oslabeniu a skráteniu svalov v tejto oblasti. Čo má, samozrejme, vplyv na výkon i kvalitu behu. V prípade, že vás trápi bolesť chrbta, netreba zabúdať na to, že posilňovať treba nielen chrbtové, ale aj brušné svaly. Tie pomáhajú chrbtici niesť záťaž. Absencia posilňovania hornej polovice tela môže tiež spôsobiť znížený výkon a vyššie riziko zranenia.  

Ak sa v posilňovacom tréningu zameriate aj na dolné končatiny, neminie vás pozitívum napríklad v podobe zlepšenia vytrvalosti. To sú hlavné dôvody, prečo by aj bežci mali venovať čas i energiu posilňovaniu s vlastnou váhou alebo činkami. „Silný bežec je lepší bežec. Treba však zachovať mieru. Silový tréning kulturistu je pre bežca zbytočný. Ak pri bežeckom tréningu zaťažujete hlavne nohy, už len na kompenzáciu je dobré cvičiť ,upper body᾿, teda hornú polovicu tela,“ hovorí zo skúseností bežecký tréner Vlado Pisár.

Pozitíva silového tréningu pre bežca

Vhodne zvolený posilňovací tréning teda zabraňuje vzniku svalovej nerovnováhy, má pozitívny vplyv aj na podaný výkon pri behu a znižuje riziko zranenia. Okrem toho zlepšuje činnosť látkovej výmeny, teda zrýchľuje metabolizmus. Podieľa sa aj na formovaní problematických partií tela. V prípade, že chcete schudnúť a získať ladné krivky, kombinácia behu a posilňovania je ideálna.

Silový tréning tiež zlepšuje držanie tela. Správne držanie tela dáva lepší predpoklad na zvládnutie správnej bežeckej techniky. Vďaka pravidelnému silovému tréningu dochádza nielen k posilňovaniu svalov, väzív a šliach, ale aj kostí. Teda silový tréning je aj prevenciou osteoporózy, ktorá sa dávno netýka len ľudí v zrelom veku. Existujú ešte aj ďalšie plusy posilňovania pre bežca? „Posilňovanie nôh pomáha aj vytrvalosti a to tým, že zlepšuje dynamiku a koordináciu. Podľa vedeckých štúdií bežci, ktorí zaraďovali do tréningu aj silové cvičenia, dosahovali lepšie výsledky ako tí, čo iba behali. Treba si pamätať, že sila a vytrvalosť sa dopĺňajú a nemali by súperiť,“ dodáva nadšený bežec a tréner v jednej osobe Vlado Pisár.

Ľudia, ktorí čítali tento článok, sa tiež zaujímajú o:

Beh do kopca ako súčasť hiit tréninguBeh do kopca ako súčasť HIIT tréningu

 

 

Zdroj foto: adidas
Spracované v spolupráci s bežeckým trénerom Vladom Pisárom z www.bezeckytrener.sk

Autor článku

Mirka Mikova

Mgr. Mirka Suchárová - redaktorka Cvičte.sk

Som manželkou úžasného chlapa, mamou malej nezbedníčky a milovníčkou zdravej a pestrej vegetariánskej kuchyne. Okrem toho je mojou vášňou písanie – niekoľko rokov sa venujem písaniu, editovaniu i copywritingu pre weby i časopisy. Svet zdravej výživy a vôbec zdravého životného štýlu ma fascinuje natoľko, že jedným z mojich snov je vlastné výživové štúdio. Aj preto sa v oblasti výživy stále vzdelávam. Som presvedčená o tom, že správne zvolenou stravou môže človek nielen schudnúť, ale aj vyriešiť rôzne zdravotné ťažkosti. Okrem toho som fanúšičkou pozitívneho myslenia a ako matka propagujem kontaktné rodičovstvo, pretože si myslím, že aj to je spôsob, ako zmeniť svet k lepšiemu.

https://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Bežci, pozor! Zabúdať na silový tréning sa nevypláca

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 2634
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.