Akčný HIIT tréning zložený z výkopov a výpadov
10. OKT 2016

Akčný HIIT tréning zložený z výkopov a výpadov

Ak sa vám už teraz v jeseni nechce ísť po príchode z práce cvičiť von, veľmi dobrou formou cvičenia je HIIT. 

Tento tréning ma veľmi veľkú výhodu, pretože okrem toho, že si ho veľmi ľahko viete zostaviť, zaberie aj veľmi málo času.

Čo je to vlastne HIIT

HIIT je tréning v trvaní približne 15 až 20 minút, no napriek tomu výsledky, ktoré pomocou neho dokážete dosiahnuť, sú veľmi vysoké. Pri jeho cvičení sa striedajú dva časové úseky. V jednom úseku cvičíte a v druhom oddychujete. Počas cvičenia sa snažíte vydať zo seba maximum a pri druhom úseku si poriadne oddýchnuť, napr. poskakovaním z nohy na nohu, aby ste opäť mohli prejsť na úsek cvičenia a ísť naplno. Odporúčam vám 8 až 10 takýchto striedaní s časmi 30 sekúnd úsek cvičenia a 60 až 90 sekúnd úsek odpočinku.

Príklad HIIT

Ako som spomenul vyššie, tréning si môžete zostaviť ľubovoľne. Veľmi dobrou voľbou je ale precvičenie spodnej časti tela, ktorej regenerácia po tréningu zabezpečí spaľovanie tukov, čo je určite vaším cieľom.

Do tréningu sa dá zapojiť striedanie výpadov s výkopmi. To znamená:

  • 30 sekúnd výpady,
  • 60 – 90 sekúnd oddych,
  • 30 sekúnd výkopy,
  • 60 – 90 sekúnd oddych,
  • ...

Výpady

Vykročte pravou nohou dopredu tak, aby vzdialenosť medzi chodidlami predstavovala jeden dlhý krok. Nadvihnite pravú pätu zo zeme a pokrčte kolená. V okamihu, keď sa ľavé stehno bude nachádzať rovnobežne s podlahou a pravé koleno kolmo k nej, tlakom cez pätu ľavého chodidla sa vráťte do štartovnej pozície. Bez prestávky urobte ďalšie opakovanie, ale tento raz druhou nohou.


Zdroj: youtube.com

Výkopy

Striedavo kopte pred seba, pričom sa snažte vykopnúť do úrovne pása.

Pred týmto tréningom sa určite nezabudnite dostatočne rozohriať, vykonať dynamický strečing a po tréningu strečing statický.

Zdroj foto: goodfon.su

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Cviky na precvičenie panvového dna pre ženy a aj mužovCviky na precvičenie panvového dna pre ženy a aj mužov

Ak sa nebudete venovať jeho precvičovaniu, môžu sa veľmi rýchlo objaviť bolesti v krížoch, problémy s otehotnením, neplodnosť a inkontinencia. 

 

Ako začať s posilňovaním a neublížiť si?Ako začať s posilňovaním a neublížiť si?

Prebiehajú vám mysľou otázky, ako napríklad, či nie ste veľmi tučný, alebo chudý, alebo slabý, alebo či sa vám nebudú kvôli tomu smiať? 

 

10 cvikov s vlastnou váhou na spálenie tuku10 cvikov s vlastnou váhou na spálenie tuku

Spáliť tuky a vyrysovať svaly môžete zvýšením vášho metabolizmu – možností je viacero. 


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Akčný HIIT tréning zložený z výkopov a výpadov

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 1465
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.