VIDEO TRÉNING: Zamakaj si doma so švihadlom

redakcia

Máš doma švihadlo a 30 minút čas? Zacvič si spolu so skúsenou trénerkou Leou Grančič.

VIDEO TRÉNING: Zamakaj si doma so švihadlom
Zdroj: Intersport
6. AUG 2020

Nevedela si sa dočkať ďalšieho dielu seriálu tréningov, ktoré sme vytvorili v spolupráci so značkou INTERSPORT? Trpezlivosť ruže prináša a my tu pre teba máme v poradí už šiestu časť, v ktorej sa zapotíš a posilníš svalové partie, ako napríklad predné a zadné stehná či ramená.

Lea Grančič si pre teba pripravila silovo-kondičný tréning, na ktorý ti postačí 30 minút. Využiješ v ňom pomôcky v podobe švihadla, posilňovacích gúm a v závere valec s názvom blackroll, ktorý je stvorený pre regeneráciu.

Nechceš už stratiť ani minútu? Pohodlne sa obleč, vytvor si doma dostatočný priestor, aby si mohla skákať cez švihadlo a poď cvičiť podľa inštruktážneho videa pod taktovkou skúsenej trénerky.

Prečo využívať pri cvičení švihadlo?

Švihadlo ako cvičebnú pomôcku ti určite nijako špeciálne predstavovať nemusíme, pretože bolo neodmysliteľnou súčasťou tvojho detstva.

Ak si ho doteraz pri cvičení nepoužívala, je najvyšší čas napraviť to, pretože pravidelné skákanie cez švihadlo so sebou prináša množstvo benefitov – precvičíš si celé telo, spáliš slušné množstvo kalórií, zlepšíš si kondičku, urobíš niečo pozitívne pre zdravie srdca a pľúc, posilníš svaly nôh, rúk i stredu tela a zlepšíš si rovnováhu a koordináciu.

Podľa Americkej rady pre cvičenie skákanie cez švihadlo zvyšuje pružnosť a pevnosť svalov dolných končatín, čiže je aj prevenciou zranení dolných končatín.

Existujú štúdie, podľa ktorých HIIT (vysoko intenzívne intervalové tréningy) so švihadlom, urýchľujú odbúravanie tuku a formovanie svalov brucha i zadku.

Ako si vybrať vhodné švihadlo?

Ak si úplná začiatočníčka, siahni po plastovom švihadle. Dĺžku si zvoľ podľa svojej výšky. Vo všeobecnosti platí, že pri výške 160 – 170 cm je vhodné 2,5-metrové švihadlo, pri výške 170 – 180 cm švihadlo dlhé 2,75 metra.

To, či si si zvolila dobré švihadlo, zistíš tak, že pri stoji znožmo v strede švihadla, a po uchopení oboch koncov a ich vytiahnutí nahor, rukoväte dosahujú do oblasti podpazušia.

Nestačilo ti 30 minút cvičenia so švihadlom? V cvičení môžeš pokračovať podľa videí z predchádzajúcich častí:

VIDEO TRÉNING: Domáce cvičenie so steperom a medicinbalom

VIDEO TRÉNING: Daj si poriadne do tela za 25 minút

VIDEO TRÉNING: Ako schudnúť a spevniť telo s jednoručkami

VIDEO TRÉNING: Cviky na doma s gumou a ďalšími pomôckami

VIDEO TRÉNING: Cviky na doma s fitloptou

IS


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - VIDEO TRÉNING: Zamakaj si doma so švihadlom

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 2977
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.