11. MÁJ 2012

Zoznam športových aktivít, pri ktorých schudnete

Mirka

Zaujíma vás, koľko energie spálite pri chôdzi, korčuľovaní, Zumbe či Jumpingu? Potom práve pre vás je určený nasledovný článok!

Spálené kalórie a následné chudnutie pri konkrétnej športovej aktivite, závisia od viacerých dôležitých faktorov – intenzity a celkovej kvality prevedeného cvičenia, veku, kondície, rýchlosti metabolizmu a aktuálnej váhy.

Prinášame vám stručný zoznam športových aktivít, pri ktorých je možné spáliť veľké množstvo energie a schudnúť. Pri ich plánovaní a zapisovaní do svojho týždenného rozpisu pohybových aktivít nezabúdajte na to, že zárukou trvalého schudnutia je kardio cvičenie prevádzané formou intervalového tréningu v kombinácii so silovým tréningom.

Vyberte si pohybové aktivity, ktoré vás napĺňajú!

V súčasnosti existuje naozaj pestrá škála športových aktivít, ktoré prinášajú množstvo pozitív. Pri ich výbere berte do úvahy nielen množstvo spálených kalórií, ale aj aktuálny zdravotný stav. V neposlednom rade myslite na to, že šport nie je len o drine, ale aj veľkej dávke zábavy!

  •  Chôdza je univerzálnym druhom pohybu

Najzdravším a najdostupnejším druhom pohybovej aktivity je chôdza. Môžu sa jej aktívne venovať všetky vekové kategórie, ľudia s nadváhou, obezitou i zdravotnými problémami. Ak chcete maximalizovať benefity chôdze, vykonávajte ju formou intervalového tréningu (pravidelným striedaním rýchlych a pomalších fáz). Za hodinu môžete podľa typu povrchu spáliť od 300 do 900 kalórií.

  • Kolieskové korčule sú trendom slnečných dní!

Kolieskové korčule sú jednou z popredných letných aktivít. Spájajú v sebe pozitíva, ktorými disponuje aeróbna aktivita. Navyše prinášajú príťažlivé opálenie a pobyt na čerstvom vzduchu. Začiatočníkom odporúčame používať ochranné prostriedky kvôli eliminácii prípadných zranení. Za hodinu aktívneho korčuľovania spálite energiu v množstve až 600 kalórií.

  • Objavujte čaro prírody a historických miest na bicykli

Bicyklovanie, podobne ako chôdza, je z kategórie športov vhodných pre mladých i starých, ľudí s kondíciou i úplných začiatočníkov. Bicyklovanie šetrí kĺby, prospieva srdcovo-cievnemu systému a uvoľňuje zázračné hormóny šťastia. Prostredníctvom pomocníka menom bicykel môžete spoznávať krásy slovenskej prírody a centier miest. K dispozícii sú viaceré cyklistické trasy. Spojte príjemné s užitočným a spáľte do 900 kalórií za hodinu!

  • Plávanie prináša príjemné osvieženie

Počas hodiny plávania môžete stratiť energiu v hodnote 750 kalórií. Rovnomerne a šetrne posilníte všetky dôležité svalové skupiny. Plávanie je výborným rehabilitačným prostriedkom pre ľudí, ktorí trpia bolesťami chrbtice. V letných mesiacoch je voda príjemným osviežením pre rozpálené telo a uvoľnením pre psychiku.

  • Fenomén menom Zumba dobyl srdcia Sloveniek

Zumba má milióny fanúšikov po celom svete. Slovensko nie je výnimkou. Zumba v sebe spája účinky športovej aktivity, ktorá tvaruje problematické partie a prináša veľkú dávku zábavy. Kto raz Zumbu v rytme latinsko-americkej hudby vyskúšal, zostane jej verný. Dámy, pri jednej hodinovej lekcii sa zbavíte až 800 kalórií ( v závislosti od formy Zumby).

  • Populárny Jumping láme rebríčky štatistík v spaľovaní kalórií!

Jumping je prepracovaný systém cvičenia na trampolínach. Obsahuje prevažne kardio prvky, ktoré sú doplnené o silové cvičenia, balans a strečing. Cvičí sa pri motivujúcej hudbe v rozličnom tempe a intenzite tak, aby došlo k maximálnej strate kalórií. Za 60 minút je možné docieliť energetický úbytok v hodnote až 1200 kalórií! Vďaka Jumpingu si zlepšíte kondíciu, vytvarujete problematické ženské partie a psychicky pookrejete.

Ďalšie športové aktivity a spálené kalórie za hodinu cvičenia sú nasledovné:

Skákanie cez švihadlo – 460 kalórií

Aerobic – od 300 do 600 kalórií v závislosti od druhu aerobicu

Spoločenský tanec – od 180 do 500 kalórií

Badminton – od 270 do 420 kalórií

Kickbox – od 590 do 930 kalórií


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Zoznam športových aktivít, pri ktorých schudnete

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 852
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.