9. MÁJ 2012

Zdravo a štíhlo do plaviek: Čo večerať a nepribrať?

Mirka

Večera je dôležitou súčasťou jedálnička každého človeka. Toto pravidlo platí dvojnásobne pre tých, ktorí zhadzujú prebytočné kilogramy so zámerom získať príťažlivé krivky do plaviek. Chudnite spolu s nami spoľahlivo, zdravo a najmä navždy! 

Chudnete a v snahe urýchliť proces zhadzovania kilogramov si odopierate večere? Myslíte si, že múdrosť našich starých materí: „Večeru daj nepriateľovi,“ zaručuje štíhlosť? Vedzte, že sa dopúšťate omylu, ktorý so sebou prináša mnoho negatív. V zdravom jedálničku má večera i druhá večera (najmä po pohybovej aktivite) dôležité miesto. Čo večerať a nepribrať? Skúmajte spolu s nami!

Ako si správne načasovať večeru?

Pokiaľ neustále tápate v nevedomosti správneho načasovania večere, riaďte sa jednoduchým pravidlom: Jedzte maximálne dve hodiny pred plánovaným spánkom. Ideálom sú tri až štyri hodiny pred spaním. Zabudnite na pravidlá, ktoré sľubujú zázračné výsledky. Uveďme si jednoduchý a rokmi zaužívaný príklad – Nejesť po určitej hodine popoludní. V prípade, že nebudete prijímať po sedemnástej hodine žiadnu potravu a navyše patríte do kategórie ľudí s označením „nočná sova“, budete sa vedome týrať hladom a riskujete nočný nálet na chladničku. Pokiaľ chodíte spať o 24-tej hodine, ideálny čas na večeru je medzi 20. a 21. hodinou. V prípade, že vám príroda nadelila zvyklosti škovránka, ktorý sa ukladá do postele pravidelne o 22-hej hodine, pokojne sa navečerajte medzi 18. a 19. hodinou.

Naučte sa správne poskladať večerné menu!

Pri chudnutí je dôležité udržať hladiny látok zodpovedných za pocit sýtosti v rovnomernej hladine. To sa dá zabezpečiť jedine pravidelnou a vyváženou stravou. Vedci jednoznačne konštatujú, že najvhodnejšou voľbou pre tento účel sú bielkoviny doplnené správnymi tukmi a dávkou zeleniny. Absolútne nevhodné sú rýchle cukry a nezdravé tuky. Cukry nestihne organizmus pred spánkom spáliť a menia sa na tukové zásoby!

Pri porciovaní jedla myslite na to, že večera je posledným jedlom dňa. Musí byť výživná, ale striedma (neplatí pre zeleninu, ktorá obsahuje minimum kalórií napriek veľkému objemu). Večera slúži k doplneniu zásob energie, ktorá je potrebná pri spánku. V prípade, že to preženiete, riskujete nepokojný spánok, rannú nervozitu, priberanie a zdravotné ťažkosti ako vysokú hladinu cholesterolu v krvi, vysoký krvný tlak, zažívacie problémy a pod.

Ako večerné menu si doprajte morčacie alebo kuracie mäso so zeleninou pripravené na vode a kvapke olivového oleja. Zeleninu nemusíte zásadne konzumovať čerstvú, hoci v surovej podobe má najviac výživných látok. Pokojne ju uparte, šetrne uduste alebo uvarte. Ďalšou možnosťou je zeleninový šalát s kúskami kuracieho mäsa (alternatívou k mäsu je napríklad tofu syr). Vhodnou voľbou (najmä pre druhú večeru) je tiež proteínový nápoj alebo nízkotučné kefírové mlieko. S pokojom na duši si môžete dopriať naozaj kvalitné celozrnné pečivo s nízkotučným tvarohovým syrom dochuteným prospešnými ľanovými semiačkami.

Ďalšími alternatívami pre dokonalú večeru sú vajíčka, mliečne výrobky, tofu, sója alebo strukoviny doplnené o orechy, semená alebo olivový olej. Pri dochucovaní večerných jedál šetrite soľou, ktorá sťažuje prácu obličkám a zadržiava vodu v organizme.


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Zdravo a štíhlo do plaviek: Čo večerať a nepribrať?

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 858
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.