9. OKT 2012

Zdravé tipy pre zníženie príjmu nadbytočných kalórii

Mirka

Záleží vám na svojom zdraví? Chcete sa cítiť mlado a sviežo? Niekedy stačí, ak svoje telo nebudete zahlcovať nadbytočným a tučným jedlom. Pripravili sme si pre vás aj pár tipov, ako znížiť príjem zbytočných a nezdravých kalórii. 

Niekedy stačí naozaj málo – nahradiť niektoré potraviny zdravšími variantmi, naučiť sa potravinové produkty vhodne kombinovať, niektoré jedlá do bežného jedálnička doplniť a iné zasa úplne vyradiť. Výsledok nenechá na seba dlho čakať. Budete sa cítiť zdravšie, sviežejšie a úbytok niekoľkých kilogramov bez hrozby jojo efektu tiež poteší.

Ponúkame vám niekoľko dobrých a najmä jednoduchých nápadov, ktoré znížia počet denne skonzumovaných kalórií a sú pre zdravie prospešnejšie. Čím viac z nich do svojho jedálnička implementujete, tým lepší bude výsledok.

Tipy pre zníženie denného príjmu kalórií sú nasledovné:

  • Ráno začínajte vypitím pohára čistej vody nalačno. Do vody pridajte čerstvú šťavu z citróna. Vďaka tomuto triku sa metabolizmus skvelo naštartuje.
  • Ovocie prináša organizmu množstvo výživných látok. Kvôli vysokému obsahu sacharidov je lepšie konzumovať ho v dopoludňajších hodinách.
  • Máte na výber medzi ovocným džúsom a ovocím? Vyberte si ovocie, pretože džúsy obsahujú okrem prídavných látok a zvýšenej miery cukru aj oveľa viac kalórií. V prípade, že sa džúsu neviete vzdať, zmiešajte ho s minerálkou v pomere 1:1.
  • Jedzte mäso pripravené na olivovom oleji s kopou rozmanitej zeleniny. Zabudnite na klasické slovenské prílohy, ktorými sú ryža, zemiaky a cestoviny.
  • Bielu ryžu nahraďte tmavou celozrnnou, biely cukor stéviou a tradičnú bielu múku špaldovou alebo celozrnnou.
  • Vyhýbajte sa ochuteným jogurtom, mliečnym dezertom, ochuteným tvarohom a ďalším maškrtám, ktoré patria do kategórie mliečnych výrobkov. S najväčšou pravdepodobnosťou obsahujú príliš veľa sacharidov a nasýteného tuku. S prehľadom siahnite po bielych neochutených jogurtoch, prírodnom tvarohu a acidofilných mliekach, ktoré môžete dochutiť čerstvým ovocím a orieškami.  
  • Pri varení a pečení používajte zásadne zdravé varianty olejov, napríklad olivový olej v spreji.
  • Používajte zdravé alternatívy korenín, ktoré prospievajú zdraviu a disponujú schopnosťou pozitívne ovplyvňovať metabolizmus. Vhodné sú čierne korenie, čili, kurkuma, škorica a pod.
  • Na prípravu obloženej bagety na desiatu používajte vodové pečivo. Pridajte dostatok zeleniny, tvrdého syra, semená a olivový olej.
  • Ak neviete odolať napríklad pizzi, nezabudnite pizzu pokvapkať olivovým olejom. Vaše telo si s ňou lepšie poradí a eliminuje negatívne dôsledky, ktoré sa môžu prejaviť na váhe.
  • Namiesto tuniaka v oleji alebo rajčinovej omáčke konzumujte tuniaka v prírodnej šťave.
  • Jedným z najpopulárnejších nápojov sveta je káva. Namiesto 10-percentnej smotany využite nízkotučné mlieko. Nápoj oslaďte prírodnou stéviou.
  • Sušené ovocie v čokoláde či jogurte je veľmi chutné, ale aj kalorické. Konzumujte čerstvé ovocie, ktoré môžete obohatiť o kúsok tmavej čokolády s vysokým obsahom kakaa.

 

Aké tipy by ste pridali do uvedeného zoznamu? Čo máte vyskúšané na vlastnej koži? Podeľte sa o svoje názory s ostatnými v diskusii.


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Zdravé tipy pre zníženie príjmu nadbytočných kalórii

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 856
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.