25. OKT 2011

Zdravá cesta k ladným krivkám

Mirka

Túžba po ladných, či "ideálnych" krivkách nás ženie často k hlúpym diétam, ktoré väčšinou viac pokazia. Ta zdravá cesta je ťažká, ale zaručí úspech. O to predsa ide, že? Poďme sa pozrieť na to, kde začať.

Skôr ako sa rozhodnete urobiť všetko preto, aby ste dokonalé miery získali, skúste si úprimne odpovedať na niekoľko otázok:

  • miery 90-60-90 cestou ku kvalitnému a najmä šťastnému životu?
  • Myslíte si, že tieto čísla vám prinesú to, čo očakávate? Šťastie, spokojnosť, sebavedomie, zdravie, dobrú náladu a pod?
  • Máte predstavu o tom, ako chcete tento cieľ splniť? Prípadne, aké má vybraná cesta fyzické a psychické dôsledky?
  • Uvedomujete si, že budete musieť veľa obetovať z doterajšieho spôsobu života?

Vaše rozhodovanie sa vám pokúsime zjednodušiť niekoľkými overenými faktami, ktoré sú v súlade so zásadami zdravého životného štýlu. Nakoľko ide o veľmi obsiahlu tému, prinášame vám len najzákladnejšie informácie.

Zastávame názor, že zdravie je najcennejší dar, ktorý máme. Bezhlavé chudnutie, drastické diéty, hladovky opisované ako očista organizmu alebo extrémne športovanie vedú presne opačným smerom. Možno si teraz pripadáte silní a zdraví, ale všetko, čo v mladosti podceníte, pocítite v neskoršom veku niekoľkonásobne.

Ako začať cestu k vysnívaným krivkám?

V prvom rade si uvedomte nezmyselnosť diét. Jednostranné diéty s výrazným obmedzením kalorického príjmu sú fyzicky i psychicky vyčerpávajúce. Pravdou je, že schudnete. Väčšinou však ide o stratu vody a svalstva (svaly sú pre štíhlu postavu najdôležitejšie!!!). Po skončení diéty sa vrhnete na bežný spôsob stravovania a výsledkom je jojo efekt a pocit zúfalstva z osobného zlyhania. Uvedomte si, že tadiaľto cesta nevedie. Otázka znie, ako teda začať?

KROK ČÍSLO 1 – KVALITNÉ A OVERENÉ INFORMÁCIE

Trvalú štíhlosť a pevné zdravie dosiahnete jediným spôsobom – doživotným dodržiavaním zásad zdravého životného štýlu. Čo to znamená v praxi? Budete musieť veľa obetovať zo svojho doterajšieho životného štýlu. Na ceste k vysnívanému telu idúceho ruka v ruke s pevným zdravím budete nútení prekonať vlastnú lenivosť, pohodlnosť či ľahostajnosť.

V prvom rade vám odporúčame naštudovať si správnu literatúru, ktorá vám poskytne dostatok kvalitných informácii. Vhodným zdrojom sú aj niektoré webové portály, kde nájdete rady skúsených fitnesstrénerov alebo výživových poradcov. Ak sledujete náš webový portál, ste na správnej ceste.

KROK ČÍSLO 2 – PRAVIDELNÁ POHYBOVÁ AKTIVITA

Čo je najdôležitejšie pri výbere pohybovej aktivity? Vyberajte druhy pohybu, ktoré vedú k strate tuku a nárastu svalovej hmoty, pretože práve svaly sú cestou k ladným krivkám. Skvelou voľbou je systém intervalového tréningu. Intervalový tréning môžete realizovať na bicykli, prostredníctvom behu, švihadla alebo na kardio prístrojoch vo fitcentre aspoň trikrát v týždni.

Aká je podstata intervalového tréningu? Už samotný názov napovedá, že tréning sa skladá z intervalov, v ktorých cvičíte v rôznej intenzite. Intenzitu možno regulovať rýchlosťou a mierou záťaže. Ak sa rozhodnete pre beh, tak v ňom v pravidelných intervaloch vykonávate šprint. Ak cvičíte na kardio stroji, pravidelne zaraďujete do tréningu rýchlejšie tempo alebo zvýšite záťaž.

KROK ČÍSLO 3 – SPRÁVNA STRAVA A PITNÝ REŽIM

Pri chudnutí má pitný režim obrovský význam. Najzdravšia je pramenitá voda, prípadne nesladené bylinkové čaje. Vypite minimálne 2 až 3 litre tekutín denne.

Poďme však ku stravovaniu. Ak chcete chudnúť, musí organizmus spáliť viac energie ako príjme. K trvalému výsledku vedie zníženie denného príjmu o 2000 KJ. Hlavnou zásadou pri zostavovaní jedálneho lístka je minimalizácia konzumácie sacharidov (konzumujte len komplexné sacharidy). Naopak, najviac zastúpené by mali byť bielkoviny a nevyhýbajte sa ani zdravým tukom. Bielkoviny sú základným predpokladom pre získanie pevných svalov. Okrem toho skvelo zasýtia.

Zelenina, zelenina a ešte raz zelenina – bez nej to jednoducho nejde. Obsahuje minimum kalórii, zasýti, dodá vitamíny, minerály, stopové prvky a vlákninu. Vo vašom jedálničku nesmú chýbať napríklad olivový olej, mliečne výrobky, vajíčka, orechy, rozličné semienka, ovsené vločky, tradičné maslo a pod. Nehladujte, jedzte päťkrát denne.

KROK ČÍSLO 4 – SPÁNOK A ODDYCH

Naordinujte si dostatočný spánok, ideálne v trvaní ôsmich hodín. Nezabúdajte, že život nie je len o povinnostiach. Pravidelne si doprajte čas na aktivity, ktoré vás bavia a dodávajú vám energiu.

Veríme, že sme vás nasmerovali správnym smerom. Uvedomujeme si, že sme vám poskytli úplny základ toho, čo by ste mali vedieť, ak chcete získať postavu, po ktorej túžite. Sú to len tipy, ktoré vás majú naviesť správnym smerom. Skôr ako sa pustíte do plnenia svojho sna – vzdelajte sa!


DISKUSIA K ČLÁNKU (2)

Diskusia k článku - Zdravá cesta k ladným krivkám

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

Smolka
Smolka
 31.10.2011 9:16

Tak ladne krivky su to co by som naozaj chcela. smajlik - 18 len cesta k nim je tak tazkááááááááááááááááá smajlik - 3

 
Zdravicko
Zdravicko
 26.10.2011 11:01

smajlik - 18 super clanok, odporucam vsetkym, ktori chcu schudnut a nevedia kde zacat.

 

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 856
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.