31. JAN 2011

Výzva Cvičte.sk - Zmeňte svoj životný štýl a začnite cvičiť

Janka K.

Dali ste si záväzok, že budete cvičiť? Začali ste chodiť do fitness centra a vaša eufória po pár týždňoch opadla? Je vám jasné, že robíte niekde chybu, ale nedarí sa vám vymotať zo začarovaného kruhu.

Určite to poznáme všetci. Večer vás premôže únava, v sychravých dňoch depresia z počasia a už je tu dôvod zababušiť sa do deky a stráviť ďalší "papučový" večer. Po práci ste unavení a len ťažko sa premôžete ísť do fitness centra. Častokrát však ide len o psychickú únavu a na svoje telo zabúdame.

So syndrómom vyhorenia sa stretli hlavne ľudia, ktorí chceli schudnúť prirýchlo. Ak sa za mesiac ručička na váhe nepohla rapídne smerom nadol, klesla im motivácia a cvičenie zavesili na klinec. Ak ste to ešte úplne nevzdali, ale máte k tomu blízko, nezúfajte! Dáme Vám pár tipov ako sa znovu naštartovať a vydržať.

  • Spomeňte si, čo vás viedlo k cvičeniu. Zaveste si svoju fotografiu spred pár rokov, kde ste boli fit alebo svoj idol na viditeľné miesto. Bude slúžiť ako váš motor. Zapojte sa do diskusie so svojimi spolubojovníkmi a pochváľte sa so svojimi úspechmi! Aj oni potrebujú podporu, presne tak ako vy.
  • Musíte tiež rátať s tým, že budete musieť niečo obetovať. Nič nie je zadarmo, a preto buďte na seba tvrdí. Inak to nepôjde. Cvičenie nie je dočasná záležitosť, a preto budete musieť zmeniť svoj životný štýl. Takže obetujte čas, ktorý si vyhradíte len pre seba a svoje telo.
  • Najideálnejší čas na spaľovanie tukov je podvečer. Prieskum však ukázal, že 90% ľudí, ktorí vytrvajú v cvičení, cvičia ráno. Vyskúšajte to aj vy. Nevyhovárajte sa na čas, či nedostupnosť fitness centier. Tie sú otvorené už od siedmej ráno! Tak ako sa nastavíte, tak bude vaše telo fungovať. Ráno vás cvičenie určite výborne naštartuje.
  • Ak si nemôžete dovoliť trénera, vypracujte si svoj bojový plán. Neostaňte len pri prázdnych slovách. Pochválte sa so svojim plnánom priateľom. Budete tak viac motivovaní, cieľ si splniť. Nechceli by ste predsa, aby si o Vás priatelia mysleli, že čo začnete, nedokončíte.
  • Do svojho plnánovača si zapisujte všetko. Začnite svojim cieľom. Buďte však reálni. Príliš vysoké ciele sú demotivujúce. Spravte si harmonogram na dni, kedy budete chodiť cvičiť. Pravideľnosť je nevyhnutná. Jeden krát do týždňa určite nestačí, tri krát do týždňa je ideálne. Pozor na víkend. Ten je akousi brzdou ak ho netrávime aktívne. Hlavne v začiatkoch. Vyvarujte sa prejedaniu cez víkend strávený ničnerobením! Strávte ho radšej v prírode. Niekedy stačí dlhšia prechádzka.
  • Zamestnajte sa a nemyslite stále na to, že chudnete, alebo, že ešte nemáte "tehličky" na brušku. Nevážte sa každý deň, ani týždeň. Zmenu na váhe možno uvidíte až po mesiaci, dvoch. Ak však cvičíte pravideľne, zmeny na svojej postave uvidíte už po pár týždňoch.
  • Necvičte pretože musíte. Dôležité je začať cvičenie s radosťou. To, čo robíte Vás musí baviť.  A to platí aj pri cvičení. Ak začnete cvičiť, s depresiou a budete sa podceňovať, vedzte, že vám cvičenie dlho nevydrží. A v tom je váš celý problém. Zmeňte prístup. Nie nadarmo sa hovorí, že všetko začína v hlave.
  • Ak vás nenapĺňa cvičenie vo fitness centre, vyberte si iný druh šporu. Choďte behať, plávať, tancovať. Dôležitý je pravideľný pohyb, nezabudnite si však zvyšovať náročnosť. A dnes si naozaj máte z čoho vybrať. V dnešných fitnes štúdiach nájdete rôznorodé typy cvičení. Stačí len nájsť to vhodné pre vás. Viacero štúdií má ukážkové hodiny, tak to využite a vyskúšajte, či vás to bude baviť.
  • Motivujte i svojich priateľov, či partnerov. Dvom je na bojisku ľahšie ako jednému. Na začiatku si však povedzte jasné pravidlá a ciele. Nezabudajte však, že každý bojuje sám za seba. Ak to váš priateľ vzdá, nenechajte sa stiahnuť a vydržte. Uvidíte, že neskôr sa k vám opať pridá. Ak máte to štastie a máte v okolí známeho, ktorý cvičí pravideľne, požiadajte ho o pomoc a pridajte sa k nemu. Svoj program prispôsobte cvičeniu. Berte to ako súčasť svojho života. Nedohadujte si stretnutia s priateľmi na čas, ktorý trávite v posilňovni. Dobrí priatelia sa vám určite s obdivom prispôsobia.

 

Ak vydržíte, vráti sa Vám to niekoľkonásobne späť, a to nie len pevným telom a dobrým pocitom. Uvidíte, že Vám všetko pôjde ľahšie. Budete pozitívne naladení a budete sa tešiť na každé cvičenie, ktoré sa pre vás stane drogou (len pozitívnou :).


Športovci sú úspešní ľudia. Vytrvalí, priebojní, zvyknutí dávať si čoraz vyššie ciele. A to i v pracovnej sfére. Majú vysoké pracovné nasadenie. Nie jeden člen top manažmentu je i zanietený športovec. Cvičenie je zároveň relaxom, ktorý si taktiež potrebujeme dopriať, najmä po námahavom dni.

Patríte medzi tých šťastných, ktorý sa môžu pochváliť svojimi výsledkami? Máte špeciálny recept ako to nevzdať a vydržať? Pochválte sa nám!


DISKUSIA K ČLÁNKU (2)

Diskusia k článku - Výzva Cvičte.sk - Zmeňte svoj životný štýl a začnite cvičiť

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

Dance4U
Dance4U
 9.2.2011 16:13

Ja mam stastie ze sme sportova rodina, nie profesionalne, skor relaxacne. Ale vzdy sme sa hybali a motivujeme aj ludi okolo seba. A je pravda, ze kto chce schudnut, tak bez pohybu to nejde!

 
Ladymum
Ladymum
 6.2.2011 16:39

Cvicenie a sport je uplne super vec. A ja si uz bez tychto aktivit neviem predstavit zivot. Pretoze si dokazem drzat vahu, ked sportujete nanucite sa rozmyslat aj nad tym co jete. A vysledok je, ze sa citite fantasticky smajlik - 18

 

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 858
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.