Večná dilema: Kedy už budem konečne cvičiť pravidelne?

Jana Šimkovičová

Motivovaná už si. Začneš a po dvoch týždňoch opäť NIČ. Zasa upadáš do nečinnosti. Ako z toho von?

Večná dilema: Kedy už budem cvičiť pravidelne?
Zdroj: Tatiana Gernátová
2. AUG 2019

Pravidelnosť je kľúčom k výsledkom. Platí to pri všetkom, čo robíme a pri cvičení to nie je inak. Pravdou však je, že ono sa to ľahko hovorí, ale horšie dodržiava. Nemyslite si, že u mňa to bolo inak. Asi najviac som z tréningov vypadávala vtedy, keď som menila miesto pobytu. Boli Vianoce, išlo sa z internátu na tri týždne domov. Necvičila som. Išli sme na dovolenku, prestala som cvičiť. Aký paradox... Vždy som prestala vtedy, keď som mala najviac času. Rokmi sa to zlepšovalo, aj keď od úplnej pravidelnosti to malo stále ďaleko. Zmena však prišla. 

superbody

Dôvod, pre ktorý sa to všetko oplatí

A opäť paradoxne vtedy, keď som za cvičením nevidela len snahu schudnúť. Chudnutie býva častokrát prvotná motivácia, čo nie je zlé. Len zvyčajne nevydrží dlho. Preto hľadajte iný dôvod. Vnímajte chvíle pri cvičení, a potom tie po cvičení. Zafixujte si všetky pozitíva, ktoré vám boli pohybom dopriate. Bolí vás menej chrbtica? Spevnelo vám telo a cítite sa sebavedomejšie? Prevalcovali vás endorfíny a vy sa zrazu cítite štastní, a máte energie na rozdávanie? Nie sú to úžasné dovody? Zrazu je svet a váš pobyt v ňom krajší. Skúste nevnímať len to, že chudnete, ale viac sa sústrediť na to, čo s vami pohyb naozaj robí. Postupne ho začleníte do svojho života tak, že už si nebudete vedieť bez neho predstaviť svoju existenciu.

U mňa sa to začalo lámať vtedy, keď som vnímala, ako silniem mentálne. Stával sa zo mňa radostnejší človek. Čoraz viac mi hlavou prúdili pozitívne myšlienky. Mala som viac energie ako predtým. A pocit, že skutočne žijem, nielen prežívam. Pohyb mi umožnil navštíviť rôzne miesta, zažiť akčné momenty, stretnúť podobných ľudí na rôznych športových akciách. S tým, samozrejme, prišli aj iné benefity ako štíhle a pevné telo. Skvelá kondička, ktorú oceňujem najmä pri deťoch. A takmer nepremožiteľná imunita. 

Na ktorom mieste sa nachádzaš?

Úplne súhlasím, že dať cvičeniu pravidelnosť popri všetkom, čo denne riešime, je namáhavé. Nič nie je zadarmo. Ak chceš, aby ti to naozaj fungovalo, musíš hneď zo začiatku urobiť určité opatrenia. Ktoré? 

1. Vyhraď si konkrétne dni a časy,  počas ktorých môžeš cvičiť a nič ti do toho nepríde. Zariaď si to tak, že v tom čase nebudeš musieť robiť večeru, ani ukladať prádlo, ani riešiť deti. V týchto termínoch si doležitá len TY a všetko ostatné ide bokom. Postav seba na prvé miesto! Daj si najvyššiu prioritu! A vôbec nerieš, či to je, alebo nie je sebecké. Robíš to pre seba, a ver tomu, že aj pre rodinu. Ak sa budeš cítiť spokojne a vyrovnane ty, profitovať z toho budú všetci široko-ďaleko.

2. Prekonzultuj si svoju potrebu a zvolené časy s rodinou. Aby vedeli, prečo je to pre teba dôležité. Vtedy to budú chápať a keďže ťa milujú, s láskou ti to umožnia. Povedz im aj zvolené termíny, aby sa mohli podľa toho zariadiť aj ostatní členovia rodiny.

3. Dodržiavaj svoje termíny. Kvôli sebe, ale nezabúdaj ani na to, že už máš záväzok aj voči rodine. Ak uvidia, že to nedodržiavaš, ťažko ich o tom znovu presvedčíš. Hrozí, že ťa nebudú brať vážne.

superbody

Nenechaj sa zdržiavať

Čo cvičiť? Do fitka sa nedostanem, skupinové cvičenia tiež nestíham. Keď prišli deti, práve toto bola pre mňa večná dilema. Mala som chuť, priestor a čas. Ale nevedela som, čo cvičiť, aby to malo aj výsledný efekt. Kanál Youtube je plný videí, ktorým som buď nerozumela, alebo som po minúte zistila, že ma nebavia a neviem, ako to celé cvičiť. Stávalo sa mi, že kým som sa rozhodla, čo budem cvičiť, prešla ma aj chuť. Možno to poznáte...

Odkedy mám video programy SUPER BODY, jednoducho si video tréning pustím a cvičím. Pre mňa je to skvelé “vyslobodenie” z tejto dilemy. Tréningy sú krátke, odcvičené do 30 minút. Rozumiem im, lebo ich vedú skvelé slovenské trénerky, ako Lea Grančič, Olinka Bartalská či Helena Ballová. A ešte ma aj bavia, čo je skutočne bonus navyše. Teším sa na každý ďalší tréning. Už cvičenie nevynechávam. Ani na dovolenke, ani na výletoch, pretože si ich viem pustiť z telefónu či tabletu, alebo na počítači. A to dáva mojej pravidelnosti najviac. Keďže už nemusím, ale chcem :).

superbody 2

Prajem vám všetkým, aby ste našli tú svoju pravidelnosť a prepadli čaru cvičenia a pohybu.


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Večná dilema: Kedy už budem konečne cvičiť pravidelne?

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 2628
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.