15. AUG 2012

TRX – Cvičenie s krátkym názvom, ale dlhodobým účinkom!

Mirka

TRX využívajú pri výcviku špeciálne americké jednotky, pretože sa podieľa na rozvoji kondície, rovnováhy a sily. To nie je všetko! Výhod TRX je oveľa viac a my vám ich prinášame.

Pokiaľ je šport vašou záľubou, neustále hľadáte nové a zaujímavé druhy športových aktivít, TRX vás určite osloví. Aktuálne ma TRX vo svete slušnú základňu fanúšikov, ktorá sa neustále rozrastá.

Čo je to TRX?

Podstatou TRX je využívanie nastaviteľného závesného systému, ktorý umožňuje vykonávanie skutočne pestrej palety cvičení. Pri cvičení platí zásada, že časť je zavesená na špeciálnych popruhoch a zvyšok tela je vo väčšine cvikov na podložke.

Určite sa pýtate, odkiaľ názov cvičenia využívaného americkými špeciálnymi jednotkami pochádza. Pravda je taká, že názov TRX je skratkou slovného spojenia TOTAL BODY RESISTENCE EXERCISES, ktoré možno voľne preložiť ako tréning pre svaly celého tela.

Nemôžeme zabudnúť na zaujímavé okolnosti vzniku cvičebného programu TRX. Tvorca, Randy Hetrick, mal množstvo kamarátov - námorníkov, ktorí mali na lodi obmedzené podmienky pre športové aktivity. Bez pravidelného tréningu bolo zvládanie náročných námorníckych povinností na lodi veľmi náročné, a tak vznikol systém TRX – spratný, jednoduchý a efektívny pre precvičenie celého tela.

TRX funkčný tréning


TRX tréning pre ženy


V čom sa TRX odlišuje od iných cvičení?

Rozdielov oproti iným cvičeniam by sme našli niekoľko. Najpodstatnejší je však fakt, že dôraz je kladený na jadro. Podobne ako sa pilates sústreďuje na POWER HOUSE, TRX je zameraný na vybudovanie stabilného jadra, teda svalov brucha, panvy, zadku a hrudníka. Práve jadro je zodpovedné za ľahké a jednoduché zvládanie bežných aktivít počas dňa. Stabilné jadro je zárukou toho, že bolesti chrbta, kĺbov a svalov sa stanú minulosťou.

TRX prináša množstvo výhod:

  • Cvičenie je zostavené tak, aby boli precvičené všetky svalové skupiny i svaly, ktoré sa pri iných druhoch cvičenia precvičujú len veľmi ťažko.
  • Zlepšuje celkovú koordináciu a silu.  
  • Využíva odborníkmi čoraz viac preferovanú formu silového tréningu - posilňovanie s vlastnou váhou.
  • Šetrí kĺby a šľachy, pretože pri cvičení sú nárazy absolútne vylúčené.
  • Špeciálne náčinie sa dá rovnako dobre využiť v prírode ako v telocvični.
  • Rovnomerne tvaruje všetky svalové skupiny - výsledkom je príťažlivé bruško, pevný zadok a vypracovaný triceps.
  • Prináša časovú úsporu, pretože s jedným nástrojom precvičíte všetky svalové skupiny.
  • Je prostriedkom k zníženiu hmotnosti, pretože zrýchľuje metabolizmus a pomáha spaľovať tukové zásoby (pri nadváhe je TRX efektívnejší vo forme kruhového tréningu). TRX zároveň buduje svalovú hmotu, ktorá „požiera“ ešte viac tuku, vďaka čom spálite väčšie množstvo kalórií i vtedy, keď je telo v pokoji.
  • Eliminuje prípadné zranenia a môže slúžiť ako rehabilitačné cvičenie po úrazoch.
  • Dodáva pozitívnu energiu a zvyšuje sebavedomie, ktoré je zárukou spokojného a vyrovnaného života.
  • Je prevenciou proti vzniku osteoporózy.

 

        Zdroj foto: http://foter.com/f/photo/6003395567/a108917c08/

        DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

        Diskusia k článku - TRX – Cvičenie s krátkym názvom, ale dlhodobým účinkom!

        Nový príspevok

        Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

         
        Desiatujete každý deň?
        Áno, desiata je dôležitá.
        Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
        Nie, nikdy na to nemám čas.

        Celkom hlasovalo: 858
        Archív ankiet

        Odber newsletterov
        Tip pre redakciu
        Poslať článok

        Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.