26. FEB 2012

Relaxujte s jogou

Mirka

Život je príliš krátky nato, aby sme sa len naháňali a rozčuľovali. Neodmysliteľnou súčasťou nášho bytia je relaxácia. Objavte čaro vnútorného pokoja prostredníctvom jogy!

Tak ako je prirodzenou súčasťou ľudského bytia práca, v živote to nejde bez relaxácie. Vypäté životné tempo a stres sa podpisujú na početných zdravotných ťažkostiach. Našou povinnosťou je starať sa o svoje zdravie. Starostlivosť o seba sa nezaobíde bez pravidelnej relaxácie. Relaxovať sa musí človek naučiť. Vyžaduje si to kvalitné vedenie a určité zručnosti. Umeniu hlbokej relaxácie učí svetoznáme učenie – joga.

Ako funguje relaxácia v joge?

Relaxácia má v joge nezastupiteľnú úlohu. Vykonáva sa na začiatku i na konci hodiny v trvaní niekoľkých minút. Fáza relaxácie spočíva vo vykonávaní činností, ktoré stabilizujú hladiny stresových hormónov a naopak, zaplavujú telo prospešnými endorfínmi. Počas relaxácie človek dosahuje celkovú rovnováhu tela i duše. Relaxácia v joge vedie k poznaniu seba samého na všetkých úrovniach vlastného „ja“. Pri relaxácii dochádza k uvoľneniu tela a okysličeniu mozgu, ktoré následne vedú k zníženiu pocitov únavy a stresu.

Skúsení jogíni učia svojich zverencov relaxáciu v joge prostredníctvom prevádzania dvoch kľúčových aspektov – pozornosti a dýchania. Spojenie týchto dvoch zásad zabezpečuje dosiahnutie fyzickej, duševnej a duchovnej relaxácie.

Dýchanie v joge by malo spĺňať niekoľko kritérií. Dôležité je dýchať hlboko, rytmicky a najmä efektívne. Dýchanie v joge má vplyv na zníženie krvného tlaku. Celkovo joga pozitívne ovplyvňuje držanie tela, flexibilitu svalov a kĺbov či posilnenie kostí. V neposlednom rade kladne ovplyvňuje psychiku, chráni človeka pred stresom a depresiou.

Zbavte sa napätia jogou!

Joga ponúka riešenie pre pocity napätia dosiahnutím fázy uvoľnenia. Príval energie môžete dosiahnuť vykonaním cieleného cvičenia. Postup je nasledovný:

Ľahnite si na podložku chrbtom dolu, postupne uvoľnite jednotlivé svaly tváre, krku a hornej časti tela. Všetko robte cielene. Následne otáčajte hlavu zo strany na stranu, ťahajte ramená smerom hore a dolu. Silou vôle sa snažte postupne napnúť a uvoľniť svalstvo rúk bez toho, aby ste nimi hýbali. Rovnako postupujte pri svalstve hrudníka a brucha, bokov a zadku. Nezabúdajte na pravidelné dýchanie. Potom prichádza na rad napínanie dolných končatín smerom od hora dolu a ich následné uvoľnenie. Napokon upriamte pozornosť na rovnaký proces napínania a uvoľňovania tela smerom od horných končatín smerom k hlave. Po uvoľnení tela a mysle prostredníctvom tohto cvičenia sa pristupuje k vykonávaniu ďalších fáz jogy.


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Relaxujte s jogou

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 856
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.