23. JAN 2012

Pomôcky na cvičenie, ktoré najviac používate

Tinka

Rozmýšľate, že začnete doma cvičiť a chýbajú vám pomôcky? Radi by ste si niektoré zabezpečili, ale neviete sa rozhodnúť? Nechajte sa inšpirovať u nás. Pýtali sme sa viacerých cvičiacich, aké pomôcky používajú

Pomôcky na cvičenie môžeme rozdeliť do dvoch skupín. A to na tie, ktoré máme k dispozícií v zariadeniach na to určených ako fitmescentrá, hodiny aerobicu, joga, zumba a podobne. A na tie po ktorých môžeme siahnúť doma. Pozreli sme sa práve na tie, ktoré najviac používate doma. Viacerých z vás sme sa pýtali, ktoré ste si domov zadovážili a s radosťou ich používate :)

Najviac používané pomôcky na cvičenie doma

Dôvod venovať sa cvičeniu doma je jednoduchý. Je to cvičenie, ktoré je časovo efektívne a nie je k nemu potreba desiatky strojov. S malým počtom pomôcok (dokonca aj bez nich) je možné odcvičiť desiatky cvikov. Cvičenie si vyžaduje len malý priestor. Je obzvlášť vhodné pre ľudí, ktorí majú pocit, že pri cvičení nepotrebujú spoločnosť alebo pre tých ktorým to jednoducho vo "fitku" nevonia.

Pri cvičení doma sa výborne hodia tieto pomôcky:

  • lopta BOSU – ktorá nezaberie veľa miesta a precvičí viacero partií, ako napríklad roznožovanie v sede tzv. nožničky, sed – ľah na lopte, ktorý pôsobí na priamy brušný sval, sklapovačky – predstavujú jeden z najťahších cvikov na brucho, izometrický most - je statická pozícia tela, nazývaná aj vzpor ležmo. Táto poloha je východiskovou napríklad pre veľmi známe kľuky
  • fitlopta - väčšina cvikov na fitlopte je dynamického charakteru. Znamená to pohybovať sa za pomoci svalov. Je to prirodzené. Už len samotné sedenie na fitlopte vás núti pohupovať sa a vykonávať drobné, užitočné posilňovacie pohyby. Využívanie fitlopty pri posilňovacích cvičeniach má svoje významné miesto. S touto pomôckou je možné cvičiť nespočetné množstvo variantov už známych cvičení ako sklapovačky, sed – ľah.
  • stacionárny bicykel – patrí medzi najobľúbenejšie domáce pomôcky na cvičenie. Pokiaľ je vaším cieľom zhodiť nejaké tie kilečká, mali by ste takýto tréning zahrnúť do svojho programu aspoň dva krát týždenne, ideál je ale tri až štyri krát. Uvedomiť si tiež treba, že telo začína najúčinnejšie spaľovať kalórie až po dvadsiatich minútach pohybovej činnosti, preto by váš tréning mal trvať minimálne 40 minút.
  • švihadlo, točňa alebo rotan – patria tak isto k domácim pomôckam, s pomocou ktorých sa môžete udržiavať fit.


Ak preferujete cvičenie v „profesionálnom“ prostredí za asistencie trénera ponúka sa vám možnosť viacerých pomôcok, čím dokážete zapojiť do pohybu všetky svaly. Naopak, ak patríte medzi začiatočníkov nechajte si poradiť čo je pre vás najvhodnejšie vzhľadok k vaším očakávaniam od cvičebného programu.

Uvedomiť by ste si predovšetkým mali, že zo zdravotného hľadiska by malo byť telo zaťažované viacerými spôsobmi. Nielenže pri dlhodobom, a veľakrát aj nesprávnom, prevádzaní hrozia rôzne preťaženia, keďže zaťažujeme stále tie isté svalové partie, ale aj efekt cvičenia už nemusí byť taký výrazný ako v počiatočných štádiách.

Máte doma nejaké pomôcky, ktoré používate na cvičenie? Ak áno, ktoré?


DISKUSIA K ČLÁNKU (1)

Diskusia k článku - Pomôcky na cvičenie, ktoré najviac používate

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

Be Fit
Be Fit
 23.1.2012 10:18

Ja som si prave minuly tyzden objednala stepper a uz sa nanho velmi tesim !!!smajlik - 17

 

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 858
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.