7. NOV 2011

Odolávajte chorobám! 5 tipov ako si vybudovať silnú imunitu

Alica

Zvykne vás trápiť chrípka alebo časté nachladnutia? Radi by ste sa im už konečne vyhli? Stavte na silnú imunitu, ktorá vás zaručene pred chorobami ochráni. 

S príchodom jesene mnohí ľudia začínajú automaticky vyťahovať nielen teplejšie kabáty, ale tiež aj vreckovky. Okamžite dostávajú nádchu a bolí ich v hrdle. V lepšom prípade im postačí domáca lekárnička. Ten horší prípad je, keď ich choroba vyradí na určitý čas úplne z prevádzky. Sú však aj ľudia, ktorí neochorejú snáď ani v čase chrípkovej epidémie. Za všetkým stojí imunita…

Imunita je schopnosť organizmu obrániť sa proti nežiadúcim ochoreniam. S nástupom chladnejšieho jesenného obdobia je riziko nákazy vyššie. Práve vtedy je naša imunita skúšaná, ako sme sa o ňu doposiaľ starali. Imunite sa totiž treba venovať celý život, a to hlavne správnym životným štýlom.

5 tipov, ako si vybudovať silnú imunitu

Ponúkame niekoľko trikov pre tých, ktorí sa rozhodli zvýšiť si imunitu a tým bojovať proti rozličným ochoreniam.

1. Jedzte zdravo po celý rok


Vyvážená strava poskytuje organizmu dostatok výživných látok, vitamínov a minerálov. Kyslá kapusta, cesnak, cibuľa či zázvor sú veľmi dobrými pomocníkmi imunity. “Zimné ovocie” ako pomaranče, citróny, grepy, mandarinky, ale aj gaštany sú bohaté na vitamín C, ktorý chráni pred vírusmi.

Ak sa nám nechce veľmi konzumovať surovú zeleninu a ovocie, je vhodné vyskúšať rôzne šťavy. Na podporu imunity sú výborné čerstvé zeleninové či ovocné šťavy, ktoré priaznivo pôsobia na zdravie. Počas chladných dní sa odporúča najmä mrkvová, jablková či cviklová šťava.

2. Pite


Tekutiny udržujú sliznice vlhké, vďaka čomu sa na nich vírusy a baktérie vôbec nemôžu usadiť. Ideálne je, ak vypijete 2-3 litre tekutín denne. Najvhodnejšia tekutina pre telo je voda, poprípade minerálne vody (je potrebné sledovať zloženie a obmieňať ich). V zimnom období určite padne dobre horúci čaj.

3. Spite


Spánok je stav, kedy naše telo odpočíva. Počas spánku zbiera telo energiu pre vlastnú obranyschopnosť a preto je vhodné dopriať si každý deň 7 až 8 hodín spania v pravidelnom čase.

4. Športujte


Hoci chladné obdobie čiastočne obmedzuje možnosti k športovaniu, stále sa však dá vybrať. V zime možno využiť sneh a ľad na korčuľovanie, lyžovanie alebo bežkovanie. Interiérové športy sú v prevádzke celoročne, napr. posiľovanie vo fitnes centre, plávanie, tenis, joga a pod.

Ak nás šport veľmi neláka, na prechádzky je možné chodiť v akomkoľvek počasí, stačí sa len vhodne teplo obliecť.

5. Otužujte


S otužovaním vlažnou vodou je najvhodnejšie začať v lete. Ak sme to už náhodou nestihli, skúsme otužovanie vzduchom. Pobyt na vzduchu za každého počasia sú na to ideálnym prostriedkom. Netreba s každým klesajúcim stupňom vonku pridávať na seba ďaľšiu vrstvu oblečenia, pretože chladný vzduch priaznivo pôsobí na organizmus a aj na imunitu.

Vhodný je aj spánok v chladnejšej miestnosti s teplotou okolo 18stupňov. K otužovaniu prispieva aj sauna. Horúci vzduch podporuje vznik nových imunitných buniek a pôsobí na sliznice, pri obrane vírusom, ktoré spôsobujú prechladnutie.

Pár drobných tipov na záver

Ako prevenciu proti ochoreniam je vhodné kloktať kloktadlom z lekárne alebo slaným roztokom. Taktiež preplachovanie nosa a inhalovanie má blahodarné účinky. Užívanie probiotík tiež napomáha k zvýšovaniu imunity.

Takže chrípková sezóna môže začať. Už viete, ako poraziť všetky ochorenia :).


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Odolávajte chorobám! 5 tipov ako si vybudovať silnú imunitu

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 860
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.