5. MAR 2013

Nedovoľte jarnej únave, aby vám znepríjemňovala život!

Mirka

Jar je predo dvermi, ale spolu s ňou prichádza aj jarná únava. A tá si nevyberá! Premôže každého, kto proti nej nebojuje. Preto nebuďte pasívni a bojujte osvedčenými trikmi!

Jarné slnko vykúka spoza oblakov a usídľuje sa na oblohe čoraz častejšie. Slnečné lúče tešia našu dušu a vyvolávajú úsmev na tvári. Krásne jarné chvíle nám však znepríjemňuje zákerný nepriateľ – jarná únava. Dobrá správa znie, že s jarnou únavou možno úspešne bojovať. Využite naše tipy a tešte sa z každého nového jarného dňa!

Venujte pozornosť top bojovníkom proti jarnej únave!

Poznáme ich všetci, a predsa nevyužívame ich pozitívnu silu tak, ako by sme mali. Ktorí sú top bojovníci?

Pozitívne myslenie

Práve to zohráva v ľudskom živote obrovskú úlohu. Skúste si namiesto ranného frflania pustiť príjemnú hudbu a naladiť sa pozitívne. Veď každý deň prináša množstvo krásnych okamihov. Stačí vnímať srdcom a dívať sa na svet s otvorenými očami.

Vyspať sa do sýtosti

Nositeľom energie je dostatočný nočný spánok. Snažte sa dodržiavať stanovený rytmus spánku a spať preferovaných 8 hodín. Spite v tme, tichu, príjemnej teplote a bez rušivých elementov elektrických spotrebičov či mobilných telefónov.

Jednoznačne pohyb

Účinným životobudičom je šport. Naša rada znie – Športujte, športujte a športujte! Šport je zárukou dobrej nálady a pevného zdravia.

Pitný režim nepustí

V poradí štvrtým bojovníkom proti jarnej únave je pitný režim. Pite pramenitú vodu, nesladené bylinkové čaje a zeleninové šťavy. Doprajte si aspoň 2 litre, prevažnú časť v dopoludňajších hodinách.

Nadopujte sa vitamínmi

Vitamíny, minerály, stopové prvky a rad ďalších látok zodpovedá za to, že v našom organizme všetko funguje tak, ako má. Ak niektorý z nich chýba, problém je na svete. Viete vymenovať tie, ktoré ovplyvňujú únavu v najvyššej miere? Ak nie, nevadí. Pozrite sa na ne spolu s nami:

  • Vitamíny skupiny B sú vykonávateľmi metabolických funkcií, ktorými ovplyvňujú energiu a vitalitu človeka. Ak pociťujete únavu, zvýšte príjem B vitamínov komplexne, ideálne konzumáciou celozrnných produktov a strukovín.
  • Prepojenosť únavy a nedostatku vitamínu C je preukázaná viacerými vedeckými štúdiami. Vitamín C pôsobí na imunitný systém, ktorý chráni človeka pred chorobami. Dostatok Céčka zabezpečíte organizmu ovocím a zeleninou.
  • Pomaranče, černice, hrozno a grapefruit sú zdrojom silných antioxidantov s názvom bioflavonoidy, ktoré eliminujú únavu. Disponujú schopnosťou bojovať proti voľným radikálom, ktoré poškodzujú bunky.
  • Prostriedkom zlepšenia imunity, zvýšenia svalovej sily a celkovej vytrvalosti je zinok. Zinok je obsiahnutý v pšeničných otrubách, tekvicových semiačkach a potravinách, ktoré disponujú veľkým množstvom bielkovín.
  • Únava a svalová slabosť môže byť spôsobená nedostatkom draslíka. Ak chcete byť plní energie jedzte strukoviny, ovocie, zeleninu, semienka a oriešky.
  • Vápnik nie je iba priateľom zdravých kostí, ale aj pomocníkom pri zvládaní stresu, úzkosti a nervového napätia. Nachádza sa v mliečnych výrobkoch, zelenej listovej zelenine, orieškoch a semenách.

 

Aké sú vaše tipy pre zvládanie jarnej únavy? Podeľte sa o ne spolu s nami!


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Nedovoľte jarnej únave, aby vám znepríjemňovala život!

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 858
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.