Ľanové semiačka, kamaráti športovcov

Ľanové semiačka patria k veľmi dobrej voľbe v rámci zdravej výživy. Často sa spomína, že je vhodné ich konzumovať, ale málokedy sa dozviete prečo a v akej forme sú najvhodnejšie.

Ľanové semiačka, kamaráti športovcov
Zdroj: Pezibear, Pixabay.com, CC0
20. OKT 2017

Hlavnou výhodou ľanových semiačok je, že sa v nich nachádza vysoký podiel zdravých tukov a vlákniny. Sú teda veľmi vhodné aj pre športovcov na regeneráciu a zlepšenie výkonu.

Prečo sú ľanové semiačka také dobré

  • Obsahujú veľký podiel omega-3 mastných kyselín.
  • Sú výborné na tráviace problémy.
  • Znižujú hladinu zlého cholesterolu.
  • Pomáhajú pri reume.
  • Znižujú menštruačné bolesti.
  • Sú ideálne pri chudnutí.
  • Slúžia ako výborná prevencia proti rakovine žalúdka a aj pri liečení žalúdočného zápalu.

Prínos omega-3 mastných kyselín

Omega-3 majú veľa výhod oproti bežným tukom. V primeranom množstve dokážu podporovať spaľovanie tukov, zlepšovať pomer dobrého a zlého cholesterolu, pôsobiť proti zápalom a tiež majú dobrý vplyv na kardiovaskulárny systém.

Aký pozitívny vplyv to má pre športovcov?

Ľanové semená alebo olej z nich má schopnosť zabezpečiť optimálny pomer medzi omega-3 a omega-6 mastnými kyselinami. Je to veľmi dôležité pre športovcov, pretože ak sú splnené tieto podmienky, dochádza k zlepšenie rastu svalovej hmoty a zlepšeniu regenerácie.

Treba si však uvedomiť, že ide aj o veľmi bohatý zdroj energie s vysokým obsahom zdravého tuku. Preto to nemôžete preháňať ani s nimi. Jeden gram tuku, totiž obsahuje až deväť kalórií energie, zatiaľ čo sacharidy a bielkoviny iba štyri kalórie.

Ako správne konzumovať ľanové semiačka

Pre ich najlepšie využitie je treba ich namlieť. Ak ich totiž prijmete nenamleté, môžu prejsť tráviacim traktom bez toho, aby sa z nich dokázali uvoľniť požadované látky, hoci aj v takomto prípade sú prospešné pre zlepšenie trávenia.

Kedy je ich konzumovanie najvhodnejšie

Veľmi vhodné je ich prijímať spolu s nočným proteínom (kazeínom), pretože tuky spôsobujú spomalenie rozkladania bielkovín, takže vaše telo dokáže byť bez nástupu katabolizmu ešte dlhšiu dobu. A keďže budete mať v tele aj dostatok energie, nebudete si musieť tvoriť zásoby a teda si nebudete tvoriť zásoby vo forme podkožného tuku.

Druhou vhodnou voľbou je konzumácia ráno nalačno. Pomôže to naštartovať metabolizmus. Ak by vám to robilo problémy, môžete ich pridať do bieleho jogurtu.

Ako vidíte, aj taká nenápadná potravina môže byť pre vaše telo veľmi prospešná. Večer vám vie pomôcť pri pomalšom uvoľňovaní proteínov a tým k zlepšeniu anabolizmu a ráno k rozhýbaniu metabolizmu. Ak je vaším cieľom zdravá a pekne vyšportovaná postava, vhodne zvolená športová aktivita a ľanové semiačka vám v tom môžu určite pomôcť. 

 


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Ľanové semiačka, kamaráti športovcov

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 2157
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.