27. MAR 2012

Fitness efektívne? To vám ponúka metóda cvičenia podľa Charlesa Poliquina

Mirka

Charles Poliquin sa vďaka unikátnym metódam zaradil medzi svetovú trénerskú elitu. Chcete o hviezde športového trénerského sveta vedieť viac? Ponúkneme vám informácie, ktoré vám prezradia tajomstvá vedúce k dosiahnutiu športových cieľov!

Meno Charles Poliquin je známe vo všetkých krajinách. Na svete neexistuje športovec, ktorý by nechcel Poliquina za osobného trénera. Sláva Kanaďana, ktorý kraľuje silovým tréningom, sa začala písať po ukončení postgraduálneho štúdia fyziológie, keď začínal s tréningami športovcov. Jeho kariéra napredovala závratnou rýchlosťou, pretože mnohí atléti svetového formátu dosiahli skvelé výsledky práve vďaka rodákovi z kanadskej Ottawy a jeho tréningovým postupom.

O Charlesovi Poliquinovi a jeho kvalitách by vedeli rozprávať hviezdy z NBA, NFL či NHL. Metódy, postupy, skúsenosti a dobré rady z oblasti tréningov a výživy zhrnul Poliquin v stovkách článkov a niekoľkých knihách, ktoré boli preložené do viacerých jazykov. Silový tréner sa aktívne venuje výučbe nových trénerov, ktorí šíria jeho metódy po celom svete.

Charles Poliquin radí, ako si efektívne stanoviť ciele pre silový tréning

Pokiaľ sa zaujímate o metódy trénera svetovej špičky, mnoho cenných informácii nájdete v literatúre i článkoch na webe, ktoré sú prístupné širokej verejnosti. Dnes si v skratke priblížime šesť krokov pre efektívne stanovenie cieľov v silovom tréningu. Čo radí Charles Poliquin svojim zverencom?

Charles Poliquin zdôrazňuje, že veľké ciele vyžadujú naozaj silné odhodlanie. Cesta do víťazného konca nie je jednoduchá, preto je dôležité, aby motivácia bola silnejšia ako problémy, s ktorými sa športoví nadšenci stretávajú na ceste do cieľa. Dosiahnutie cieľa nepredstavuje len zavesenie zoznamu prianí na chladničku, ale je o cielenej práci, prekonávaní sa a obetiach.

Ako znie šesť krokov Poliquina pre efektívne stanovenie cieľov v silovom tréningu?

Krok číslo 1 spočíva v určení cieľov, ktoré musia byť konkrétne, merateľné a s jasne stanoveným časom splnenia. Charles Poliquin zdôrazňuje, že čím sú ciele presnejšie stanovené, tým existuje väčšia pravdepodobnosť ich splnenia. Abstraktné ciele spravidla víťazstvo nepredstavujú.

Krok číslo 2 je zameraný na vykonanie konkrétnych krokov, ktoré vám pomôžu zhodnotiť vlastný zdravotný stav a obmedzenia, ktoré z neho vyplývajú. Zrejme sa nevyhnete preventívnej prehliadke u lekára či návšteve špecialistu, kde vám vykonajú príslušné testy zamerané na hormonálny a metabolický profil.

Pri implementácii tretieho kroku sa nebráňte dôležitej otázke: "Čo všetko som ochotný pre dosiahnutie svojho cieľa urobiť?" Odvážne ciele v oblasti športu vyžadujú tvrdú drinu a odriekanie. Samotný talent nie je zárukou úspechu. Zvíťazí ten, kto si dokáže odriekať a prekonať seba samého. Viete si predstaviť, že sa vzdáte nočných žúrov s kamarátmi a príležitostného fajčenia, ktoré majú vplyv na kvalitu tréningu? Neodradí vás striktne stanovený jedálny lístok?

Štvrtý krok súvisí s predchádzajúcim bodom. Poliquin zdôrazňuje, že ľudské podvedomie nepozná minulosť ani budúcnosť. Konkrétne predsavzatia a záväzky by mali znieť v prítomnom čase. Napríklad: „Pravidelne užívam stanovené množstvo bielkovín na kilogram svojej hmotnosti.“ (Zabudnite na výrok: „Budem užívať stanovené množstvo bielkovín na kilogram svojej hmotnosti.“)

Čiastkové ciele slúžia na kontrolu, či sa blížite k najvyššiemu cieľu – znie krok číslo 5. Pokiaľ zistíte, že čiastkové ciele neplníte tak, ako ste si stanovili, je potrebné učiniť zmenu. Môže sa stať, že vaša kondícia nie je na tom tak, ako by ste chceli. Rovnako sa môžu vyskytovať aj chyby v jedálničku – nadmerná konzumácia bielkovín, nedostatočný príjem sacharidov a pod. Pamätajte, že plnenie čiastkových cieľov vedie k víťaznému cieľu. Nezabudnite na dôsledné určenie termínu splnenia menších cieľov.

Krok číslo 6 je jednoznačný – bez podrobných záznamov v tréningovom diári sa ďalej nepohnete. Jednotlivé informácie vám pomôžu zistiť odchýlky, ktoré môžete v ceste za víťazstvom korigovať. Zapisujte radšej viac informácii z oblasti tréningu a stravovania ako menej.

Zdroj: www.charlespoliquin.com


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Fitness efektívne? To vám ponúka metóda cvičenia podľa Charlesa Poliquina

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 851
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.