4. APR 2012

Bodystyling – skvelé spojenie aeróbnej aktivity a cieleného posilňovania!

Mirka

Potrebujete schudnúť, vyrysovať svalstvo a odreagovať sa? Vrhnite sa na Bodystyling! Tri tréningy týždenne, v kombinácii so zdravou stravou, zmenia vaše telo zásadným spôsobom.

Pre vytvarovanie postavy je ideálne spojenie aeróbnej aktivity a silového tréningu. Ak hľadáte cvičenie, ktoré možno pokojne charakterizovať ako „dva v jednom“, dnes vám ho predstavíme. Bodystyling predstavuje maximálne účinné spojenie klasického aerobicu s dôrazom na posilňovací tréning. Výhodou je, že je vhodný pre všetky vekové kategórie s rozličnými stupňami kondície.

Ako vyzerá Bodystyling v praxi?

Bodystyling v mnohých smeroch pripomína klasický aerobic sprevádzaný posilňovacími cvikmi. Zásadný rozdiel je v tom, že pri Bodystylingu „makáte“ od samého začiatku a prevahu má posilňovací tréning. Cvičí sa v rozličnom tempe a intenzite, aby boli splnené štyri dôležité ciele Bodystylingu – spaľovanie tukov, rovnomerné posilnenie a formovanie svalstva, zlepšenie celkovej vytrvalosti a fyzického vzhľadu. Bodystyling je vhodný aj pre riešenie zdravotných problémov, napríklad svalovej dysbalancie (skrátených svalov)!

Pre posilnenie svalových skupín sa využíva vlastná váha a rozličné pomôcky ako činky, posilňovacie gumy, lopty, závažia umiestnené na rozličných častiach tela a pod. V úvodných tréningoch sa posilňuje s vlastnou váhou a neskôr sa využíva športové náčinie, rozdelenie jednotlivých cvikov na fázy a pod.

Bodystyling sa drží zásady, že preťaženie organizmu je škodlivé. Z tohto dôvodu sa jednotlivé precvičované partie tela striedajú, pričom každá svalová skupina sa precvičuje vo viacerých opakovaniach. Nezabúdajte, že cvičenie so záťažou s viacerými opakovaniami je najvhodnejším tréningom pre vyrysovanie svalstva. Ak sú vaším snom „veľké svaly“, Bodystyling nie je pre správnou voľbou. V tomto prípade sa venujte radšej silovému tréningu.

Bodystyling, rovnako ako všetky druhy cvičenia, dodržiava všetky súčasti tréningu od rozohriatia až po regeneračnú fázu. Je náročnejší, pretože pri každom cviku sa zapája viacero svalových skupín.

Ďalšou dôležitou súčasťou Bodystylingu je dýchanie. Jeho pravidlá sú jednoduché a ľahko zapamätateľné. Princíp dýchania je rovnaký ako pri silovom tréningu. To znamená, že pri záťaži vydychujeme a pri uvoľňovaní svalstva prevedieme hlboký nádych.

Bodystyling je prispôsobiteľný cieľom, nárokom a požiadavkám účastníkov. Ženy sa väčšinou zameriavajú na svaly brucha, zadku a stehien. Muži, ktorí potrebujú schudnúť, sa venujú rovnomernému posilneniu celého tela a naberaniu v oblasti bicepsu, tricepsu, ramien a svalstva hrudníka sa venujú v posilňovni.

Skvelé výsledky dosiahnete cvičením Bodystylingu trikrát týždenne. Nezabudnite na správnu stravu, pitný režim a primeraný oddych.


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Bodystyling – skvelé spojenie aeróbnej aktivity a cieleného posilňovania!

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 858
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.