24. APR 2017

5 variácií na burpees

Burpees (angličáky) predstavujú jednoduchý, ale zároveň veľmi náročný cvik, ktorý však pomáha spáliť veľké množstvo kalórií a dá sa cvičiť naozaj kdekoľvek. 

Hlavnou výhodou tohto cviku je, že sa pri ňom zapájajú svaly celého tela, čo pomáha pri výraznom zlepšovaní kondičky a budovaní svalstva.

Ďalšie výhody angličákov

  • Pri je vykonávaní sa páli množstvo kalórií – veľké plus je aj v tom, že k výraznému spaľovaniu kalórií dochádza nielen počas cvičenia, ale aj dlho po tréningu.
  • Zlepšujú kondíciu – veľmi rýchlo zvyšujú srdcový tep, čo napomáha zlepšeniu kondície.

Ako správne robiť angličáky

V počiatočnej polohe stojte vzpriamene a pozerajte sa pred seba. Následne sa dynamicky presuňte do polohy kľuku. Oboma rukami sa dotknite podlahy a nohy vystrite dozadu. Vykonajte kľuk a pri návrate späť explozívnym pohybom pokrčte nohy a dostaňte ich pred hrudník. Nakoniec z drepu vyskočte - čo najvyššie.

Variácie burpees

Bez výskoku

Ako vyplýva už z názvu, pri tejto variácií iba vynecháte výskok.

Ruky na podložke

Vykonávate rovnako, ako pri základnom angličáku, len ruky vám dopadajú na mierne vyvýšenú podložku.

Nohy na podložke

Pri tomto cvičení máte nohy na podložke, takže pri kľuku sú vyššie, ako ruky.

So záťažou

Pri cvičení držíte v rukách jednoručky.

Na jednej nohe

Angličáky robíte s jednou nohou pokrčenou, teda zapájate iba jednu nohu, čo výrazne posilňujete stred tela. Najprv vykonajte pre jednu nohu a následne pre druhú. Tento variant je už ale veľmi náročný, preto je dôležité, aby ste bez problémov zvládali vykonávať vyššie uvedené verzie a až potom môžete prejsť k tejto poslednej.

Všetky typy vykonávajte v počte 12-15 v 3-4 sériách. Veľmi dobrou voľbou je ich cvičiť aj formou HIIT - 8 sérií v trvaní 30 sekúnd so 60 sekundovými prestávkami.

Zdroj titulnej fotky: Jen Reeves, CC2.0


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - 5 variácií na burpees

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 1286
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.