31. JAN 2012

4 typy cvičení, ktoré vám dodávajú energiu!

Mirka

Pokiaľ túžite po pohybe, ktorý zoštíhľuje a prináša vnútornú harmóniu, vyberte si z našej ponuky cvičení!Neoľutujete!

O pozitívnych účinkoch športových aktivít na ľudské telo a psychiku nemožno pochybovať. Obzvlášť blahodarne pôsobia cvičenia z radu Body & Mind, ktoré sa sústreďujú na zjednotenie tela a ľudskej mysle. Vychádzajú z predpokladu, že všetky zložky ľudského „JA“ na seba vzájomne pôsobia a ovplyvňujú sa.

Pokiaľ hľadáte vnútornú rovnováhu a športovú aktivitu v jednom, máte na výber z nasledovných cvičení:

1. Joga zjednocuje myseľ, telo a ľudského ducha

Joga je učenie, ktoré má vo svete tradíciu starú niekoľko tisícok rokov. Súčasný uponáhľaný životný štýl spôsobuje, že joga sa stáva novodobým trendom, ktorý vedie k opätovnému získaniu vnútornej rovnováhy.

Joga pôsobí vo viacerých oblastiach. Pomáha pri získaní lepšej flexibility svalov a kĺbov. Účinne zbavuje bolesti, napätia a únavy. Podieľa sa na zvyšovaní sily a celkovej vytrvalosti. Častým problémom sú bolesti, ktoré vznikajú v dôsledku zlého držania tela. Joga ponúka nápravu i v tomto smere. Dôležitou súčasťou cvičenia je dýchanie, dosiahnutie uvoľnenia a vnútorného pokoja. Preukázané sú i výhody v oblasti zlepšenia koncentrácie a eliminácie rozličných ochorení.

2. Objavte čaro Pilatesu

Pilates, pôvodne rehabilitačný program, patri k obľúbeným cvičeniam všetkých vekových kategórií, pretože je tvorený z pohybov, ktoré možno prispôsobiť osobitým požiadavkám cvičiacich. Zameriava sa na svalstvo celého tela, nepodceňuje žiadnu svalovú skupinu. Pilates funguje na základe šiestich princípov, ktoré si treba osvojiť a dôsledne dodržiavať.

Slúži k získaniu sily, flexibility a vytrvalosti. Cviky sú zamerané na zlepšenie držania tela, zvýšenie energie, ale aj stratu hmotnosti a vyformovanie svalstva. Ako významný člen skupiny Body & Mind cvičení sa sústreďuje na zlepšenie celkového povedomia, teda prepojenia tela a mysle.

3. Port De Bras je účinným trénerom tela aj duše

Port de Bras vzniklo v roku 2006 pomerne netradičným spojením tanca, baletu, strečingu, silového tréningu a ďalších špeciálnych princípov cvičenia, ktoré zabezpečujú posilnenie svalstva,  lepšiu flexibilitu, koordináciu a získanie celkovej harmónie tela a mysle.

Port de Bras majú na svedomí dvaja ľudia – španielsky fyzioterapeut Julio Papi a ruský tanečník a choreograf Vladimír Snezhik. Cvičenie sa vykonáva pri hudbe za pomoci jednoduchej choreografie, vďaka čomu je dostupné širokému spektru účastníkov. Ak túžite po niečom netradičnom, niečom, čo pozitívne ovplyvní vášho ducha a zároveň pomôže schudnúť a vyformovať postavu, Port de Bras je vhodnou voľbou.

4. Tai Chi – staré čínske umenie meditácie za pomoci pohybu

Tai Chi je stelesnením jednoduchého, ale účinného spôsobu vedúceho k nájdeniu harmónie tela a mysle. Tai Chi je spôsob čínskej meditácie, ktorá je stará viac ako 800 rokov a slúži k regulácii toku vnútornej energie, ktorá pozitívne ovplyvňuje vnútorné orgány a následne celkové zdravie.

Cvičenie sa vykonáva za pomoci jemných pohybov, spojenia správneho dýchania, koncentrácie a meditačných princípov. Účastníci Tai Chi sa snažia počas lekcií napodobňovať svojho učiteľa a riadiť sa jeho inštrukciami. Tai Chi je vhodné pre všetky vekové kategórie a ľudí s rozličným stupňom kondície.  

Tai Chi má mnoho zdravotných prínosov, ak ho cvičíte pravidelne – eliminuje depresiu, úzkosť, smútok, zlepšuje silu a flexibilitu, podieľa sa na skvalitnení spánku, znížení krvného tlaku i zmiernenie dlhodobej bolesti.


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - 4 typy cvičení, ktoré vám dodávajú energiu!

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 858
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.