4 typy cvičení, ktoré vám dodávajú energiu!

Mirka

Pokiaľ túžite po pohybe, ktorý zoštíhľuje a prináša vnútornú harmóniu, vyberte si z našej ponuky cvičení!Neoľutujete!

http://www.sxc.hu/photo/993146
31. JAN 2012

O pozitívnych účinkoch športových aktivít na ľudské telo a psychiku nemožno pochybovať. Obzvlášť blahodarne pôsobia cvičenia z radu Body & Mind, ktoré sa sústreďujú na zjednotenie tela a ľudskej mysle. Vychádzajú z predpokladu, že všetky zložky ľudského „JA“ na seba vzájomne pôsobia a ovplyvňujú sa.

Pokiaľ hľadáte vnútornú rovnováhu a športovú aktivitu v jednom, máte na výber z nasledovných cvičení:

1. Joga zjednocuje myseľ, telo a ľudského ducha

Joga je učenie, ktoré má vo svete tradíciu starú niekoľko tisícok rokov. Súčasný uponáhľaný životný štýl spôsobuje, že joga sa stáva novodobým trendom, ktorý vedie k opätovnému získaniu vnútornej rovnováhy.

Joga pôsobí vo viacerých oblastiach. Pomáha pri získaní lepšej flexibility svalov a kĺbov. Účinne zbavuje bolesti, napätia a únavy. Podieľa sa na zvyšovaní sily a celkovej vytrvalosti. Častým problémom sú bolesti, ktoré vznikajú v dôsledku zlého držania tela. Joga ponúka nápravu i v tomto smere. Dôležitou súčasťou cvičenia je dýchanie, dosiahnutie uvoľnenia a vnútorného pokoja. Preukázané sú i výhody v oblasti zlepšenia koncentrácie a eliminácie rozličných ochorení.

2. Objavte čaro Pilatesu

Pilates, pôvodne rehabilitačný program, patri k obľúbeným cvičeniam všetkých vekových kategórií, pretože je tvorený z pohybov, ktoré možno prispôsobiť osobitým požiadavkám cvičiacich. Zameriava sa na svalstvo celého tela, nepodceňuje žiadnu svalovú skupinu. Pilates funguje na základe šiestich princípov, ktoré si treba osvojiť a dôsledne dodržiavať.

Slúži k získaniu sily, flexibility a vytrvalosti. Cviky sú zamerané na zlepšenie držania tela, zvýšenie energie, ale aj stratu hmotnosti a vyformovanie svalstva. Ako významný člen skupiny Body & Mind cvičení sa sústreďuje na zlepšenie celkového povedomia, teda prepojenia tela a mysle.

3. Port De Bras je účinným trénerom tela aj duše

Port de Bras vzniklo v roku 2006 pomerne netradičným spojením tanca, baletu, strečingu, silového tréningu a ďalších špeciálnych princípov cvičenia, ktoré zabezpečujú posilnenie svalstva,  lepšiu flexibilitu, koordináciu a získanie celkovej harmónie tela a mysle.

Port de Bras majú na svedomí dvaja ľudia – španielsky fyzioterapeut Julio Papi a ruský tanečník a choreograf Vladimír Snezhik. Cvičenie sa vykonáva pri hudbe za pomoci jednoduchej choreografie, vďaka čomu je dostupné širokému spektru účastníkov. Ak túžite po niečom netradičnom, niečom, čo pozitívne ovplyvní vášho ducha a zároveň pomôže schudnúť a vyformovať postavu, Port de Bras je vhodnou voľbou.

4. Tai Chi – staré čínske umenie meditácie za pomoci pohybu

Tai Chi je stelesnením jednoduchého, ale účinného spôsobu vedúceho k nájdeniu harmónie tela a mysle. Tai Chi je spôsob čínskej meditácie, ktorá je stará viac ako 800 rokov a slúži k regulácii toku vnútornej energie, ktorá pozitívne ovplyvňuje vnútorné orgány a následne celkové zdravie.

Cvičenie sa vykonáva za pomoci jemných pohybov, spojenia správneho dýchania, koncentrácie a meditačných princípov. Účastníci Tai Chi sa snažia počas lekcií napodobňovať svojho učiteľa a riadiť sa jeho inštrukciami. Tai Chi je vhodné pre všetky vekové kategórie a ľudí s rozličným stupňom kondície.  

Tai Chi má mnoho zdravotných prínosov, ak ho cvičíte pravidelne – eliminuje depresiu, úzkosť, smútok, zlepšuje silu a flexibilitu, podieľa sa na skvalitnení spánku, znížení krvného tlaku i zmiernenie dlhodobej bolesti.


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - 4 typy cvičení, ktoré vám dodávajú energiu!

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 

Podujatia

ďalšie ponuky
Vložiť podujatie môžu len registrovaní užívatelia.
Registrovať | Prihlásiť
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 2973
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.