29. NOV 2016

Ako posilniť brucho komplexne?

S posilňovaním brucha ste sa už určite stretli. Avšak okrem izolovaných cvikov (skracovačky, obrátené skracovačky) sa dá posilniť aj pomocou komplexných cvikov.

Komplexné cviky

Pri tomto type cvičenia sa nezapája iba jedna svalová skupina, ale viac naraz. Patria sem, napríklad cviky ako plank, angličáky, kľuky, kettlebel windmill a iné.

Ako to funguje?

Ľudské telo funguje ako komplexná jednotka samo o sebe pri celkom prirodzených činnostiach (chodenie, behanie, plávanie, upratovanie...). Pri týchto aktivitách sa na pohybe podieľa veľká skupina svalov. Keďže je takáto činnosť telu prirodzená, určite bude aj veľmi účinná. Ďalšou výhodou je, že pri takomto cvičení vám stačí iba hmotnosť vášho tela, a teda môžete cvičiť kedykoľvek doma.

Komplexné cviky, pri ktorých sa dostatočne zapoja aj svaly brucha

Plank

Ľahnite si na podlahu tvarou k zemi. Lakte ohnite do pravého uhla a váhu vášho tela umiestnite na predlaktia a špičky nôh. Panvu držte mierne podsadenú tak, aby ste mali rovný chrbát. Vaše telo musí tvoriť priamu líniu od hlavy až k pätám. Túto polohu sa snažte udržať čo najdlhšiu dobu.

plank

Angličáky

Kľuk, drep a výskok, kľuk, drep a výskok. Táto kombinácia pohybov predstavuje angličák. Okrem brušných svalov sa pri ňom zapoja aj mnohé iné svalové skupiny a tiež precvičíte váš kardiovaskulárny systém. Vďaka tomu sa urýchli váš metabolizmus a zlepší sa spaľovanie tukov.

Roznožovanie a unožovanie vo vzpore

Dajte sa do polohy vzporu a striedavo unožujte a prinožujte skákaním. Vykonajte 3 série po 12 až 15 opakovaní.

Brušné svaly sa dajú precvičiť aj pomocou kľukov. Pri ich vykonávaní môžete použiť Gymbit Wonder Core, ktorý vám zabezpečí oveľa lepšie zapojenie používaných svalov – samozrejme, aj tých brušných.

Vykonanie kľukov pomocou Gymbit Wonder Core

Východiskovú polohou tvorí podpor ležmo tak, že ruky sa nachádzajú o niečo menej širšie, ako sú plecia. Telo je vystreté, spevnené a prsty rúk smerujú vpred. Pohyb spúšťania tela zastavte v okamihu, keď sa prsia jemne dotknú podložky. V tejto chvíli nastáva fáza, návratu do východiskovej polohy. Nečakajte v spodnej polohe a dynamickou prácou paží sa vráťte do počiatočnej polohy. Spätný pohyb hore je ukončený až v okamihu, keď sú lakte opäť prepnuté. Po krátkej prestávke nasleduje ďalšie opakovanie. Pod hrudníkom majte umiestnený Gymbit Wonder Core. Vykonajte 3 série po 12 až 15 opakovaní. 

Niektoré uvedené cviky i veľa ďalších cvikov na brucho s pomôckou Gymbit Wonder Core nájdete aj vo videu: 


Zdroj: youtube.com

Zdroj: PR

Zdroj foto: goodfon.su


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Ako posilniť brucho komplexne?

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.