3. SEP 2015

Ako spáliť tuk pri ranných jazdách na bicykli?

Jazda na bicykli má veľmi veľa výhod. Navyše jazdiť môžete aj s nadváhou alebo s chorými kĺbmi. 

Ak je vaším cieľom spaľovanie tuku, je dôležité, aby ste si sledovali tepovú frekvenciu a bicyklovali sa pravidelne aspoň 4-krát za týždeň.

Kedy je najlepšie bicyklovať sa

Ranné jazdy na bicykli patria v lete k veľmi vhodným, pretože sa nemusíte vyrovnávať s vysokými teplotami. Čo všetko by ste mali vedieť pred tým, ako začnete šliapať do pedálov? Ak nemáte žiadne zdravotné problémy, môžete začať hneď. V opačnom prípade je lepšie sa najskôr poradiť s lekárom, ktorý vám povie, či je bicyklovanie pre vás bezpečné a aj vám podá informáciu, pri akej tepovej frekvencii by ste mali jazdiť.

Najúčinnejšie spaľovanie tukov ráno

Ráno odporúčam vykonávať tréning iba formou aeróbneho tréningu. To, či sa nachádzate v aeróbnom režime určuje tepová frekvencia, ktorá by nemala byť vyššia ako 40-70 % z vašej maximálnej tepovej frekvencie (TFmax). Svoju maximálnu tepovú frekvenciu si vypočítate podľa vzťahu TFmax = 220 - váš vek.

V aeróbnom režime začnete spaľovať tuky až asi po 20-tich minútach. Výhodou je, že posilňujete aj kardiovaskulárny systém. Pri takejto tepovej frekvencii vydržíte bicyklovať dlhšie, pretože nesiahate až na dno. Ak však chcete na bicykli schudnúť na základe toho, že budete trénovať ráno buď nalačno, alebo po malých raňajkách, počítajte s tým, že aktivita bude musieť trvať dlhšie.

Jazdiť ráno nalačno alebo po raňajkách?

Veľmi často sa tvrdí, že trénovať ráno nalačno je veľmi výhodné pre spaľovanie tukov. Avšak tvrdenie, že telo využíva ráno iba tuk, nie je pravdivé. Keby to bola pravda, bolo by to vynikajúce, ale nie je to tak. Spaľovanie tukov ráno je sprevádzané aj štiepením svalových bielkovín, aby sa vytvorili sacharidy potrebné pre mozog. Tento problém sa dá riešiť príjmom raňajok bohatých na bielkoviny, prípadne aspoň nejakých sacharidov (napríklad v podobe banánu). 

Zdroj foto: flickr.com

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

30-minútový efektívny tréning pre celé telo30-minútový efektívny tréning pre celé telo

Za 30 minút je možné precvičiť svaly celého tela a výrazne zvýšiť fyzickú kondíciu.  

 

 

Dámy, hitom je pevné a vyformované telo. posilňujte!Dámy, hitom je pevné a vyformované telo. Posilňujte!

Stále mnoho žien verí mýtu, že silový tréning z nich urobí mužatku. 

 

Tréningový plán pre brucho, chrbát a bokyTréningový plán pre brucho, chrbát a boky

Kto z nás by netúžil po plochom brušku, pevnom chrbte a bokoch?


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Ako spáliť tuk pri ranných jazdách na bicykli?

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 

Blog

Ďalšie články

Tréning

Ďalšie články

Výživa

Ďalšie články

Inšpirácie

Ďalšie články