5. MÁJ 2015

Ako schudnúť bicyklovaním?

Bicyklovanie predstavuje vhodný spôsob na chudnutie, pretože zlepšuje fungovanie metabolizmu a spotrebu kalórií.

Bicyklovanie je vhodné takmer pre každého bez ohľadu na vek alebo úroveň fitnes. Okrem toho stále pribúda viac a viac nových cyklotrás. Bicyklovanie teda okrem príležitosti športovať prináša aj možnosť psychického uvoľnenia na čerstvom vzduchu, čo tiež veľmi pomáha pri chudnutí.  

Základné výhody bicyklovania

  • spaľovanie kalórií zvyšovaním srdcovej frekvencie
  • lacná a životné prostredie neznečisťujúca aktivita
  • okrem svalov nôh (kvadricepsy, gluteáty, hamstringy a lýtka) sa zapájajú aj ostatné svaly tela, aj keď v značne menšej miere
  • veľmi vhodný variant pre ľudí, ktorí majú problémy s kĺbmi, resp. s nadváhou, pretože váhu tela prevezme kostra bicykla
  • nepotrebujete špeciálny tréning, pretože bicyklovať sa stačí raz naučiť a už sa to nikdy nezabudne

Koľko kalórií sa spaľuje bicyklovaním?

Množstvo spáleným kalórií závisí od viacerých faktorov, ako napr. rýchlosť metabolizmu, váha, vek a pod. V priemere však dokážete spáliť 75 až 670 kcal za 30 minút bicyklovania.

Zásady na dosiahnutie chudnutia pri bicyklovaní

  • Tréning vždy začínajte dynamickým strečingom.
  • Po strečingu by malo nasledovať pozvoľné rozbicyklovanie, kým sa tempom dostanete na maximum.
  • V maxime by tepová frekvencia nemala presahovať 120 úderov za minútu (ak si neviete zmerať tepovú frekvenciu, oveľa jednoduchšie je držať sa jednoduchého pravidla a to, ak ste zadýchaní, ale dokážete stále hovoriť, je to v poriadku). Ak máte s rozprávaním problémy, treba intenzitu znížiť.
  • Približne 1,5-2 hodiny pred tréningom si doprajte jedlo a po tréningu je vhodné prijať proteínový koktail.
  • Mimo tréningu sa riaďte pravidlami zdravého stravovania. Viac sa dočítate v článku Vyvážená strava športovca.
  • Bicyklujte aspoň 2-3 krát za týždeň po 60 minút.
  • Bicyklovanie môžete vykonávať aj formou HIIT alebo fartleku.

Bicyklovanie formou HIIT alebo fartleku

HIIT je tréning, pri ktorom sa menia vysoko intenzívne časti tréningu s nízko intenzívnymi v pomere 1:1. Počet cyklov je najlepšie zvoliť 8 a časť s vysokou intenzitou vykonávať v trvaní 30 sekúnd, časť s nízkou intenzitou 60-90 sekúnd.

Fartlek je tréning podobný HIIT, s tým rozdielom, že tu čas nehrá žiadnu rolu. Tu sa riadite hlavne okolím alebo vnútornými pocitmi (napr. bicyklujete od jedného stĺpa k druhému na maximum a potom v miernom tempe, alebo maximum nasadíte pri stúpaní do kopca a pod.)

Bicyklovanie je na chudnutie výborné. Stačí sa dobre pripraviť, dodržať pravidelnosť a  nepodceniť tepovú frekvenciu. Výsledkom bude primeraná spotreba kalórií, rýchlejší metabolizmus a hlavne zdravšie a chudšie telo.

Odporúčame prečítať: Bicyklovaním k zlepšeniu kondície

Zdroj foto: flickr.com/Tejvan Pettinger


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Ako schudnúť bicyklovaním?

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.