4. OKT 2016

Tréning s TRX pre krajšie a pevnejšie telo

Cvičenie s TRX patrí v dnešnej dobe k top pohybovým aktivitám. Ak si chcete vybudovať pekné telo za minimálny čas, určite by ste sa tomu nemali vyhýbať.

Pri každom cvičení s TRX zapájate svoje jadro (core), ktoré predstavuje základ pre všetky účinné a efektívne pohyby ľudského tela.

Čo je to TRX

Total-body Resistance eXercise (cviky pre zaťaženie celého tela). Táto cvičebná pomôcka vznikla pre cvičenie amerických bojových síl, ako všestranný systém na posilnenie celého tela aj v extrémnych podmienkach. Práve vďaka týmto faktom je TRX také účinné aj pri cvičení obyčajných ľudí.

Pre koho je TRX určené?

S TRX môže cvičiť ktokoľvek bez ohľadu na jeho fyzickú zdatnosť. Či je vaším cieľom zvyšovanie fyzickej kondície, vrcholová súťaž, alebo rehabilitácia po zranení, toto zariadenie vám v tom pomôže.

Tréning s TRX

Každý tréning by sa mal skladať aspoň z 8 základných pohybov vo všetkých troch rovinách pohybu ako:

  • príťahy,
  • tlaky na prsia,
  • bicepsové príťahy,
  • tricepsové extenzie,
  • výpady,
  • panvový most,
  • horolezec,
  • panvový úklon.

Pri cvičení s TRX sa treba vyvarovať chýb a je treba cvičiť na 100 %

Načo si treba dávať pozor?

  • Nájdite si polohu, v ktorej dokážete cvičiť naplno (ak už nemáte dostatok síl na cvičenie, oddiaľte svoje chodidlá od ukotvenia TRX).
  • Nikdy necvičte trhavými pohybmi.
  • Pozor na nedostatočne napnuté popruhy.
  • Telo vždy držte v rovine a neprehýbajte sa.

Verím, že cvičenie s TRX vám do tréningu prinesie niečo nové, a že ak vás už terajší tréning náhodou nudil, tak tento vás opäť nabudí na dosahovanie cieľov.

Zdroj foto: flickr.com

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Izometrický most precvičí jadro tela i nohyIzometrický most precvičí jadro tela, zadok i nohy

Ak nemáte čas navštevovať fitcentrum alebo absolvovať dlhé tréningy doma, izometrický most je pre vás tá správna voľba. 

 

Skvelé cviky pre tých, ktorí radi cvičia s bosuSkvelé cviky pre tých, ktorí radi cvičia s bosu

Na to, aby ste dosiahli pekne vypracované telo, je veľmi dôležité pri cvičení nezabúdať na hlboký stabilizačný systém.

 

4 top cviky na sexi a pevný zadok4 top cviky na sexi a pevný zadok

Ako dosiahnuť sexi a pevný zadok? Odpoveď je jednoduchá – tréning svalov v plnom rozsahu z každého možného uhla. 


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Tréning s TRX pre krajšie a pevnejšie telo

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 1076
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.